XXL Nutrition

Verbod op fokken pitbulls en staffords?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen zijn de monsters en niet de Pitbulls of de Staffordshires.

Zo zijn die beesten gefokt... Dus vaak is het om te beginnen al een genetisch probleem.
Niet alleen de agressiviteit is een probleem, het is hoe de kaak zich beweegt bij een beet. Normaal hondje laat gewoon weer los, deze beesten kunnen hun kaak op slot zetten en laten niet los voordat het eraf is gescheurd.

Ik had gisteren een flinke discussie met iemand van de sportschool over het fokken van bepaalde hondenrassen. Met name de vechthonden als pitbulls en staffords. Zijn zoontje is onlangs flink gebeten door een stafford. Blijkbaar kende de hond het kind vrij goed maar zag de hond toch aanleiding om te bijten. De hond was van een kennis. Hij heeft zelf ook een hond maar zei dat bepaalde rassen door het fokken merkwaardig en onbetrouwbaar gedrag er op nahielden. Met name de pitbulls en staffords. Mijn tegenargument was dat afwijkend gedrag onder ieder hondenras kan voorkomen.

Nou moet ik wel zeggen dat als ik soms de baasjes zie van vechthonden ik ook wel eens mijn twijfels krijg.
Zeg maar dat het regelrechte aso's zijn om te zien. Natuurlijk zijn er ook baasjes met een vriendelijker uiterlijk, maar onlangs zag ik een Marokkaan (ik wil niet discrimineren of zo) met zo'n pitbull lopen. Dat verbaast me omdat Marokkanen niet bekend staan om hun liefde voor honden. Sterker nog, honden vinden ze een onrein dier.
En ook onlangs zo'n niet al te bijster intelligent uitziend type uit een achterstandswijk met tatoeages op z'n hoofd.
Volgens mij zijn die vechthonden ook populair bij criminelen.

Nogmaals, ik ben tegen een verbod. Zeker omdat ik zelf ooit wel eens ben gebeten door een poedel. Ik bedoel maar te zeggen dat het uiterlijk van een hond op zich niets over het karakter van de hond hoeft te zeggen. Er zijn ook ontzettend lieve pitbulls en staffords.

Tja, en als je het als baas niet goed doet kan je dit soort toestanden krijgen: (waarschuwing: filmpje is bloederig!)

http://www.youtube.com/watch?v=cfC9YI5VWjA

De discussie loopt al jaren maar vinden jullie dat er een verbod moet komen op het fokken van " vechthonden " als pitbulls, staffords en mastino's? Overigens is er volgens mij wel een verbod geweest op bepaalde soorten, maar is dit verbod later weer ingetrokken.

Dat hondje wil gewoon met zijn baasje stoeien.

zo zijn die beesten gefokt... Dus vaak is het om te beginnen al een genetisch probleem.
Niet alleen de agressiviteit is een probleem, het is hoe de kaak zich beweegt bij een beet. Normaal hondje laat gewoon weer los, deze beesten kunnen hun kaak op slot zetten en laten niet los voordat het eraf is gescheurd.

+1

Beter deze daggoes allemaal afschieten en het ras uitroeien. Voorkomt weer genoeg ellende.

Van mij mogen ze alle honden en alle hondenbezitters verbieden. De meeste hondeneigenaren zijn een tikkeltje asociaal. Ik ben er nog weinig tegengekomen die rekening houden met het feit dat er ook mensen zijn die honden niet trekken.

Staffordshires zijn tegenwoordig populair bij jonge stelletjes. Helaas is het 9/10 pauper volk met een lager IQ dan deze hond, die deze honden hebben. Dus dit ras is eigenlijk al screwed maar dat zijn de meeste al genetisch gezien.

precies!

