AndroidHealthClinic

Verdonk gaat hangen

Niks pardon flauwekul, er is een motie om uitzettingen op te schorten. Er is geen motie om een pardon uit te voeren.

Verdonk doet alsof een wijziging in beleid ook direct nieuw beleid is, maar dat is gewoon puur technocratisch denken. De ingeslagen weg is de enige die bewandeld kan worden volgens Verdonk. Terwijl er vaak genoeg op diverse terreinen wordt afgeweken van de algemene beleidslijn.

Dus? Duidelijke taal toch? :rolleyes:

een wijziging in beleid is idd nieuw beleid, maar volgens jouw technocratisch denken? :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Iemand er ooit al eens bij stilgestaan dat mevr. Verdonk misschien gelijk heeft en de rest niet? Commentaar geven is makkelijk maar ik durf te wedden dat zij meer snapt van dit soort zaken dan jullie allemaal samen, anders was ze geen minister geworden, of denk je dat ze dat zomaar door iedereen laten doen :rolleyes:

Daarom is er ook 4 keer een motie van afkeuring ingediend tegen Verdonk, omdat ze gewoon regelmatig foutief haar beleid uitvoert. Zo'n motie is niet om te pesten, dat gebeurt alleen bij bewindslieden die er een potje van gemaakt hebben.

4 keer is extreem veel in zo'n korte tijd.

Ik heb nu drie keer zo'n debat volledig gevolgd. Het enige wat ze doet is zich verschuilen achter de regeltjes. Enige mogelijkheid om de geest van de wet toe te passen i.p.v. de letter van de wet komt niet in haar op.

Daarom is er ook 4 keer een motie van afkeuring ingediend tegen Verdonk, omdat ze gewoon regelmatig foutief haar beleid uitvoert. Zo'n motie is niet om te pesten, dat gebeurt alleen bij bewindslieden die er een potje van gemaakt hebben.

4 keer is extreem veel in zo'n korte tijd.

Ik heb nu drie keer zo'n debat volledig gevolgd. Het enige wat ze doet is zich verschuilen achter de regeltjes. Enige mogelijkheid om de geest van de wet toe te passen i.p.v. de letter van de wet komt niet in haar op.

En juist DAAROM is het een prof, die weet wat ze doet
Jij kunt er dan kritriek op hebben, maar ze voert beleid middels eigen specifieke wijze uit. Niet op basis van een onderbuikgevoel. Verschuilen achter regeltjes doet toch elke politicus ofniej? We staan in Nederland tenslotte bol van wetten en regeltjes?

Sinds wanneer is integratie trouwens weer eem HOT ITEM in de politiek?

;)

Sinds wanneer niet dan? Er toch nog maar 1 item in Nederland? ;)

Jij kunt er dan kritriek op hebben, maar ze voert beleid middels eigen specifieke wijze uit. Niet op basis van een onderbuikgevoel. Verschuilen achter regeltjes doet toch elke politicus ofniej? We staan in Nederland tenslotte bol van wetten en regeltjes?

;)

Een politicus hoort ook nog te luisteren naar de kamer. Alleen hebben we hier het probleem dat het kabinet al demissionair is, wat Verdonk het idee geeft dat ze niks meer hoeft te doen wat de kamer zegt.

Sinds wanneer niet dan? Er toch nog maar 1 item in Nederland? ;)

Ik denk je begrijpt hem wel, niet dus :D:D:D

Ik bedoel dus sinds de naam Verdonk valt in de media. Nog niet zo heel slecht dus. Haar naam doet al denken :D Ze had op voorhand meer stemmen gekregen dan die stijve lulhannes van een Rutten met zn fietspomplullengezichtje :). Relnichten roeleren anno 2007, mijn sinziens terecht!

Mensen die zich onderscheiden van de rest, DIE kunnen zorgen voor veranderingen!En als ze nou ook nog eens handeld conform wetten en regels..........dan kun je daar respect voor hebben of bekritiseren en hopen dat anderen dat in de toekomst beter gaan doen.

SInds wanneer moet een politicus luisteren naar de kamer? Jij had het over technocratisch denken? ;)

Verdonk is gewoon machtsgeil, opdonderen met dat duivelse wijf.

