Fitness Seller

Nieuws Veel jongeren hebben geen benul van te verwachten inkomen.

Fout.

In Thailand gaan ze rustig een dagje slapen als ze in de eerste uurtjes eens mazzel hebben in de taxi met een klant. Bij de gemiddelde Nederlander komt dat niet in zijn gedachten die denkt alleen maar aan meer verdienen.

De enige reden dat die mensen glimlachen is omdat jij een wandelende ATM bent.

Op t moment dat jij geen geld laat zien is die glimlach opeens heel snel weg. Dit gaat natuurlijk niet op voor elke Thai.

Daar had ik het helemaal niet over.....

Fout.

In Thailand gaan ze rustig een dagje slapen als ze in de eerste uurtjes eens mazzel hebben in de taxi met een klant. Bij de gemiddelde Nederlander komt dat niet in zijn gedachten die denkt alleen maar aan meer verdienen.

Wat wil je daarmee zeggen?

Ik denk dat dit een van de redenen is dat Nederland iets verder ontwikkeld is.

Indd, en dat alle bruine landen minder ontwikkeld zijn (sorry dat ik het zeg).
Hele andere mentaliteit die mensen.

Minder ontwikkeld? In die landen had ik het idee dat (vooral in de niet toeristische gebieden) die mensen daar gelukkiger zijn dan de gemiddelde westerse individualistische aasgier. De vraag is dan maar net wat jij onder ontwikkeld verstaat...

Minder ontwikkeld? In die landen had ik het idee dat (vooral in de niet toeristische gebieden) die mensen daar gelukkiger zijn dan de gemiddelde westerse individualistische aasgier. De vraag is dan maar net wat jij onder ontwikkeld verstaat...

Geld moeten geven aan anderen landen en eventueel de mogelijkheid daarvoor hebben zodat zij kunnen overleven, dat vind ik vrij ontwikkeld.

Waarom komen die mensen allemaal hierheen dan? Wat een geluk :roflol:

:D Wel eens op de Antillen geweest?
Ze zijn vast heel gelukkig, maar er komt echt niets van de grond. Kan me voorstellen dat dat in meer niet-westerse landen het geval is.

En uiteindelijk is dat we het hier in Nederland zo goed hebben, wel het resultaat van wat meer op ontwikkeling en succes gericht zijn.

De mens is er in wezen voor gemaakt om iets van vooruitgang te bewerkstelligen, zou dat dus niet helemaal onafhankelijk van geluk zien. ;)

Dat ergens het hele jaar de zon schijnt wil niet zeggen dat je automatisch gelukkig bent.

Onderdak, geld om eten te kunnen kopen, kleren, etc.

basisbehoeften dus, niet echt moeilijk om daar aan te voldoen.
Verschil tussen daar en hier is, dat ook al ben je hier voldaan in je basisbehoeften, 99% nog steeds ongelukkig is:p

Voor een iets realistischer beeld kan je best regelmatig de rubriek 'het loon van' op Jobat raadplegen

http://www.jobat.be/nl/tag/het-loon-van/

Onlangs was er op dezelfde site nog een grootschalig salaris onderzoek en daaruit bleek dat als je 2000 euro netto verdient dat je meer verdient dan 80% van de bevolking.

Ik weet niet hoe de verschillen met Nederland zijn, maar hier in België denk ik dat dat wel klopt. Wie meer dan 2000 verdient heeft doorgaans ofwel een job van redelijk professioneel niveau, of klopt gewoon veel uren, of heeft behoorlijk wat jaren anciënniteit. (Overigens zijn er binnen die bovenste 20% ook genoeg mensen die een veelvoud van die 2000 verdienen, de top 1% heeft miljoenen op de bank).

Ik geef les in een hogeschool en heb nog geen enkele pas afgestudeerde gehoord die als startersloon meer dan 1500 euro netto krijgt.

Voor een iets realistischer beeld kan je best regelmatig de rubriek 'het loon van' op Jobat raadplegen

Onlangs was er op dezelfde site nog een grootschalig salaris onderzoek en daaruit bleek dat als je 2000 euro netto verdient dat je meer verdient dan 80% van de bevolking.

Ik weet niet hoe de verschillen met Nederland zijn, maar hier in België denk ik dat dat wel klopt. Wie meer dan 2000 verdient heeft doorgaans ofwel een job van redelijk professioneel niveau, of klopt gewoon veel uren, of heeft behoorlijk wat jaren anciënniteit. (Overigens zijn er binnen die bovenste 20% ook genoeg mensen die een veelvoud van die 2000 verdienen, de top 1% heeft miljoenen op de bank).

Ik geef les in een hogeschool en heb nog geen enkele pas afgestudeerde gehoord die als startersloon meer dan 1500 euro netto krijgt.

2000 is zeker niet verkeerd hoor, daar kan je gewoon prima van rondkomen mits je niet te wild leeft.

Dit verdient een vuilnisman of dergelijke bij langer nade niet, en het grootste deel van de bevolking bestaat ook uit laaggeschoolden, daar zijn immers de meeste banen voor te vinden.

ik ken iemand die kwam van mbo en kreeg gelijk iets meer dan 1500 netto @ 19 jaar, lijkt me sterk dat er geen enkele hbo'er is die dat dan niet gelijk krijgt

Ik heb het geluk gehad dat ik ruim 'n jaar geleden ben mogen beginnen met 2600 bruto. Het ligt natuurlijk ook veel aan de sector waarin je werkt.

Terug
Naar boven