MuscleMeat

Verdonk gaat hangen

• Topic Starter Topic Starter
En over democratie gesproken: zij had meer stemmen dan ooit, of moet ik nog eens uitleggen wat democratie betekend ook?

Ja leg eens uit, want volgens jou is dus democratie dat degene met de meeste stemmen ook maar mag doen wat hij of zij wil?

Wat boeit het aantal stemmen nu, politiek gaat om partijen niet om de poppetjes op zich. Je stemt niet op Verdonk in een democratie, je stemt op de VVD.

Het doet me pijn dit te horen. Ironisch genoeg toont jouw verhaal aan dat luisteren naar het persoonlijke verhaal (van zowel jou, Lange, als van Karim die hier nu zeven jaar zit en is opgegroeid) juist méér moet gebeuren. Je spreekt jezelf dus tegen.

Nee je interpreteerd me verkeerd. wat ik bedoel te zeggen is :
Ik leg me hier maar bij neer, omdat het wetgeving is.

Dat deze soms hard en medogenloos is deel ik met je, en probeer ik middels bovenstaande situatie duidelijk te maken.
Het lullige is dat je als "kleine groep" daar nix aan kunt doen, laat staan er concreet invloed op uit te oefenen met als einddoel verandering. Of je nu Karim bent van 7 jaar, of die lange en vist met 4 hengels :D

Minderheden worden nou eenmaal niet gehoord. Accept it

Ja leg eens uit, want volgens jou is dus democratie dat degene met de meeste stemmen ook maar mag doen wat hij of zij wil?

Wat boeit het aantal stemmen nu, politiek gaat om partijen niet om de poppetjes op zich. Je stemt niet op Verdonk in een democratie, je stemt op de VVD.
Idd, maar ik hoorde wel dat VVD haar steunt in deze zaak, ze dreigen de kamer te verlaten...

Het is dus een goeie ouwe links tegen rechts discussie...

Verdonk is een iron lady, zij zal vechten tot het bittere einde. Mocht zij toch nog opstappen dan doet zij dat in het belang van de VVD.
Ik vindt het grote klasse dat VVD roept, dan stappen wij ook op. Eenheid, daar scoor je mee.
Maar het zal me niks verbazen als we binnekort opnieuw moeten stemmen, maarja daar raken we nu ook wel een beetje aan gewend

Ben ik niet helemaal met je eens, wat niet wil zeggen dat StillStrong zelf geen idee heeft waarover hij praat.
Als we namelijk zijn lijn volgen (Verdonk tegen het afstotelijke links), dan zullen de zetels die Verdonk binnenhaalt schraal afsteken t.o.v. de 'linkse zetels' . Het is natuurlijk een idiote redenering, maar zelfs als we StillStrong's uitleg van de parl. democratie volgen heeft hij ongelijk.

Boogie, je bent het er niet mee eens. Waar ben je het dan niet mee eens? Stem jij wel op een poppetje dan?

Nee je interpreteerd me verkeerd. wat ik bedoel te zeggen is :
Ik leg me hier maar bij neer, omdat het wetgeving is.

Dat deze soms hard en medogenloos is deel ik met je, en probeer ik middels bovenstaande situatie duidelijk te maken.
Het lullige is dat je als "kleine groep" daar nix aan kunt doen, laat staan er concreet invloed op uit te oefenen met als einddoel verandering. Of je nu Karim bent van 7 jaar, of die lange en vist met 4 hengels :D

Minderheden worden nou eenmaal niet gehoord. Accept it

Dat accepteer ik dus niet. Mss wel als het over een hengel gaat, niet als het over Karim en de zijnen gaat. Het doet me ook echt wel oprecht pijn om te lezen dat jij het wel accepteert. Overigens moet ik wel bekennen dat ik me er op een bepaalde manier bij neer leg, het er mee eens zijn doe ik echter zeker niet.

lol ja jij weet duidelijk wel waarover je praat 'boogie'

anyway ben benieuwd waar dit gaat eindigen, met links niets dan last.

Ze had inderdaad heel veel voorkeursstemmen, sterker nog: ze was de populairste minister van het kabinet. Maar betekent dat dan dat ze maar mag doen wat ze wil en de regels van de parlementaire democratie aan dr laars mag lappen? Er zijn in de geschiedenis wel meer figuren geweest die dat hebben gedaan, ik wil dr liever niet bijhoren.

Ben je populair dan creeer je dus draagvlak bij mensen die je bijstaan, dus win je bv meer stemmen, dus meer zetels, dus meer zeggenschap.........

Om concreet antwoord te geven op jouw vraag:
Ja, zo werkt het "regeringsapparaat" dus in Nederland :)

Boogie, je bent het er niet mee eens. Waar ben je het dan niet mee eens? Stem jij wel op een poppetje dan?

Ik ben het er niet mee eens omdat ik denk dat poppetjes wel degelijk het verschil kunnen maken (voorbeelden te over) en omdat het stemgedrag van de mensen wordt beïnvloedt door diezelfde poppetjes en niet enkel de ideeën van hun partij.

Zo werkt het bij partijen als de VVD klaarblijkelijk. In Nederland stemmen de meesten overwegend op de lijsttrekker. Er is zo goed als nooit sprake van de achterlijke situatie zoals bij de VVD waar Verdonk maar even gaat zagen aan de stoelpoten van de lijsttrekker.

Onbetrouwbaar sujet is het. Daar weet Hirsi Ali ook alles van. Die ging rustig slapen op vrijdag na kalmerende woorden van Verdonk. Paar dagen later was ze opeens een illegaal.

Ben je populair dan creeer je dus draagvlak bij mensen die je bijstaan, dus win je bv meer stemmen, dus meer zetels, dus meer zeggenschap.........