Omdat meer dan 50% van de kamer links is, anders was er niets aan de hand. En verder moet een minister niet perse gehoorzamen aan iemand. Helaas is het niet zo simpel en komt links het allemaal in de soep gooien met hun pardon flauwekul. En als het waar is wat Emile zegt over die pvda'er dan is het helemaal belachelijk.
WOW, goed inhoudelijke argument. Verdiep je eerst eens in de parlementaire democratie. Een minister dient de kamer te gehoorzamen, doet ze dat niet, dan moet ze opstappen. Punt uit. Verder is dit geen pardon maar een tijdelijke stopzetting. Omdat er met het oog op de formatie een goede kans is dat er een pardon komt, is het niet meer dan netjes om de uitzetting tijdelijke op te schorten. Meer is het niet, maar voor Verdonk lijkt het teveel te zijn. Jammer, maar dan moet je ook het lef hebben om af te treden. Immers, 'regels zijn regels', was het niet?

Eigen houtje? Ze is bevoegd voor deze kwestie en voert uit wat ze moet uitvoeren volgens de wet. Er is nog geen nieuw bestuur en het gaat al mis met links erbij, beloofd voor straks. Altijd gaat er wat mis met links, kijk maar naar alle regeringen die vallen, is altijd doordat een linkse partij roet in het eten komt gooien. Als er dus iets moet opkrassen is het wel links :wave:
MONSTERARGUMENT!

Ja een vrouw verkloot het weer zoals gewoonlijk.....maar voorlopig heeft ze deze macht wel gekregen van het nederlandse stempubliek.

Jij alleen had kennelijk weinig invloed :roflol:

:roflol: Ze behoort niet eens meer in functie te zijn. Daar heeft mijn stem mede voor gezorgd.

Het gaat niet om het vrouw zijn, het gaat om Verdonk. Dat mens spoort niet.

;)

Verdonk voert de wet op zeer eenzijdige wijze uit. Daar is niets goeds aan. Elke rechtsgeleerde weet dat een wet er is om de mens te dienen en dat er ruimte voor interpretatie is. Last but not least heeft Verdonk de mogelijkheid uitzonderingen te maken als minister. Ik hoor zo vaak dat het 'geweldig' is dat Verdonk zo duidelijk en eerlijk is. Eerlijk is het misschien en duidelijk ook, maar toch vooral eenzijdig, onmenselijk en inflexibel. Wat is er trouwens oneerlijk en onduidelijk als een minister de ruimte neemt om een menselijke beslissing te nemen? Wat verliezen we daar nou in godsnaam mee? Ons strenge asielbeleid, het fantastische integratiebeleid van de afgelopen jaren?
En als we dan toch zo nodig duidelijk willen zijn:
- er is al een lijn getrokken dmv de asielwet. een generaal pardon staat daar dus totaal los van.
- minister dient een meerderheid van de kamer te gehoorzamen

:roflol: Ze behoort niet eens meer in functie te zijn. Daar heeft mijn stem mede voor gezorgd.

Het gaat niet om het vrouw zijn, het gaat om Verdonk. Dat mens spoort niet.

Voor iemand die niet spoort, volgens velen zeggen haar functie slecht uitvoert, en daarnaast bergen kritiek ontvangt van Eric R vind ik dat ze het nog steeds vrij goed doet. Dat gekken uberhaupt zover komen in deze maatschappij :rolleyes: , een beetje het idee van Die godslelijke Herman die ooit "IDOL" wilde worden met die kop onder de pukkels, een uitstraling waar geen moeder van kan houden, en dan TOCH bekende Nederlander worden en zorgen dat heel Nederland het over je heeft :D

Let maar eens op waar dit toe gaat leiden, en probeer eens verder dan volgende week te kijken ;)

Verdonk pakt die mogelijkheid wel als het haar uitkomt. Maar goed ze heeft 3 moties van afkeuring overleefd, de 4de hoort ze gewoon te gaan. Er is nu wel een meerderheid tegen haar.

Weg er mee, het is mooi geweest.

Voor iemand die niet spoort, volgens velen zeggen haar functie slecht uitvoert, en daarnaast bergen kritiek ontvangt van Eric R vind ik dat ze het nog steeds vrij goed doet. Dat gekken uberhaupt zover komen in deze maatschappij :rolleyes: , een beetje het idee van Die godslelijke Herman die ooit "IDOL" wilde worden met die kop onder de pukkels, een uitstraling waar geen moeder van kan houden, en dan TOCH bekende Nederlander worden :D

Let maar eens op waar dit toe gaat leiden, en probeer eens verder dan volgende week te kijken ;)

Kerel, ik ben maar een onbetekenend radartje in het geheel. Boeiend dat je mijn naam dus er bij betrekt, maar bedankt voor de eer. Echter als burger mag ik wel kritiek op haar hebben en ik kom nog iets verder dan het gemiddelde Tokkiegewauwel van sommige Verdonk aanhangers die alleen achter haar staan omdat ze 'die buitenlanders' zo fijnzinnig het land uit gooit.

