MuscleMeat

Verdonk gaat hangen

• Topic Starter Topic Starter
Die Lange, de VVD is de 4de partij van Nederland met 22 zetels. Een paar krakers met lang haar hebben er namelijk 25.

Ik zeg dat je dat maar hebt te accepteren........niets over de gevoelens die ik er bij krijg maar die bij jouw nu de vrije loop lijken te gaan krijgen.

Zijn er in jouw ogen andere opties dan?

Moet ik die BOA op z'n bek slaan omdat ik vind dat......?????

Je zou bijv. zelf de politiek in kunnen gaan en er wat aan doen??? Ik zeg maar wat hoor!

Boogie haalt zijn superman pak uit de kast, zegt zijn baan op om fulltime al zijn tijd en energie te steken in het "redden van 7 jarige Karimmetjes".
Zulke plannen heb je zeker niet? Voorlopig type je hier wat postst, en had je maybee iemand kunnen helpen ;)

Dat is waar, tegelijkertijd heb ik wel van mijn stemrecht gebruik gemaakt en voor Wouter Bos (=voor pardon) gestemd. Ten slotte verdiep ik mij momenteel in de politiek, wellicht dat ik met die verworven knowhow later een '2e Verdonk' de poot dwars kan zetten. Wie weet...

Dat jij trouwens onderscheid maakt tussen je mening dat Karim belangrijker is vanwege "menselijk belang", en het belang over vissen met 4 hengels ondergeschikt is, is in dit voorbeeld een foute beredenering.

Essentie van bovengenoemde stukken zat hem in het feit dat er in Nederland wel meer zaken nou eenmaal wetgeving zijn, waar je zelf niet achter staat.
Karim dus niet vergelijken met 4 hengels; beide zijn idd onbegrijpelijk, maar kennelijk wel nodig!!!!
2 fouten. 1: er is weldegelijk een verschil tussen een hengel en Karim. Net zoals er verschil is tussen iemand uitschelden en verkrachten. Het lijkt me niet dat ik dit hoef uit te leggen, je bent immers een slimme hengelaar.
2: het is helemaal niet nodig. Leg mij uit waarom het nodig is? Er is toch een andere wet mogelijk? Een generaal pardon, een pardon voor twee hengels of meer etcetera. Jij redeneert dat omdat wetten nodig zijn in Nederland, slechte wetten maar geaccepteerd moeten worden of wetten die in weze goed zijn maar omdat ze soms slecht uitpakken we daarmee toch maar genoegen mee moeten nemen. Rare redenering.

Je kunt het accepteren en langzaam een beperkte bijdrage leveren via allerlei wegen, maar een ware revoltie breng je nou eenmaal niet alleen op gang.

Dream on anders
Ik maak me geen illusies hoor, en o.a. met deze posts tracht ik die bijdrage te leveren. Wil jij me belonen?

Doordat jij mij napraat en bijna citeerd krijgt dit toipic gelukkig wel toegevoegde waarde :)

Trouwens venezuele is best een mooie omgeving toch Eric R? :roflol:

Nepal ook :D Maar ik zou toch niet die dwaze situaties, in de politiek, als daar willen meemaken.

De enige reen dat de VVD aanblijft is omdat het in het landsbelang is. Ze zouden liever weggaan. Ondanks de destabilisrende acties van de linkse partijen blijft het land gelukkig bestuurbaar. :)

Had links niet als een klein kind gelijk op de strepen gestaan voor er een nieuw kabinet was geformeerd was dit alles niet nodig geweest. ;)

Zoals Zalm net zegt is het not done om voordat er een nieuw kabinet is gevormd het oude al een richting op te dwingen die het niet wil. Je kan wel jammeren over dictaturen maar het was eerder links dat ondemocratisch te werk is gegaan. Links heeft de verhoudingen in de tweede kamer bijna onherstelbaar verziekt met een misplaatse voortijdige coup. Het is volstrekt not done om een demissionair kabinet te dwingen tot beleidswijziging.

Laat ze het straks maar beter proberen te doen in een links kabinet, ik geef ze een paar maanden.

