MuscleMeat

Pitbull wet / RAD opgeheven

  • Topic starter 3XL
  • Startdatum
  • Reacties 173
  • Weergaven 17K
  • Volgers 9

Bezoekers in dit topic

Ok ik had dus ook gelijk:

Pit Bull is a term commonly used to describe several breeds of dog in the Molosser family that were historically used for dog fighting. The breeds most often placed in this category are the American Pit Bull Terrier, American Staffordshire Terrier and Staffordshire Bull Terrier
http://en.wikipedia.org/wiki/Pit_bull

Het is dus gewoon een verzamelnaam voor een groep van rassen vandaar de verwarring!
 
Yzord, dat de pitbull geen ras is maar een verzameling van rassen. nl: Amstaff, staffiebull en APBT klopt, toch wordt er meestal de APBT bedoeld als er over een pitbull wordt gesproken.

Dus eigenlijk is de foto die T post wel een Pitbull :)

Ik ben het daar niet mee eens. Een staff kan je niet onder een pitbull scharen, simpelweg omdat het een eigen ras is. Men gebruikt kruizingen van staffs of bulls en deze worden dan als pitbull neergezet. Maar eigenlijk is een pitbull in europa een kruising.
 
Maar iedereen noemt die onderste altijd pit bull zelfs op het nieuws , is iedereen dan gek?

Hier heb je een foto van Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Pit_bull_restrained.jpg

Idd, iedereen is gek. Want pitbull is mediageiler om te noemen dan een stafford. Want pitbulls zijn illegaal. Zo is de media nu eenmaal. Het is al zo vaak uitgekomen dat men het over een pitbull soort had en dan was het achteraf toch een rottweiler of zelfs een ridgeback. Meeste mensen weten dus idd niet waar ze het over hebben en roepen dan gewoon lekker "pitbull".
 
Idd, iedereen is gek. Want pitbull is mediageiler om te noemen dan een stafford. Want pitbulls zijn illegaal. Zo is de media nu eenmaal. Het is al zo vaak uitgekomen dat men het over een pitbull soort had en dan was het achteraf toch een rottweiler of zelfs een ridgeback. Meeste mensen weten dus idd niet waar ze het over hebben en roepen dan gewoon lekker "pitbull".

Dat is waar. Ik heb het zelfs weleens gehad met mijn BullMastiff.:D
 
Ok ik had dus ook gelijk:


http://en.wikipedia.org/wiki/Pit_bull

Het is dus gewoon een verzamelnaam voor een groep van rassen vandaar de verwarring!

Bullterrier is een eigen ras...
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
American Staffordshire terrier en Engelse hebben hele andere voorouders.


[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit zijn mislukte (IMO) honden, je hebt ze ook 2 x zo breed en zo laag als een blikje cola (borst tot grond afstand).
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die honden zijn echt lelijk :roflol:

Vroeger wilde ik altijd een rottweiler of een doberman.
Nu liever een herdershond of een american pit bull teriër (amstaf kan ook).
Maar vind wel dat honden een bepaalde schofthoogte moeten hebben anders is het echt gay.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die honden zijn echt lelijk :roflol:

Vroeger wilde ik altijd een rottweiler of een doberman.
Nu liever een herdershond of een american pit bull teriër (amstaf kan ook).
Maar vind wel dat honden een bepaalde schofthoogte moeten hebben anders is het echt gay.

Zijn misschien lelijk maar wel heel betrouwbaar.
 
Ok ik had dus ook gelijk:


http://en.wikipedia.org/wiki/Pit_bull

Het is dus gewoon een verzamelnaam voor een groep van rassen vandaar de verwarring!

Ben het hier niet helemaal eens... Mijn hond is een Engelse Stafford oftwel een Staffordshire Bull Terrier. Het is een apart ras met echte erkende papieren. Uiteraard heeft het veel weg van een Pitbull (vandaar ook vaak de verwarring), maar het is toch echt een ander ras dan een Pitbull.

Maar als ze weer eens stoer loopt te doen naar me, noem ik d'r wel altijd nep-pitbull! :P
 
Zijn misschien lelijk maar wel heel betrouwbaar.

Ik vind ze persoonlijk niet eens lelijk.. alleen denkt m'n vrouw daar anders over. (alhoewel er nu sowieso geen plaats meer is voor nog een hond :P)
 
Maar eigenlijk is een pitbull in europa een kruising.

Hoe kom je daar nu bij?

APBT is gewoon een in NL niet erkend ras wat overigens in sommige andere landen welk erkend word als ras. Als die amerikanen vroeger niet zo eigenwijs waren geweest om twee apparte verenigingen in het leven te roepen (UKC/AKC) of de AKC gewoon de APBT als ras had erkend dan hadden we nu in NL ook door de raad van beheer een erkend ras gehad.

Maarja, politiek en geld ........................
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die honden zijn echt lelijk :roflol:

Vroeger wilde ik altijd een rottweiler of een doberman.
Nu liever een herdershond of een american pit bull teriër (amstaf kan ook).
Maar vind wel dat honden een bepaalde schofthoogte moeten hebben anders is het echt gay.
Ja lijkt op een kruising tussen een rat en een bull terrier ofzo???

Maar dit zijn dus de honden die zoveel dodelijke aflopen kennen.
 
Hoe zijn ze gekweekt dan? Leg het eens uit. Volgens mij weet je niet eens waarover je het hebt... :rolleyes:

Ze beginnen van VEEL te jong de pupjes al te trainen, zijn dan nog
niet volgroeid, alles wordt VEEL te zwaar belast, heel kort van poot
en staan abnormaal ver buiten het lichaam. Volgens mij krijgen al
deze honden heel erg last van hun gewrichten of worden ze niet oud.

Wat mij dan ook opvalt is dat ik nog geen foto heb gezien van zulk
een hond die gewoon loopt (looppas). Heb er wel niet naar gezocht,
maar het lijkt alsof ze het gewoon niet kunnen ???

Hoop alleszins wel dat ze voor de foto's de pootjes extra naar buiten
zetten, dat ze in rust wat "normaler" staan.

Hoe denk jij dan dat ze deze honden zo gekweekt hebben?

EDIT: en dan vergeet ik nog te vermelden dat als je op zo'n sites kijkt,
dat sommige teefjes op veel te korte termijn veel te veel nesten kregen...

EDIT2: Veel levensvreugde zie ik in deze hondjes ook niet:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En ze lijken anatonomisch niet erg in orde:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
die rechtse mist precies een poot?
 
Dit ís een Bullterriër.
Duh, dat weet ik ook, wat ik bedoel is dat dit eerder bereikt werd door menselijke invloed in het kweekproces. Mij maak je niet wijs dat die honden door de natuur zo gevormd zijn. Zoals ToMMAS zegt in zijn post: anatomisch kloppen ze niet meer, compleet verdoete fysiek.
 
Ze beginnen van VEEL te jong de pupjes al te trainen, zijn dan nog
niet volgroeid, alles wordt VEEL te zwaar belast, heel kort van poot
en staan abnormaal ver buiten het lichaam. Volgens mij krijgen al
deze honden heel erg last van hun gewrichten of worden ze niet oud.

Wat mij dan ook opvalt is dat ik nog geen foto heb gezien van zulk
een hond die gewoon loopt (looppas). Heb er wel niet naar gezocht,
maar het lijkt alsof ze het gewoon niet kunnen ???

Hoop alleszins wel dat ze voor de foto's de pootjes extra naar buiten
zetten, dat ze in rust wat "normaler" staan.

Hoe denk jij dan dat ze deze honden zo gekweekt hebben?

EDIT: en dan vergeet ik nog te vermelden dat als je op zo'n sites kijkt,
dat sommige teefjes op veel te korte termijn veel te veel nesten kregen...

EDIT2: Veel levensvreugde zie ik in deze hondjes ook niet:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En ze lijken anatonomisch niet erg in orde:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Te kort op poten en breed fysiek heeft niks te maken met dat deze honden last van hun poten kunnen krijgen of niet oud worden. Mijn eigen Staff is erg kort op haar poten en behoorlijk breed en ze voldoet aan de perfecte rasstandaard. Daarnaast heeft ze absoluut geen last van haar poten. Veel Staffies liggen juist vaak met hun achterpoten gestrekt naar achteren. Ze zouden dat niet kunnen als ze niet goed in elkaar zouden zitten.

Dat fokkers teveel nesten achter elkaar krijgen (bij eenzelfde teef) vind ik ook niet goed. Maar ik kan dat bij de Suarez Bull's nergens uithalen.

En ik snap niet dat mensen Bull Terriers verwarren met APBT. Het lijkt niet eens op elkaar. De meeste honden die ook onschuldig zijn ingeslapen door die klote wet zijn geen Bull Terriers, maar Am. Staffs en Engelse Staff of kruisingen daarvan met een ander ras!

Ik vind het een hele opluchting dat die klote wet eindelijk van tafel is!
 
Te kort op poten en breed fysiek heeft niks te maken met dat deze honden last van hun poten kunnen krijgen of niet oud worden. Mijn eigen Staff is erg kort op haar poten en behoorlijk breed en ze voldoet aan de perfecte rasstandaard. Daarnaast heeft ze absoluut geen last van haar poten. Veel Staffies liggen juist vaak met hun achterpoten gestrekt naar achteren. Ze zouden dat niet kunnen als ze niet goed in elkaar zouden zitten.

Tuurlijk! De onze ligt na iedere inspanning met z'n poten languit naar achteren!
En begrijp me niet verkeerd, ik zie ze ook graag "wat breder",
maar die wat hier gepost werden, vind ik er echt over en onnatuurlijk!
En ze zien er gewoon echt niet wendbaar en gelukkig uit :(

Ergens zijn het ook allemaal bedenkingen, want als je er geen hebt,
of kent, dan kan je ook niet 100% zeggen hoe het allemaal zit,
uitleg geven ze er ook al niet over op hun site ???

Ik vind het een hele opluchting dat die klote wet eindelijk van tafel is!

Echt wel! Kunnen wij ook eens naar Nederland met onze hond :D
Echt ongelofelijk dat onschuldige honden zomaar mishandeld en afgemaakt werden :mad:
k*tWET!
 
Hoe kom je daar nu bij?

APBT is gewoon een in NL niet erkend ras wat overigens in sommige andere landen welk erkend word als ras. Als die amerikanen vroeger niet zo eigenwijs waren geweest om twee apparte verenigingen in het leven te roepen (UKC/AKC) of de AKC gewoon de APBT als ras had erkend dan hadden we nu in NL ook door de raad van beheer een erkend ras gehad.

Maarja, politiek en geld ........................

Idd. Maar vlak ook de "Raden van Bestuur" niet uit in Nederland. Het lijkt soms wel of status en prestige voor de liefde voor het ras gaan, maar dat is misschien een universeel probleem.
 
Back
Naar boven