MuscleMeat

Veel eten op dagen dat je niet traint?

kledingkast

Cool Novice
Waardering
0
Ik train nu 3 maal per week ( FullBody )

Ik wil mijn voedingsschema gaan veranderen, zodat ik meer vooruitgang boek. Nu heb ik echter één vraag:

Moet ik mij ook aan mijn dieet houden op de dagen dat ik niet train?

Ja! Op Pre en Post work out sups na

Je lichaam groeit ook verder op rust dagen, dan heb je ook voldoende goede voeding nodig voor de opbouw. Als je zwaar bulkt, kan je een lichte vorm van cardio toevoegen op rust dagen, dit doe ik ook.

• Topic Starter Topic Starter
Ok. Nog één vraag :p

Ik eet nu niet zo veel, gewoon 6 boterhammen (wel met kipfilet en/of schouderham) en avondeten. Ik snoep wel veel. Mijn BF zit rond de 15 - 20%. Ik wil dit graag naar 12% brengen, maar ook spieren kweken. Moet ik meer eten? Of alleen stoppen met snoepen?

als je persee wilt snoepen. zou je dit het beste direkt na je training kunnen doen, de rest vd dag niet meer.
het beste is helemaal stoppen met snoepen en 100% gezond gaan eten.

Ok. Nog één vraag :p

Ik eet nu niet zo veel, gewoon 6 boterhammen (wel met kipfilet en/of schouderham) en avondeten. Ik snoep wel veel. Mijn BF zit rond de 15 - 20%. Ik wil dit graag naar 12% brengen, maar ook spieren kweken. Moet ik meer eten? Of alleen stoppen met snoepen?

Ofwel spieren kweken Ofwel vet verliezen, de 2 samen gaan moeilijk.Tenzij je al die troep laat en een goed voedings schema maakt.Dan kan je wel wat bf verliezen en tegelijk wat steviger eruit zien.Lees eerste de sticky's eens door, reken je BMR uit + toeslag en maak op basis daarvan een eet schema verdeeld over 6-8keer per dag.

Idd, als je dan toch snoept, best direct na de training.

Verder je dieet handhaven, ook op rustdagen. Tenzij het een extreem dieet zou zijn. De rustdagen (en nachten) dienen om je spieren op te bouwen (recuperatie). :cool:

Groeiende spieren hebben haast altijd goed voedsel in verhouding nodig.;)

• Topic Starter Topic Starter
Ok, tof! Bedankt! Ik ga het snoepen vervangen met een bakje brinta in de ochtend :)

ja inderdaad, juist snoepen op de dagen dat je traint en dan het liefst nog binne een 1 uur na het trainen.

Waarom moet je snoepen? Van sommige mensen begrijp ik echt geen reet. Suiker is geen heroïne!

dit vroeg ik mij net ook af. normaal ben ik erg actief overdag (verbrand met mijn werk alleen al 1000 kcal), maar morgen werk ik niet en ik ga ook niet trainen.

dan toch zoveel eten als op werk- + traindagen zeggen jullie ?

dit vroeg ik mij net ook af. normaal ben ik erg actief overdag (verbrand met mijn werk alleen al 1000 kcal), maar morgen werk ik niet en ik ga ook niet trainen.

dan toch zoveel eten als op werk- + traindagen zeggen jullie ?

Tenzij het een extreem dieet zou zijn: je geeft geen enkele info daarover he/ :o

extreem dieet ? nou denk het niet, ik eet rond de 3500 kcal op dagen dat ik werk + train.

extreem dieet ? nou denk het niet, ik eet rond de 3500 kcal op dagen dat ik werk + train.

Calorieën zeggen wel wat maar niet alles. Op een gewone dag dat je niet traint en of werkt is het niet nodig zo direct te veranderen in je voedingsschema.

Verhoog eiwit inname tijdens inactiviteit:
Nu, mocht je tijdens inactieve dagen ook nog heel de dag plat liggen, of je bent een week inactief ofzo kun je beter beginnen denken aan meer eiwit inname (schrap dan wel wat suikers of koolhydraten). Je spieren verbranden in rust ook energie (ze zijn er). Bovendien wordt extra eiwit inname minder snel omgezet in vetreserves.:cool:

Gewoon hetzelfde eten altijd toch? Soms misschien wat extra op een traindag. Maar bij mij is het altijd dag trainen , dag lopen , dag trainen , dag lopen. En ik neem in het weekend een dagje rust , ik eet gewoon heel de week door ongeveer gelijk. Af en toe een tussendoortje kan er toch meestal wel af , doe genoeg beweging.

Gewoon zo gezond mogelijk eten. En genoeg :')

oke ik ga morgen wel hetzelfde eten als vandaag. hoef ik ook geen nieuw schema te maken:D

En hoe zit het na +/- 80 uur niet trainen? Moet je dan nog steeds zoveel eten?

Ik heb deze vraag al meerder malen gesteld, maar nog nooit bevredigend antwoord op gekregen..

Wat is 'zoveel' ? Je moet altijd voldoende eten opdat je goed zou herstellen .

Terug
Naar boven