Zoals Zalm net zegt is het not done om voordat er een nieuw kabinet is gevormd het oude al een richting op te dwingen die het niet wil. Je kan wel jammeren over dictaturen maar het was eerder links dat ondemocratisch te werk is gegaan. Links heeft de verhoudingen in de tweede kamer bijna onherstelbaar verziekt met een misplaatse voortijdige coup. Het is volstrekt not done om een demissionair kabinet te dwingen tot beleidswijziging.

Laat ze het straks maar beter proberen te doen in een links kabinet, ik geef ze een paar maanden.

dat is idd zo. Het kabinet is demissionair, dus dienen ze geen grote beslissingen te nemen voor zover ik weet. Valt dit onder de grote beslissingen? Het gaat toch om het tijdelijk stopzetten van de uitzetting van asielzoekers die voor 2002 Nederland binnen zijn gekomen?

lesje staatsrecht. Een demissionair kabinet mag geen grote beleidswijzigingen doorvoeren. De kamer mag gewoon doen wat ze wilt, en als ze een meerderheid vormt dient het kabinet dat gewoon uit te voeren.

Mocht het hier een enorme beleidswijziging betreffen dan hadden jij en Zalm mss nog een punt, maar dat is geenszins het geval. Het betreft hier ENKEL een tijdelijke opschorting van het uitzetten van asielzoekers. Vind ik geen vreemde beslissing daar het zeer waarschijnlijk is dat er een generaal pardon komt. Vanuit dat perspectief bekeken betreft het hier slechts een zekerheid voor een beperkte groep aleer de desbetreffende personen net buiten de boot vallen. Dat is alles.

De Tweede Kamer heeft gewoon het laatste woord, daarvoor zitten ze er. Dit was geen nieuw beleid, maar een wijziging. Door technocraten wordt nu iedere wijziging uitgelegd als nieuw beleid. Maar een aanvulling of wijziging is wel iets anders dan een heel nieuw beleid opstellen.

Huurbeleid kent een nieuw beleid, met redelijk veel wijzigingen. Dat is dan ook terecht afgevlagt door de Eerste Kamer. In dit geval staat het beleid al maar wordt er nog een wijziging doorgevoerd. De rest van het beleid blijft gewoon staan.

Feit blijft ook dat alle argumenten van het kabinet onderuit zijn gehaald. Want waar ze zich tegen hebben verzet kan nu op eens wel. Als het echt niet mogelijk was geweest waren de uitzettingen ten allen tijde doorgegaan.

Verdonk krijgt een nieuwe functie in de recalsering hoorde ik net , en ze is nu staatssecretaris en geen minister volgens mij ...

De Tweede Kamer heeft gewoon het laatste woord, daarvoor zitten ze er. Dit was geen nieuw beleid, maar een wijziging. Door technocraten wordt nu iedere wijziging uitgelegd als nieuw beleid. Maar een aanvulling of wijziging is wel iets anders dan een heel nieuw beleid opstellen.

Huurbeleid kent een nieuw beleid, met redelijk veel wijzigingen. Dat is dan ook terecht afgevlagt door de Eerste Kamer. In dit geval staat het beleid al maar wordt er nog een wijziging doorgevoerd. De rest van het beleid blijft gewoon staan.

Feit blijft ook dat alle argumenten van het kabinet onderuit zijn gehaald. Want waar ze zich tegen hebben verzet kan nu op eens wel. Als het echt niet mogelijk was geweest waren de uitzettingen ten allen tijde doorgegaan.
Heb gisteren de discussie gevolgd op een Nederlandse talkshow (ben ff de naam kwijt)

Er was een VVD'er die had een mooi argument tegen heel die kamer. Namelijk dat als je nu alles gaat stopzetten (uitzettingen) dat die mensen nog veel langer in onzekerheid gaan zitten want er kan geen wetswijziging komen zolang er geen nieuw kabinet is. Maw die mensen die nu in onzekerheid zitten die blijven dat nog wel een half jaar omdat men nu weer weigert de wet toe te passen.

