- Waardering
- 666
Titel moet aangepast worden;
Veel Marokkanen mogelijk verstandelijk gehandicapt.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Veel Marokkanen mogelijk verstandelijk gehandicapt.
Misschien hebben de allochtone vrouwen sowieso een hoger IQ en is dat van generatie op generatie overgedragen.
Tja en als die aannames onderzocht worden en in de media komen dan word je als onderzoeker ontslagen, schiet ook al niet op. Ik vind de genen theorie een stuk aannemelijker dan de omgevingstheorie. Educatie veranderd het IQ op korte termijn niet of nauwelijks, IQ is vooral aangeboren.Misschien ook niet. Met aannames aangaande eventuele aangeboren intelligentie komen we niet echt verder natuurlijk.
Hoe bedoel je? De allochtone vrouwen en mannen hier krijgen identieke opvoeding/educatie. Toch scoren de mannen lager.Gelet op de verschillen in ontwikkeling tussen de vrouwelijke Marokkanen hier en in het land van herkomst lijkt het er meer op dat educatie een belangrijke factor is.
Wie zegt dat dat niet zo is? Alleen worden de vrouwen in die landen steeds onderdrukt door de mannen. Ze mogen geen dokter worden, ze mogen niet autorijden etc etc.Als er een wezenlijk verschil is op genetisch gebied zou dat ook meetbaar moeten zijn in het land van herkomst.
Tja en als die aannames onderzocht worden en in de media komen dan word je als onderzoeker ontslagen, schiet ook al niet op. Ik vind de genen theorie een stuk aannemelijker dan de omgevingstheorie. Educatie veranderd het IQ niet of nauwelijks, IQ is vooral aangeboren.
Hoe bedoel je? De allochtone vrouwen en mannen hier krijgen identieke opvoeding/educatie. Toch scoren de mannen lager.
Wie zegt dat dat niet zo is? Alleen worden de vrouwen in die landen steeds onderdrukt. Ze mogen geen dokter worden, ze mogen niet autorijden etc etc.
Omgevingsfactoren kunnen volgens onderzoek een invloed hebben op IQ, dat is juist. Maar dit gaat over een toename met factor 10 (ben ff de studie kwijt). Dus stel iemand heeft een aangeboren IQ van 80, dan kan dat best 90 worden als die persoon heel veel gaat studeren en in intelligentie omgeving verblijft. Maar ik denk dat het voor zich spreekt dat een persoon met een aanleg van 80 IQ geen 110 gaat krijgen puur door de omgeving. Toch niet in één mensenleven. Als omgevingsfactoren de belangrijkste reden waren voor de vorming van IQ (en ik heb het hier over één mensen leven, geen evolutie tussen tientallen generaties) dan zou iedereen simpelweg door te studeren en door te oefenen heel slim kunnen worden. We weten allemaal denk ik dat dat niet zo werkt. Einstein's hersenen waren dan wel niet zo groot, hij had wel een afwijking wat hem in staat stelde na te denken over zaken waar andere mensen nooit over zouden kunnen denken. Intelligentie is helaas voor het grootste deel iets wat je van je ouders hebt gekregen.Sinds wanneer? Volgens mij is er nog geen duidelijke richting of IQ aangeboren is of dat het zich vooral vormt onder invloed van omgevingsfactoren?
Het zal zeker helpen, als meisjes hier op school beter hun best doen. Maar men mag kennis niet verwarren met IQ. Iemand die veel op school aanwezig is zal veel kennis opdoen, maar de snelheid waarin men leert is het IQ, en dat kan je maar heel langzaam en tot een bepaalde grens verhogen.Of ze identieke opvoeding/educatie krijgen is de vraag. Gelijke opvoeding zeker niet en gelet op het verzuim mist de mannelijke bevolking ook aardig wat educatie. Gelijke kansen op educatie is nog niet het volgen van die educatie natuurlijk.
Meisjes zien educatie als vlucht uit een achtergebleven cultuur, jongens wordt vooral opgedragen die cultuur te behouden.
Het is zeker niet alleen een zaak van aanleg, het zijn juist de omgevingsfactoren die evolutie mogelijk maken. Alleen denk ik dat die evolutie vrij langzaam gaat. Die criminele marokkanen nu naar school sturen, zelfs als ze hun best doen, gaat hen niet plots een IQ van 100 geven. Daar gaan enkele generaties over.Wie zegt dat die jongens niet beter kunnen? Als er een genetische aanleg is voor een lager IQ zou er uit die achtergebleven gebieden nooit een hoger opgeleid persoon kunnen komen. De uitzonderingen bewijzen dat IQ niet alleen een zaak is van aanleg. Domme mensen geven misschien een grotere kans op domme kinderen maar je moet het aantal achterlijke bartjes de kost geven die uit intellectuele gezinnen komen. Komt misschien minder voor, maar een intellectueel nest is geen garantie voor intellectuele kinderen.
Dan is het een slechte IQ test. Een goede IQ test stelt vragen die het denkvermogen testen, dat heeft totaal niets met cultuur te maken. Cultuurvragen zoals: 'wat is de hoofdstad van België?' of 'wat eten Belgen het liefst?' zouden uiteraard onbetrouwbare resultaten opleverenIQ zoals het hier gemeten word test het denkvermogen en ruimtelijk inzicht ed, en is afhankelijk van omgevingsfactoren, er word in die testen vanuit gegaan van een zekere basiskennis. (en is misschien zelfs cultuurbepaald?)