Het regeltje, over niet sporen, uitlichten hoeft overigens niet nogmaals, ik heb al eerder aangegeven wat er mis is aan Verdonk. Ze kent geen geest van de wet en dat is voor een politicus een te starre instelling. Ordnung muss sein is ze wat jaartjes te laat voor. (Godwins Law).

Verdonk voert de wet op zeer eenzijdige wijze uit. Daar is niets goeds aan. Elke rechtsgeleerde weet dat een wet er is om de mens te dienen en dat er ruimte voor interpretatie is. Last but not least heeft Verdonk de mogelijkheid uitzonderingen te maken als minister. Ik hoor zo vaak dat het 'geweldig' is dat Verdonk zo duidelijk en eerlijk is. Eerlijk is het misschien en duidelijk ook, maar toch vooral eenzijdig, onmenselijk en inflexibel. Wat is er trouwens oneerlijk en onduidelijk als een minister de ruimte neemt om een menselijke beslissing te nemen? Wat verliezen we daar nou in godsnaam mee? Ons strenge asielbeleid, het fantastische integratiebeleid van de afgelopen jaren?
En als we dan toch zo nodig duidelijk willen zijn:
- er is al een lijn getrokken dmv de asielwet. een generaal pardon staat daar dus totaal los van.
- minister dient een meerderheid van de kamer te gehoorzamen

We leven nou eenmaal in een land waarin we niet voor iedereen een "maatwerk-probleem analyse" op gang kunnen zetten. Dit kost simpelweg te veel stuivers. Laat haar aanpak dan hard en meedogenloos of "onmenselijk" zijn. Het staat er wel, en uiteindelijk moet toch iemand de 2e kamer plannen dan uitvoeren ;)

Ik ben van mening dat ze uiteindelijk momenteel wel het beste doet voor Nederland op lange termijn vruchten gaat afwerpen.

Helaas is er altijd een groep wie dit minder opositief zal uitpakken, maar dat is dan jammer :D

Er is trouwens een wet in Nederland die zegt dat je niet mag vissen met meer dan 2 hengels. Deze overtreding kost je bij constatering van een BOA dan ook 110 euro. Ik krijg hem standaard 3-4 x per jaar, omdat ik vis met 4 hengels :D. Belachelijk veel geld als je bedenkt dat:

- Ik niemand hinder, en aantoonbaar gevangen vissen respectvol behandel, ik ben niet bepaald een stroper maar iemand met een respectvolle hobby.

- er in Nederland 100.000 karpervissers zijn welke allen voorstander zijn van vissen met meer dan 2 hengels? Waarom verbiedt de wet dit dan?

- Er daarnaast tal van Regeltjes zijn die in de praktijk kant nog wal slaan......

En jij denkt dat BV een bovengenoemde BOA hier ruimte heeft voor een "andere interpretatie" en mijn verhaal wil aanhoren?

Die jongens schrijven wel hoor................val maar kapot met je emotie als visser ;)
Ga de binnenstad in, zuip je een stuk in je kraag. Op de terugweg naar huis met je gestolen fiets neuk je tegen haar wil in een wijf onder de dichtsbijzijnde tunnel, sla je vervolgens een plotselinge behulpzame "anti zinloos geweld -n*ger" totall loss, om vervolgens lekker onder de wol te kruipen.

Het risico om daar voor opgepakt te worden is reeel kleiner dan vissen met meer dan 2 hengels..............als je praat over een schande!!!!

WOW, goed inhoudelijke argument. Verdiep je eerst eens in de parlementaire democratie. Een minister dient de kamer te gehoorzamen, doet ze dat niet, dan moet ze opstappen. Punt uit. Verder is dit geen pardon maar een tijdelijke stopzetting. Omdat er met het oog op de formatie een goede kans is dat er een pardon komt, is het niet meer dan netjes om de uitzetting tijdelijke op te schorten. Meer is het niet, maar voor Verdonk lijkt het teveel te zijn. Jammer, maar dan moet je ook het lef hebben om af te treden. Immers, 'regels zijn regels', was het niet?

MONSTERARGUMENT!
Een minister kan rekening houden met de kamer, of ze volgt gewoon de wetten en haar eigen principes/lijn.

