AndroidHealthClinic

Nieuws Veel jongeren hebben geen benul van te verwachten inkomen.

De strekking van mijn punt ontgaat jullie volledig. Waarschijnlijk omdat jullie zulke negatieve denkbeelden hebben. Als ik jullie was zou ik ook nooit naar het buitenland gaan stel je voor dat de cultuur je per ongeluk toch zou inspireren. De costa del sol onder de heinekentent verder moet je niet gaan, daar is ook alles nog Nederlands voel je je thuis.

Daarom vroeg ik wat je met je reactie wilde zeggen. Het gaat hier om jongeren en geld verdienen en dan begin jij over iemand in het buitenland dat als hij een 'meevaller' heeft maar weer naar bed gaat/stopt met werken voor die dag. Ik begrijp idd niet wat je hiermee aan wilt geven?

Daarnaast ben ik altijd geinteresseerd in andere culturen. Ik ben een maand geleden nog naar Servië geweest, dus dat staat hier ook los van.

Ruud, als ingenieur zit je over t algemeen niet op een booreiland zelf toch? Mooi werk wel!

ligt eraan wat voor engineer je bent. Onze mechanical engineers gaan regelmatig dingen in meten en foto's maken, dan gaan ze ff voor 1 dag of hooguit 2 dagen offshore. Project engineers (wat ik ben) gaan vrijwel nooit, en de service engineers gaan vrij vaak en dan ook meteen 1 a 2 weken.

Ik doe voor de fun af toe offshore service werk erbij om ff achter die computer vandaan te zijn.

Totaal verkeerde verwachtingen tegenwoordig idd. Ik praat met mijn leerlingen niet vaak over geld maar ze denken zo'n beetje zonder uitzondering wel een levensstijl te kunnen gaan aanhouden die ver boven het daadwerkelijke salaris van de toekomst voor hun zal zijn.

Niet alleen de jeugd maar ook veel volwassenen. Het probleem ligt er vooral in dat we vinden dat we deze levensstijl allemaal verdienen. Ik kan daar niet zo goed bij, dit egocentrische betekent dat men snel ontevreden is. Beter gaat iedereen eens een paar maandjes reizen en komt dan terug met een realistischer beeld van geluk.

Zo (triest) zijn wij mensen nou eenmaal. Denk dat in minder welvarende landen mensen weten dat ze toch geen kans hebben zichzelf te ontwikkelen en hun hele omgeving idem dito dat ze hun geluk uit andere dingen proberen te halen.
Niet voor niks heeft onderzoek uitgewezen dat als je bij de rijkere hoort in een arme wijk, je meer geluk ervaren dan mensen die in een rijke wijk wonen en daar wat minder verdienen als hun omgeving.

Daarom vroeg ik wat je met je reactie wilde zeggen. Het gaat hier om jongeren en geld verdienen en dan begin jij over iemand in het buitenland dat als hij een 'meevaller' heeft maar weer naar bed gaat/stopt met werken voor die dag. Ik begrijp idd niet wat je hiermee aan wilt geven?

Daarnaast ben ik altijd geinteresseerd in andere culturen. Ik ben een maand geleden nog naar Servië geweest, dus dat staat hier ook los van.

Je moet ook alle posts lezen van iemand in een topic alvorens te reageren, mijn post was al een vervolg op een paar posts. Anders lijkt het idd nogal veraf te staan van het eigenlijke topiconderwerp.

Wat doe jij momenteel eigenlijk appel?
Op t moment studeer ik Chemie en zoek ik een baan. Ik zoek al een tijd iets in chemische sector waarmee ik vast werkervaring op kan doen maar zonder basis kennis is dit nogal lastig, al helemaal als part-timer.

---------- Post toegevoegd Wed 22 Feb 2012 om 17:27 ----------

kan je daar op je 19e al aan beginnen dan?
Met een HBO bachelor chemie of chemische technologie kan je meteen beginnen. Maar zonder kan ook, ik ken iemand die is proces engineer bij een petrochemisch bedrijf en een collega van hem is een 24 jarig jongen die na zijn Havo daar een interne opleiding is gaan volgen.

Die jongen werkt daar nu 2 jaar en verdient rond de 40k per jaar.
Moet je nagaan tot hoeveel dat dus op kan lopen als je een WO Master in je zak hebt + 10-15 jaar werkervaring.

---------- Post toegevoegd Wed 22 Feb 2012 om 17:30 ----------

bikkel??? ga weg man, ik sta te springen als ik weer offshore mag (paar keer per jaar). Hele dag onbeperkt vreten, sportschool op het platform en hele dag zo langzaam als maar mogelijk werken + het verdient bakken met geld.

