AndroidHealthClinic

Sticky Veel Gestelde Vragen: Insuline

Bezoekers in dit topic

Misschien hebben de heren een antwoord op me vraag. Ik heb Type 1 diabetes en kortwerkende insuline.

Vandaag naar doktor geweest, en had het even over maltodextrine. Dat is dit http://nl.wikipedia.org/wiki/Maltodextrine
Soort dextro, alleen wordt het langzaam opgenomen ipv van een insuline piek bij de standaard dextro.

Gebruik dit al een aantal maanden, en merk geen drastisch verschil. Heb genoeg ervaringen van gehoord dat je er toch wel lekker vooruit meegaat. Bij mij is er wel vooruitgang alleen zou die er denk ik wel zijn zonder dit spul.

Wat ik me dus afvraag ik spuit insuline om 18,00 voor het eten (Alleen de hoeveelheid voor avond eten, los van het maltodextrine) en pak dan maltodextrine 50gram (Dus 50gram KH) om 19,00. Tijdens trainen heb ik veel dorst en 3x naar de wc is geen uitzondering wat suggereert naar een Hyper, Hoge bloedsuiker dus. Je hebt insuline nodig om te groeien, zou het dus kunnen zijn dat ik te weinig insuline spuit en daardoor niet het optimale effect pak van maltodextrine ?

Bvd, Dennis
 
Laatst bewerkt:
Protein moet je extra gebruiken om te groeien. Insuline verhoogd eiwit synthese. Die extra koolhydraten zijn voor niets nodig behalve energie.
 
Protein moet je extra gebruiken om te groeien. Insuline verhoogd eiwit synthese. Die extra koolhydraten zijn voor niets nodig behalve energie.

Dus in principe heb ik geen extra meerwaarde aan maltodextrine ?

Las volgens mij aan de post voormij dat je bloedsuikers sowieso niet te hoog mogen zijn, anders bemoeilijkt dat je groei. Of in dit geval, belemmert dit je eiwit synthese toch ? Dus dat zou slecht zijn voor de groei, en achteraf zou ik dus meer progressie kunnen maken als me bloedsuikerwaardes goed zijn tijdens en na het trainen ?

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Protein moet je extra gebruiken om te groeien. Insuline verhoogd eiwit synthese. Die extra koolhydraten zijn voor niets nodig behalve energie.
idd, koolhydraten zijn dikmakers als je op de slin zit, is mijn ervaring toch (en ben normaal totaal niet gevoelig om vet te worden)
 
dankje voor je uitleg man ;)
 
vanwaar het aanraden om creatine bij de insuline te zetten?
 
Omdat insuline voedingsstoffen in cellen duwt. Dus creatine zou beter moeten worden opgenomen.
 
insuline bij het opstaan, je bent niet goed. dan ga je dood! Insuline verlaagd de glucose en bij het opstaan heb je daar al niets van
 
insuline bij het opstaan, je bent niet goed. dan ga je dood! Insuline verlaagd de glucose en bij het opstaan heb je daar al niets van

+1

Heb zelf diabetes, en ook me broertje. Heb al 2x mee mogen maken, dat hij in coma is geraakt daardoor.

In de nacht heb je dan een kh tekort, als je opstaat is je bloedsuiker normaal 5,3, je loopt daarna 1x de trap af en hij flikkert gewoon van de trap af. Als jij dan nog insuline wilt spuiten dan haal je de trap niet eens.
 
grappig dat ik Marcel3000 hier niet zie...
 
Dus in principe heb ik geen extra meerwaarde aan maltodextrine ?

Las volgens mij aan de post voormij dat je bloedsuikers sowieso niet te hoog mogen zijn, anders bemoeilijkt dat je groei. Of in dit geval, belemmert dit je eiwit synthese toch ? Dus dat zou slecht zijn voor de groei, en achteraf zou ik dus meer progressie kunnen maken als me bloedsuikerwaardes goed zijn tijdens en na het trainen ?

Thanks!

Persoonlijk zou ik de maltodextrine weglaten en je een pot eiwitten aanschaffen. Na de workout kan je dan slin spuiten en een shake maken en daarbij dan ook wat kh eten, zelf zorg ik voor een combinatie van snelle en trage koolhydraten. Insuline verhoogt de eiwit synthese zoals hierboven gezegd is. Ikzelf maak sinds ik Diabetes ben mooie gains en gebruik enkel protein poeder. Hopelijk ben je hiermee wat geholpen, en sorry voor het ophalen van een ietswat ouder bericht :p.


EDIT: Google ook maar eens Doug Burns, Mr. Universe 2006, heeft ook Diabetes Type 1 :)
 
Laatst bewerkt:
+1

Heb zelf diabetes, en ook me broertje. Heb al 2x mee mogen maken, dat hij in coma is geraakt daardoor.

In de nacht heb je dan een kh tekort, als je opstaat is je bloedsuiker normaal 5,3, je loopt daarna 1x de trap af en hij flikkert gewoon van de trap af. Als jij dan nog insuline wilt spuiten dan haal je de trap niet eens.

je bent gestoord als je insuline wilt spuiten wanneer je te laag zit :)
 
Persoonlijk zou ik de maltodextrine weglaten en je een pot eiwitten aanschaffen. Na de workout kan je dan slin spuiten en een shake maken en daarbij dan ook wat kh eten, zelf zorg ik voor een combinatie van snelle en trage koolhydraten. Insuline verhoogt de eiwit synthese zoals hierboven gezegd is. Ikzelf maak sinds ik Diabetes ben mooie gains en gebruik enkel protein poeder. Hopelijk ben je hiermee wat geholpen, en sorry voor het ophalen van een ietswat ouder bericht :p.


EDIT: Google ook maar eens Doug Burns, Mr. Universe 2006, heeft ook Diabetes Type 1 :)

Malto allang weggegooid ;) Ik eet nu na de training rijst met kip, en laat het daarbij geen snelle suikers oid of eiwit shakes. Wss wel eiwit shake na de training toevoegen.

je bent gestoord als je insuline wilt spuiten wanneer je te laag zit :)

Neem aan dat je het niet tegen mij hebt, maar nee uiteraard doe ik dat niet.
 
Malto allang weggegooid ;) Ik eet nu na de training rijst met kip, en laat het daarbij geen snelle suikers oid of eiwit shakes. Wss wel eiwit shake na de training toevoegen.



Neem aan dat je het niet tegen mij hebt, maar nee uiteraard doe ik dat niet.

ik neem die dextrose om een hypo te kunnen uitsluiten.
daarvoor dient het ook eigenlijk.
 
Back
Naar boven