Om concreet antwoord te geven op jouw vraag:
Ja, zo werkt het "regeringsapparaat" dus in Nederland :)

Het regeringsapparaat werkt zo dat Verdonk mss wel veel voorkeursstemmen had, maar in dr eentje geen 76 zetels haalt. Of vergis ik me?
Ook Verdonk samen met haar kameraden van de VVD, het CDA, de SGP, Wilders halen dat niet. Ik denk dat het zo werkt.

Ik ben het er niet mee eens omdat ik denk dat poppetjes wel degelijk het verschil kunnen maken (voorbeelden te over) en omdat het stemgedrag van de mensen wordt beïnvloedt door diezelfde poppetjes en niet enkel de ideeën van hun partij.

Verschil maken kan, maar de regie in een kabinet is niet van dien aard dat een poppetje zelf maar even eigen beleid kan gaan maken. Dat wil Verdonk wel.

Er dient binnen het kabinet en de achterliggende partijen uit de coalitie wel draagvlak te zijn voor je beleid. Bij Verdonk is het gewoon dat ze constant aanstuurt op splijten want zelfs binnen de VVD-top zijn er genoeg die haar beleid niet altijd even snugger vinden. Maar ja Verdonk er uit knallen is ook einde VVD.

Zo werkt het bij partijen als de VVD klaarblijkelijk. In Nederland stemmen de meesten overwegend op de lijsttrekker. Er is zo goed als nooit sprake van de achterlijke situatie zoals bij de VVD waar Verdonk maar even gaat zagen aan de stoelpoten van de lijsttrekker.

Onbetrouwbaar sujet is het. Daar weet Hirsi Ali ook alles van. Die ging rustig slapen op vrijdag na kalmerende woorden van Verdonk. Paar dagen later was ze opeens een illegaal.

En ik vind het jammer hoor. Want ik zie de (oude) VVD als een geschiktere partner van de PvdA dan het CDA bijvoorbeeld. Met zo'n Rutte kun je wel zaken doen. Zonde van die tweestrijd.

Dat accepteer ik dus niet. Mss wel als het over een hengel gaat, niet als het over Karim en de zijnen gaat. Het doet me ook echt wel oprecht pijn om te lezen dat jij het wel accepteert. Overigens moet ik wel bekennen dat ik me er op een bepaalde manier bij neer leg, het er mee eens zijn doe ik echter zeker niet.

Ik zeg dat je dat maar hebt te accepteren........niets over de gevoelens die ik er bij krijg maar die bij jouw nu de vrije loop lijken te gaan krijgen.

Zijn er in jouw ogen andere opties dan?

Moet ik die BOA op z'n bek slaan omdat ik vind dat......?????

Boogie haalt zijn superman pak uit de kast, zegt zijn baan op om fulltime al zijn tijd en energie te steken in het "redden van 7 jarige Karimmetjes".
Zulke plannen heb je zeker niet? Voorlopig type je hier wat postst, en had je maybee iemand kunnen helpen ;)

Dat jij trouwens onderscheid maakt tussen je mening dat Karim belangrijker is vanwege "menselijk belang", en het belang over vissen met 4 hengels ondergeschikt is, is in dit voorbeeld een foute beredenering.

Essentie van bovengenoemde stukken zat hem in het feit dat er in Nederland wel meer zaken nou eenmaal wetgeving zijn, waar je zelf niet achter staat.
Karim dus niet vergelijken met 4 hengels; beide zijn idd onbegrijpelijk, maar kennelijk wel nodig!!!!

Je kunt het accepteren en langzaam een beperkte bijdrage leveren via allerlei wegen, maar een ware revoltie breng je nou eenmaal niet alleen op gang.

Dream on als jij dat wel denkt!

103 Teletekst wo 13 dec
Complete kabinet blijft aan

` Het kabinet blijft in zijn geheel
aan.De CDA-minister willen tegemoet
komen aan de Kamermotie over het niet
uitzetten van asielzoekers.De VVD is
het daar niet mee eens,maar zal met het
oog op het landsbelang voltallig in het
kabinet blijven.

Wat hoerig zeg. Niet eerst de kamer inlichten maar gelijk de pers in.

Overigens leggen ze ook een motie van afkeuring naast zich neer, ook vrij uniek. Dit kabinet heeft schijt aan de Tweede Kamer. Parlementaire democratie mijn reet, het lijkt meer op een dictatuur.

Het is trouwens bijna kerst mensen!
Tijd voor wat barmhartigheid, nietwaar?

In België heeft het parlement ook zo goed als niets te zeggen... soms wel jammer idd.

Het regeringsapparaat werkt zo dat Verdonk mss wel veel voorkeursstemmen had, maar in dr eentje geen 76 zetels haalt. Of vergis ik me?
Ook Verdonk samen met haar kameraden van de VVD, het CDA, de SGP, Wilders halen dat niet. Ik denk dat het zo werkt.

Vandaag wel. Maar morgen kan de verandering er al aan zitten te komen :D
Sterker nog, die is aantoonbaar in opkomst. Partijen van 0 naar 9 zetels, en een VVD die met een parTeider zonder charisma toch nog (26??) zetels weet te behalen? Ik denk dat ze hadden kunnen winnen met Verdonk. Niet op inhoud, maar wel op publiciteit en haar aanpak rondom "integratie", en "vreemdelingenbeleid" toch wel oorzaak van een domino-effect aan problemen van de afgelopen en aankomende jaren :D

Het blijft speculeren met woorden als "maar als", en daar wordt dit geen hoogwaardig topic van........time will learn ;)

Laatst bewerkt:
We zakken af naar niveautje Nepal of Venezuela zo. Lekker bezig.

Terug
Naar boven