ik stel het misschien wat overdreven, maar iemand die geen greintje wiskundige of ruimtelijke kennis heeft doordat hij hier niet mee vertrouwd is, maar wel een denkvermogen heeft om u tegen te zeggen, zal een IQ test dan zijn volle potentieel meten?
overigens is een IQ test nu ook niet de maatstaf voor hoe iemand het er van af zal brengen in zijn latere leven, die testen meten slechts bepaalde inzichten en vermogens, maar je kunt iemand hebben met een IQ van 150 maar die geen greintje logisch verstand of empathie kan opbrengen, die persoon is dan net zo goed gehandicapt

Ruimtelijk inzicht is op elke plaats in de wereld hetzelfde, wiskunde is wat lastiger. Meeste tests bevatten van alles een beetje, ik denk wel dat ze vrij betrouwbaar zijn. Toch is het een goede vraag ja.ik stel het misschien wat overdreven, maar iemand die geen greintje wiskundige of ruimtelijke kennis heeft doordat hij hier niet mee vertrouwd is, maar wel een denkvermogen heeft om u tegen te zeggen, zal een IQ test dan zijn volle potentieel meten?
100% mee eens.overigens is een IQ test nu ook niet de maatstaf voor hoe iemand het er van af zal brengen in zijn latere leven, die testen meten slechts bepaalde inzichten en vermogens, maar je kunt iemand hebben met een IQ van 150 maar die geen greintje logisch verstand of empathie kan opbrengen, die persoon is dan net zo goed gehandicapt
Vergeet niet dat 'ons' IQ zich ook pas ging ontwikkelen met de komst van massa educatie en massa media. De invloed van bijvoorbeeld de massa media heeft o.a. geleid dat visueel ruimtelijke eigenschappen zich beter ging ontwikkelen. Kennis is overigens een onderdeel van je IQ. Zonder algemene intelligentie en een goed geheugen is het verdomd lastig om veel kennis te vergaren.
Ik zie niet in waarom andere volkeren de gaten niet kunnnen sluiten mochten deze volkeren meer bloot worden gesteld aan massa media en massa educatie. Het is daarom te vroeg om te zeggen of de verschillen in IQ volledig door genetische factoren worden bepaald.

Dat is het juist eric, genen veranderen alleen als het nodig is. Leef je in een dom land dan blijf je dom, leef je in een slim land dan worden je genen slim. Om het even heel simpel voor te stellen. Het probleem is dat sommigen dom willen blijven en de schuld van hun kansloze leven steeds afschuiven op iedereen behalve zichzelfIk zie niet in waarom andere volkeren de gaten niet kunnnen sluiten mochten deze volkeren meer bloot worden gesteld aan massa media en massa educatie. Het is daarom te vroeg om te zeggen of de verschillen in IQ volledig door genetische factoren worden bepaald.

Het is zeker niet alleen een zaak van aanleg, het zijn juist de omgevingsfactoren die evolutie mogelijk maken. Alleen denk ik dat die evolutie vrij langzaam gaat. Die criminele marokkanen nu naar school sturen, zelfs als ze hun best doen, gaat hen niet plots een IQ van 100 geven. Daar gaan enkele generaties over.
Het gemiddelde IQ op de aarde daalt omdat de minder ontwikkelde landen sneller groeien dan de geindustrialiseerde landen. Natuurlijk vind er in die minder ontwikkelde landen ook nog groei plaats qua gemiddeld IQ maar dat is niet genoeg om absolute groei van zulke landen te compenseren. Ach de onderklasse neemt de wereld toch al overHet gemiddelde IQ op de aarde daalt omdat de minder ontwikkelde landen sneller groeien dan de geindustrialiseerde landen. Natuurlijk vind er in die minder ontwikkelde landen ook nog groei plaats qua gemiddeld IQ maar dat is niet genoeg om absolute groei van zulke landen te compenseren.
De enige manier om families intelligenter te laten worden is massa educatie en massa media. Of zouden wij Westerlingen van nature gewoon slimmer zijn terwijl zo'n honderd jaar geleden het Westerse IQ nog lager lag dan wat voorkomt in veel ontwikkelingslanden heden ten dage? Als intelligentie zoveel afhankelijk is van genen is het toch vreemd dat juist de Westerse beschaving een grote vlucht nam toen massa educatie en massa media in opkomst kwam. De laatste factor is misschien nog wel meer bepalend dan educatie.
De onderklasse neemt de wereld over in de zin dat die klasse sneller groeit dan de geindustrialiseerde wereld. Qua macht zal het een ander verhaal zijn, maar qua aantallen is de onderklasse wel bepalend hoe intelligent de wereldbevolking gemiddeld is. Ik zou me dan niet eens zo druk maken over de onderklasse in Nederland, die blijkt namelijk eerder intelligenter te worden dan af te zakken.
Probleem is echter dat degenen die in de meest negatieve zin opvallen worden gezien als exemplarisch voor de gehele groep.
Jouw genen wel ja, maar je sperma veranderd, volgens recent onderzoek. Dit is de enige manier waarop evolutie mogelijk is, door verandering van je zaad en de genen die het draagt.Hoe gaat dat precies in z'n werk dan? Als je door educatie iets slimmer wordt, geef je dat verhoogde iq toch niet plots door aan je kinderen? Je genen blijven immers hetzelfde van geboorte tot dood.