Vroeger was het misschien bikkelen maar dat is nu wel anders. 2 weken op 2 weken af en gewoon maar die 12 uur per dag vullen. Zelf kiezen wanneer je koffie pakt en hoe lang......beetje rond hangen en rondlopen. Gaat er vooral om dat je standby staat voor als er wel iets gebeurd. Verder gaat alles zo langzaam mogelijk (is ook een stukkie veiligheid)
Maar dat is toch ook afhankelijk van je functie? Zo zal een functie als pipefitter een stuk zwaarder zijn dan elektricien.

Hoe ben je in die sector gekomen en wat is je achtergrond? Lijkt me wel interessant werk.

---------- Post toegevoegd Wed 22 Feb 2012 om 17:31 ----------

De strekking van mijn punt ontgaat jullie volledig. Waarschijnlijk omdat jullie zulke negatieve denkbeelden hebben. Als ik jullie was zou ik ook nooit naar het buitenland gaan stel je voor dat de cultuur je per ongeluk toch zou inspireren. De costa del sol onder de heinekentent verder moet je niet gaan, daar is ook alles nog Nederlands voel je je thuis.
Mooi gespeculeerd maar ik ben afgelopen jaar nog in Thailand geweest. Maar leg uit, wat is je punt?

Laatst bewerkt:
Fout.

In Thailand gaan ze rustig een dagje slapen als ze in de eerste uurtjes eens mazzel hebben in de taxi met een klant. Bij de gemiddelde Nederlander komt dat niet in zijn gedachten die denkt alleen maar aan meer verdienen.

Ik weet niet waar je allemaal bent geweest Gijs, maar in de 'arme landen' zijn mensen echt niet zo dolgelukkig. Er zijn best voorbeelden van leuke landen waar het lekker zonnig is en waar mensen met een grasspriet onder de boom liggen te chillen en geen 'westerse zorgen' hebben. Maar er zijn meer landen waar mensen geen rooie cent hebben en doodvriezen op straat omdat ze geen onderdak en ziektekosten kunnen betalen.

Dat mensen in NL ongelukkig lijken te zijn, zijn luxe problemen. Als je geen eten en onderdak hebt, heb je geen zorgen over spanningen op de werkvloer of dat je je verveelt op zaterdag avond. Dat veel mensen met minder tevreden zijn en een pluk de dag instelling hebben is mooi. Maar ga maar eens reizen buiten de leuke backpackers gebieden, dan tref je een wereld vol armoede en ellende aan.

[/COLOR]
Maar dat is toch ook afhankelijk van je functie? Zo zal een functie als pipefitter een stuk zwaarder zijn dan elektricien.

Hoe ben je in die sector gekomen en wat is je achtergrond? Lijkt me wel interessant werk.

het tempo offshore ligt gewoon laag, of je nou fitter, lasser, kraandrijver, elektricien of isolateur bent. Je moet gewoon je shift vol maken en imo draai je in de 12 uur wat je makkelijk in 8 uur had kunnen doen. Ze hebben nou eenmaal 2 shifts dus je smeert het werk gewoon wat uit.

Ik heb hts autotechniek gedaan, maar ben via een detachering bureau bij mijn huidige werkgever terrecht gekomen. Ben ondertussen bezig (en bijna klaar) om international welding engineer te worden.

ben er dus eigenlijk per toeval in terrecht gekomen

het tempo offshore ligt gewoon laag, of je nou fitter, lasser, kraandrijver, elektricien of isolateur bent. Je moet gewoon je shift vol maken en imo draai je in de 12 uur wat je makkelijk in 8 uur had kunnen doen. Ze hebben nou eenmaal 2 shifts dus je smeert het werk gewoon wat uit.

Ik heb hts autotechniek gedaan, maar ben via een detachering bureau bij mijn huidige werkgever terrecht gekomen. Ben ondertussen bezig (en bijna klaar) om international welding engineer te worden.

Klinkt nice man. Maar moet je ook dan ook steeds naar het buitenland? Maar je werkt dus 2 weken lang en dan ben je 2 weken doorbetaald vrij?
Kdacht altijd dat het zwaar werk was dat dik verdient.

Cool man. Maat van me is ook international welding engineer. Die zijn er niet zo veel. Daar kan je een leuke cent mee verdienen!