Ik heb zelf al m'n hele leven honden, je ziet de laatste jaren een trend van jonge mensen die een stafford nemen omdat het mode is. Probleem is een combi van factoren
- eigenaren zijn idd pauper volk die zo'n hond als verlengstuk zien van hun eigen aso-heid
- eigenaren hebben geen ervaring met opvoeden van honden
- staffords richten nu eenmaal veel meer schade toe als ze eenmaal in gevecht komen, daar zijn ze voor gefokt. juist zulke honden moet je extra strak houden omdat het nou eenmaal goed fout kan gaan.
Jack Russels kunnen ook bijten, alleen er is wel een groot verschil tussen een agressieve jack russel en een agressieve stafford.

Ik heb niks tegen pitbull achtige rassen, maar ik heb wel wat tegen onervaren baasjes die zo'n hond niet goed opvoeden. Wat mij betreft mogen ze dan ook een verbod geven op het nemen van een dergelijke hond.
Of direct afpakken bij een incident.

Van mij mogen ze alle honden en alle hondenbezitters verbieden. De meeste hondeneigenaren zijn een tikkeltje asociaal. Ik ben er nog weinig tegengekomen die rekening houden met het feit dat er ook mensen zijn die honden niet trekken.

Beetje kort door de bocht dit.

Mijn ma met der Shitzu is alle behalve asociaal, droplul. Ze ruimt netjes de keuteltjes op wanneer ze daar niet mogen liggen. Ze moeten volk als jou verbieden met je hokjes gedachte.

uwotmate.

• Topic Starter Topic Starter

Dit is natuurlijk weer mooi voer voor hondenhaters om hun gal te spuwen. Gelukkig blijft jouw wens een fantasie en zullen we nooit dit soort Chinese toestanden krijgen.

---------- Toegevoegd om 11:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:08 ----------

Beter deze daggoes allemaal afschieten en het ras uitroeien. Voorkomt weer genoeg ellende.

Ik dacht dat jij juist niet zo voor het uitroeien van bepaalde rassen was ... :D :roflol::roflol::roflol:

getuige je avatar

Dit is natuurlijk weer mooi voer voor hondenhaters om hun gal te spuwen. Gelukkig blijft jouw wens een fantasie en zullen we nooit dit soort Chinese toestanden krijgen.

---------- Toegevoegd om 11:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:08 ----------

Ik dacht dat jij juist niet zo voor het uitroeien van bepaalde rassen was ... :D :roflol::roflol::roflol:

getuige je avatar

Wat heeft het uitroeien van een hondenras te maken met het hebben van een avatar van de n*ger Nate?

precies!

Ik heb zelf al m'n hele leven honden, je ziet de laatste jaren een trend van jonge mensen die een stafford nemen omdat het mode is. Probleem is een combi van factoren
- eigenaren zijn idd pauper volk die zo'n hond als verlengstuk zien van hun eigen aso-heid
- staffords richten nu eenmaal veel meer schade toe als ze eenmaal in gevecht komen, daar zijn ze voor gefokt. juist zulke honden moet je extra strak houden omdat het nou eenmaal goed fout kan gaan.
Jack Russels kunnen ook bijten, alleen er is wel een groot verschil tussen een agressieve jack russel en een agressieve stafford.

Ik heb niks tegen pitbull achtige rassen, maar ik heb wel wat tegen onervaren baasjes die zo'n hond niet goed opvoeden. Wat mij betreft mogen ze dan ook een verbod geven op het nemen van een dergelijke hond.

leef jij ook nog...

precies!

leef jij ook nog...

Fokverbod op Pitbulls (en dus Staffords zonder stamboom) heeft jaren bestaan, en is wel bewezen dat het niet werkt. Bijtincidenten is ook niet toegenomen nu het verbod niet meer bestaat.

Het grootste probleem zit ook niet in het ras zelf, maar in de voorlichting en vooral in de vechthonden die op straat terecht komen. Het is zonde dat een mooi ras compleet is verkracht door het vechthondenbloed wat er bij sommige 'huislijnen' doorheen zit

---------- Toegevoegd om 22:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:15 ----------

Zo zijn die beesten gefokt... Dus vaak is het om te beginnen al een genetisch probleem.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Wolf_Skull__Side_view-1024x500.jpg

En waarmee kunnen Pitjes dan hun kaken op slot zetten?
Ter vergelijking, de 2e schedel is van een Sharpei, de rimpelhond.