Een ander argument dat hier ook is aangehaald is dat mevr. verdonk alleen een wet toepast die dhr Cohen (pvda) had bepaald. Ze voert dus uit wat links had bedacht en nu gaat datzelfde links plots heel die procedure stilleggen zodat uitgeprocedeerden toch nog wat langer kunnen blijven. Als er bij het volgende beleid dan bepaald wordt dat ze toch eruit moeten hebben ze hie rondertussen in die slechte omstandigheden waar Bos het altijd over heeft verbleven. Links is dus zichzelf constant aan het tegenspreken en dan zou mevr. Verdonk nog de fout maken om niet naar diezelfde mensen te luisteren, terwijl ze alleen haar werk doet.

Sorry maar ik ben het op dit moment gewoon veel meer eens met het kabinet dan met de rest van dat zootje. Wat me opvalt is dat men altijd een zondebok zoekt in Nederland en dat blijkt dan telkens Verdonk te zijn. Dat was zo bij D66 en dat zie je nu weer opnieuw. Ze wordt een beetje voorgesteld als een monster zonder gevoelens die gewetenloos zomaar doet waar ze zin in heeft. IMO heeft ze echter een heel zware taak gehad in de regering en niet veel mensen zouden dat beter hebben gedaan denk ik, het is alleen heel ongelukkig verlopen door zaken waar zij geen vat op had...

Tja de VVD is natuurlijk degene die het hardst ageert tegen de moties.

Verdonk heeft zich veel te hard opgesteld, dat was totaal onnodig. Ze kon niet eens even de uitzettingen nog iets langer opschorten in afwachting van een debat een dag later. Ze is te veel haar eigen koers gaan varen, dat is gewoon een onmogelijkheid binnen een kabinet. Het zooitje kwam via Verdonk, niet voor niets ligt ze iedere keer onder vuur.

Mja dat ze haar eigen koers vaart zal dan wel kloppen, meestal krijg je dit soort problemen door een gebrek aan communicatie binnen een kabinet, daar had ze ook wat verder vooruit kunnen denken, zij, maar ook anderen.

Tja de VVD is natuurlijk degene die het hardst ageert tegen de moties.

Verdonk heeft zich veel te hard opgesteld, dat was totaal onnodig. Ze kon niet eens even de uitzettingen nog iets langer opschorten in afwachting van een debat een dag later. Ze is te veel haar eigen koers gaan varen, dat is gewoon een onmogelijkheid binnen een kabinet. Het zooitje kwam via Verdonk, niet voor niets ligt ze iedere keer onder vuur.

Ze wilde zich gewoon profileren als the iron lady, en als gevolg daarvan is ze nu minister van Spek en Bonen.

IMO heeft ze echter een heel zware taak gehad in de regering en niet veel mensen zouden dat beter hebben gedaan denk ik, het is alleen heel ongelukkig verlopen door zaken waar zij geen vat op had...

:roflol:

en de iraanse homo's dan...?
en de congoleense regering dan die door de ind is ingelicht over de mensen van daar die hier asiel hebben aangevraagd..?

daar heeft ze ook niet keihard over gelogen ofzo :rolleyes:

Het kan gewoon niet in Nederland. Kabinetsbeleid is geen individueel beleid. De lijn Verdonk qua hardheid valt duidelijk bij het CDA niet in goede aarde. Anders hadden ze een andere koers gekozen en de kamer gewoon genegeerd.

:roflol:

en de iraanse homo's dan...?
en de congoleense regering dan die door de ind is ingelicht over de mensen van daar die hier asiel hebben aangevraagd..?

daar heeft ze ook niet keihard over gelogen ofzo :rolleyes:
Ken de details niet, volg ook niet alles. Liegen over de rug van mensen kan absoluut niet natuurlijk.

Mja dat ze haar eigen koers vaart zal dan wel kloppen, meestal krijg je dit soort problemen door een gebrek aan communicatie binnen een kabinet, daar had ze ook wat verder vooruit kunnen denken, zij, maar ook anderen.

stond voor de verkiezingen een prachtige reportage in de VN over balkende, de titel was: de premier die er nooit was, waarin ook cda-ers maar ook vvd/d66/pvda-ers aangeven dat de premier er nooit was en ze hem ook nooit spraken, denk dat jp de mp het woord communicatie nog nooit gehoord heeft, en in deze zeker schuld heeft

Terug
Naar boven