Klinkt nice man. Maar moet je ook dan ook steeds naar het buitenland? Maar je werkt dus 2 weken lang en dan ben je 2 weken doorbetaald vrij?
Kdacht altijd dat het zwaar werk was dat dik verdient.
International = inderdaad het buitenland ;)

Nee je bent 2 weken fulltime aanwezig, en twee weken onbetaald thuis.. Maar in die twee weken werk verdien je meer dan je normaal in een maand zou pakken ;)

International = inderdaad het buitenland ;)

Nee je bent 2 weken fulltime aanwezig, en twee weken onbetaald thuis.. Maar in die twee weken werk verdien je meer dan je normaal in een maand zou pakken ;)
Die is wel dik man. Dus als je helemaal veel wilt verdienen kan je in die 2 weken thuis ook nog eens werken? Is wel lekker als je opeens ff wat geld nodig hebt.

waar moet je beginnen als je als lasser de stap wilt maken naar offshore?

Als je ziet hoeveel mensen bv. Leerkracht lichamelijke opvoeding kiezen...

Ik heb er niks op tegen maar 1/10 is leerkracht LO.

De sectoren die jobzekerheid en een degelijk loon bieden (techniek/ingenieurs/wetenschap) zijn niet populair bij de jeugd, waarom moet je mij niet vragen.

Ik weet dat ik met mijn richting (Ingenieur EM/Automatisatie) werkzeker ben en een degelijk loon heb. Ze moeten idd gewoon realistisch leren denken.

Ik ga voor de automatisatie id petrochemie :)

Laatst bewerkt:
Offtopic, maar coole quote uit de film Boiler Room:

Anybody who tells you money is the root of all evil, doesn't ****ing have any. They say money can't buy happiness? Look at the ****ing smile on my face. Ear to ear, baby.

:roflol:

http://www.youtube.com/watch?v=UqDtf1aw818

Laatst bewerkt:
Als je ziet hoeveel mensen bv. Leerkracht lichamelijke opvoeding kiezen...

Ik heb er niks op tegen maar 1/10 is leerkracht LO.

De sectoren die jobzekerheid en een degelijk loon bieden (techniek/ingenieurs/wetenschap) zijn niet populair bij de jeugd, waarom moet je mij niet vragen.

Ik weet dat ik met mijn richting (Ingenieur EM/Automatisatie) werkzeker ben en een degelijk loon heb. Ze moeten idd gewoon realistisch leren denken.
Wees blij. Doordat minder mensen zulke opleidingen kiezen verdienen mensen die dat wel doen een stuk meer :D.
Van mij part mogen ze allemaal economie gaan studeren, is alleen maar gunstiger voor mezelf later op de arbeidsmarkt.

Wat verdient een beginnende ingenieur (hbo) op een boorplatform zo ongeveer dan?

Wees blij. Doordat minder mensen zulke opleidingen kiezen verdienen mensen die dat wel doen een stuk meer :D.
Van mij part mogen ze allemaal economie gaan studeren, is alleen maar gunstiger voor mezelf later op de arbeidsmarkt.

Ja ik geef er ook geen hol om, kan gewoon niet begrijpen dat zoveel mensen ZO stom zijn.

Jeroen van der Veer was afgelopen zondag bij Eva Jinek.

Hij had wel een mooi betoog over techniek. Komende 5 jaar komen er 150.000 mensen te kort in de Technische sector dit speelt over het totale veld, dus MBO/HBO/WO.

In de tijd van je ouders, dus zeg mensen die nu 50-60 zijn, genoten 4/10 mensen een beta studie. Tegenwoordig is dit nog maar 2/10. Al de mensen gaan de komende jaren met pensioen dus de schaarste zal alleen maar groeien. Lonen zullen explosief stijgen, in de economische sector precies het omgekeerde. Daar stegen gemiddeld de lonen afgelopen jaren, gaat weer omkeren nu. Tenzij je natuurlijk een uitblinker bent, maar dit is gemiddeld genomen.

---------- Post toegevoegd Wed 22 Feb 2012 om 18:41 ----------

Inflatie daargelaten natuurlijk ;)

waar moet je beginnen als je als lasser de stap wilt maken naar offshore?

zorgen dat je gecertificeerd laswerk mag doen. Lassen aan oa pijpleidingen onder 40 bar gas.....Waar dan rontgen foto's van gemaakt worden van de lassen. Dus begin maar met alle niveau's tig van het NIL te halen. Daarna moet je je inschrijven bij bureau's die werk verzorgen op platforms. Oja je moet ook nog ff je offshore training (3 tot 5 dagen afhankelijk van het land)/ medische keuring halen.

Terug
Naar boven