Shar-Pei-Puppies1.jpg

---------- Toegevoegd om 22:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:22 ----------

Ben enorme hondenliefhebber maar ik denk dat dat hele doorfokken van die rassen een hele slechte aangelegenheid is. Snap niet dat dit in zo'n extreme mate wordt gedaan/dat daar zo'n markt voor is.
Doorfokken kan tot nare dingen leiden, zoals Rage Syndrome (beter bekend als het rode cocker syndroom). Zeg maar, een spontane (zonder aanleiding) roid rage onder de honden.

In de '80 werd de Golden Retriever uitgeroepen tot dé gezinshond door de Margriet. Gevolg was dat er massaal op gefokt werd. Gevolg? Rage Syndrome.
Er is een lijst met honden met meeste bijtincidenten. De Golden Retriever heeft daar jarenlang bovenaan gestaan.

Ik ben niet snel bang voor agressieve honden, heb er met genoeg gewerkt. Maar Rage Syndrome is een verhaal apart. Het ene moment zijn het nog enorme knuffels, en dan lijkt het alsof er ineens iets 'knapt'. Die beesten krijgen een tijdelijke waas voor hun kop en zijn echt levensgevaarlijk. Ze hebben vaak ook een rare rode gloed in de ogen, totaal anders dan gewone agressie. Ik heb het nu 2x in het echt gezien. Het is zonder twijfel het meest enge wat ik ooit heb gezien, want met zoiets ben je je leven gewoon niet veilig.

• Topic Starter Topic Starter
Fokverbod op Pitbulls (en dus Staffords zonder stamboom) heeft jaren bestaan, en is wel bewezen dat het niet werkt. Bijtincidenten is ook niet toegenomen nu het verbod niet meer bestaat.

Het grootste probleem zit ook niet in het ras zelf, maar in de voorlichting en vooral in de vechthonden die op straat terecht komen. Het is zonde dat een mooi ras compleet is verkracht door het vechthondenbloed wat er bij sommige 'huislijnen' doorheen zit

---------- Toegevoegd om 22:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:15 ----------

[Link niet meer beschikbaar]
http://leemakennels.com/blog/wp-content/uploads/2012/11/Wolf_Skull__Side_view-1024x500.jpg

En waarmee kunnen Pitjes dan hun kaken op slot zetten?
Ter vergelijking, de 2e schedel is van een Sharpei, de rimpelhond.

http://www.shar-peipuppies.com/wp-content/uploads/2011/12/Shar-Pei-Puppies1.jpg

---------- Toegevoegd om 22:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:22 ----------

Doorfokken kan tot nare dingen leiden, zoals Rage Syndrome (beter bekend als het rode cocker syndroom). Zeg maar, een spontane (zonder aanleiding) roid rage onder de honden.

In de '80 werd de Golden Retriever uitgeroepen tot dé gezinshond door de Margriet. Gevolg was dat er massaal op gefokt werd. Gevolg? Rage Syndrome.
Er is een lijst met honden met meeste bijtincidenten. De Golden Retriever heeft daar jarenlang bovenaan gestaan.

Ik ben niet snel bang voor agressieve honden, heb er met genoeg gewerkt. Maar Rage Syndrome is een verhaal apart. Het ene moment zijn het nog enorme knuffels, en dan lijkt het alsof er ineens iets 'knapt'. Die beesten krijgen een tijdelijke waas voor hun kop en zijn echt levensgevaarlijk. Ze hebben vaak ook een rare rode gloed in de ogen, totaal anders dan gewone agressie. Ik heb het nu 2x in het echt gezien. Het is zonder twijfel het meest enge wat ik ooit heb gezien, want met zoiets ben je je leven gewoon niet veilig.

Heb je het filmpje gezien waarin die vent in z'n polsen werd gebeten? Kan je doen wat je wilt maar dat beest laat inderdaad niet los. Toch geloof ik niet dat het onberekenbare in hun natuur zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven