We leven nou eenmaal in een land waarin we niet voor iedereen een "maatwerk-probleem analyse" op gang kunnen zetten. Dit kost simpelweg te veel stuivers. Laat haar aanpak dan hard en meedogenloos of "onmenselijk" zijn. Het staat er wel, en uiteindelijk moet toch iemand de 2e kamer plannen dan uitvoeren
Ik ben meteen met je eens dat de groep van '26.000' op de korte termijn meer geld kost dan oplevert. Echter, dit is ten eerste de korte termijn, wie weet wat sommige goed geintegreerde allochtonen kunnen opleveren voor onze samenleving? Misschien vinden ze wel een nieuwe karperhengel uit!!!
Ten tweede vind ik praten in kosten en baten als het over mensenlevens gaat nogal smerig. Tuurlijk moet je ergens de grens trekken, maar dat gebeurt dus al met de strenge huidige asielwet van de hand van een PvdA-er. En jij doet alsof het allemaal heel moeilijk is en dat dit de enige optie is, maar dat is dus gewoon niet waar. Laat deze beperkte groep gewoon blijven (mits geen crimineel etc.,maar dat spreekt voor zich) en voor de rest blijven we streng aan de grens. Zijn we beide blij toch? En zeg nou zelf, na 5, 7 of zelfs 11 jaar nog teruggestuurd worden, dat kan toch gewoon niet lieve langerd?
Ik ben van mening dat ze uiteindelijk momenteel wel het beste doet voor Nederland op lange termijn vruchten gaat afwerpen.
Helaas is er altijd een groep wie dit minder opositief zal uitpakken, maar dat is dan jammer
Er is trouwens een wet in Nederland die zegt dat je niet mag vissen met meer dan 2 hengels. Deze overtreding kost je bij constatering van een BOA dan ook 110 euro. Ik krijg hem standaard 3-4 x per jaar, omdat ik vis met 4 hengels

. Belachelijk veel geld als je bedenkt dat:
- Ik niemand hinder, en aantoonbaar gevangen vissen respectvol behandel, ik ben niet bepaald een stroper maar iemand met een respectvolle hobby.
- er in Nederland 100.000 karpervissers zijn welke allen voorstander zijn van vissen met meer dan 2 hengels? Waarom verbiedt de wet dit dan?
- Er daarnaast tal van Regeltjes zijn die in de praktijk kant nog wal slaan......
En jij denkt dat BV een bovengenoemde BOA hier ruimte heeft voor een "andere interpretatie" en mijn verhaal wil aanhoren?
Die jongens schrijven wel hoor................