Ze gaat RECHT door zee, maw, wat links zegt boeit haar niet. Daarom ook dat ze zich niets aantrekt van de linkse meerderheid in de kamer.

En over democratie gesproken: zij had meer stemmen dan ooit, of moet ik nog eens uitleggen wat democratie betekend ook?

Pvda heeft alleen een pak zetels en voorkeurstemmen verloren dus denk dat het volk liever Verdonk heeft dan.

Ik zie niet in waarom er een stopzetting moet zijn van uitzetten, alleen links ziet daar een probleem, maar voor zover ik weet is er op dit moment nog geen linkse partij in het huidige kabinet en kunnen ze dus beter zwijgen.

We leven nou eenmaal in een land waarin we niet voor iedereen een "maatwerk-probleem analyse" op gang kunnen zetten. Dit kost simpelweg te veel stuivers. Laat haar aanpak dan hard en meedogenloos of "onmenselijk" zijn. Het staat er wel, en uiteindelijk moet toch iemand de 2e kamer plannen dan uitvoeren ;)

Ik ben meteen met je eens dat de groep van '26.000' op de korte termijn meer geld kost dan oplevert. Echter, dit is ten eerste de korte termijn, wie weet wat sommige goed geintegreerde allochtonen kunnen opleveren voor onze samenleving? Misschien vinden ze wel een nieuwe karperhengel uit!!! :D Ten tweede vind ik praten in kosten en baten als het over mensenlevens gaat nogal smerig. Tuurlijk moet je ergens de grens trekken, maar dat gebeurt dus al met de strenge huidige asielwet van de hand van een PvdA-er. En jij doet alsof het allemaal heel moeilijk is en dat dit de enige optie is, maar dat is dus gewoon niet waar. Laat deze beperkte groep gewoon blijven (mits geen crimineel etc.,maar dat spreekt voor zich) en voor de rest blijven we streng aan de grens. Zijn we beide blij toch? En zeg nou zelf, na 5, 7 of zelfs 11 jaar nog teruggestuurd worden, dat kan toch gewoon niet lieve langerd? :)

Ik ben van mening dat ze uiteindelijk momenteel wel het beste doet voor Nederland op lange termijn vruchten gaat afwerpen.

Helaas is er altijd een groep wie dit minder opositief zal uitpakken, maar dat is dan jammer :D

Er is trouwens een wet in Nederland die zegt dat je niet mag vissen met meer dan 2 hengels. Deze overtreding kost je bij constatering van een BOA dan ook 110 euro. Ik krijg hem standaard 3-4 x per jaar, omdat ik vis met 4 hengels :D. Belachelijk veel geld als je bedenkt dat:

- Ik niemand hinder, en aantoonbaar gevangen vissen respectvol behandel, ik ben niet bepaald een stroper maar iemand met een respectvolle hobby.

- er in Nederland 100.000 karpervissers zijn welke allen voorstander zijn van vissen met meer dan 2 hengels? Waarom verbiedt de wet dit dan?

- Er daarnaast tal van Regeltjes zijn die in de praktijk kant nog wal slaan......

En jij denkt dat BV een bovengenoemde BOA hier ruimte heeft voor een "andere interpretatie" en mijn verhaal wil aanhoren?

Die jongens schrijven wel hoor................;)
Het doet me pijn dit te horen. Ironisch genoeg toont jouw verhaal aan dat luisteren naar het persoonlijke verhaal (van zowel jou, Lange, als van Karim die hier nu zeven jaar zit en is opgegroeid) juist méér moet gebeuren. Je spreekt jezelf dus tegen.

Een minister kan rekening houden met de kamer, of ze volgt gewoon de wetten en haar eigen principes/lijn.
Als de minister een meerderheid heeft ja, dat heeft ze dus niet meer. Verkiezingen mn beste, verkiezingen....
Ze gaat RECHT door zee, maw, wat links zegt boeit haar niet. Daarom ook dat ze zich niets aantrekt van de linkse meerderheid in de kamer.

En over democratie gesproken: zij had meer stemmen dan ooit, of moet ik nog eens uitleggen wat democratie betekend ook?

Ze had inderdaad heel veel voorkeursstemmen, sterker nog: ze was de populairste minister van het kabinet. Maar betekent dat dan dat ze maar mag doen wat ze wil en de regels van de parlementaire democratie aan dr laars mag lappen? Er zijn in de geschiedenis wel meer figuren geweest die dat hebben gedaan, ik wil dr liever niet bijhoren.

Terug
Naar boven