AndroidHealthClinic

Verenigde Staten

:thumbup:

Trump ziet geen graten in herinvoering waterboarding omdat hij ook echt gelooft dat het werkt

AAmfDMr.jpg
© Aangeboden door Newsmonkey
Nieuwbakken Amerikaans president Donald Trump ziet geen probleem in de herinvoering van waterboarding. Volgens hem werkt de martelmethode die onder Obama werd afgeschaft. Het is volgens Trump nog wachten op het advies van de minister voor Defensie, James Mathis en de directeur van de FBI, Mike Pompeo.

De strijd tegen terrorisme is één van de speerpunten van het programma van Donald Trump. Om aan inlichtingen te komen ziet de nieuwe Amerikaanse president geen graten in het herinvoeren van waterboarding als ondervraagtechniek. Dat zegt hij in een interview aan ABC.

Dat besluit zal echter niet zo snel op tafel liggen als, pakweg, dat over de muur aan de grens met Mexico, die Trump gisteren al ondertekende. Om waterboarding opnieuw in te voeren wil Trump wel nog wachten op het advies van z'n minister van Defensie, James Mathis en de directeur van de FBI, Mike Pompeo. "Als zij het niet willen, is dat prima. Maar als ze het wel willen doen, dan zal ik helpen om dat doel te realiseren."

Maar met de marteltechniek an sich heeft de president duidelijk weinig problemen: ""IS doet dingen waar niemand meer van gehoord heeft sinds de Middeleeuwen. We moeten vuur met vuur bestrijden", zei Trump. "Maar ik geloof absoluut dat het werkt."

Schijnverdrinking
Bij waterboarding of schijnverdrinking wordt iemand nadat er bij hen een natte doek over het hoofd gebonden wordt. Omdat die verzadigd is met water, kan een ondervraagde moeilijk tot niet ademen en krijgt hij het gevoel dat hij stikt. Mensenrechtenorganisaties noemen de techniek formeel marteling.

Het Democratische congres verbood waterboarding al in 2008, maar werd toen teruggefloten door het veto van George W. Bush. In 2009 kwam Obama in het Witte Huis, één van zijn eerste beleidsmaatregelen was de afschaffing van waterboarding.

Ook in 2009 concludeerden senatoren Dianne Feinstein en Jay Rockefeller in een commissie, waarvan het rapport pas in 2014 werd vrijgegeven, dat waterboarding geen essentiële informatie opleverde. De CIA counterde dat argument en zei dat de informatie over de verblijfplaats van Osama Bin Laden op die manier werd verkregen.

Wat een land. Dit blijft maar op en neer gaan. De volgende democraat gaat dit weer afschaffen en vice versa.
Willen de democraten van de muur af dan moeten ze de volgende termijn gewoon die hele muur afbreken. Het opnieuw bouwen kost een vermogen en dat zal dan niet snel meer gebeuren. Geldverspilling allemaal in mijn ogen. Ik bekijk het met veel vermaak aan wat Trump momenteel allemaal doet.

IS doet dingen waar niemand meer sinds de middeleeuwen van gehoord heeft dus laten wij ons ook maar verlagen tot dat niveau.

Is Trump misschien ook alweer vergeten wat er allemaal mis is gegaan in Guantanamo onder voorgaande presidenten?

CIA heeft volgens mij ooit gezegd dat ze nooit meer zouden waterboarden, ook als een nieuwe president dat wel zou willen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.404
Dat waterboarding-gedoe is al ontkend door het Witte Huis. James Mathis en Mike Pompeo zijn er ook gewoon tegen. Wederom een slechte beurt voor de New York Times.
Het Witte Huis heeft het bericht van de krant New York Times over een heropening van geheime CIA-gevangenissen in het buitenland en een aanpassing van het beleid rond ondervragingstechnieken voor terreurverdachten ontkend.

"Ik heb er geen idee vanwaar het kwam of waar het is ontstaan, maar het is geen document van het Witte Huis", zei woordvoerder Sean Spicer over de tekst die de krant zegt te hebben kunnen inkijken.

Laatst bewerkt:
"You can't ban muslim immigration!"
"Watch me"

Trump draft order reportedly will halt refugee processing for Syrians

Trump draft order reportedly will halt refugee processing for Syrians
Published January 25, 2017

President Trump expected to suspend refugee program

President Donald Trump will order the U.S. government to stop accepting Syrian refugees and suspend the issuing of visas to people from seven predominantly Muslim countries, according to a draft executive order obtained by the Associated Press Wednesday.

The AP also reported that the draft order shows Trump intends to suspend the United States' broader refugee program for 120 days. Citizens of Iran, Iraq, Libya, Somalia, Sudan, Syria or Yemen would be unable to obtain U.S. visas for at least 30 days.

Trump is expected to sign the order this week. It was not clear if the draft will be revised before then.
[...]

top kek

Wat een land. Dit blijft maar op en neer gaan. De volgende democraat gaat dit weer afschaffen en vice versa.
Willen de democraten van de muur af dan moeten ze de volgende termijn gewoon die hele muur afbreken. Het opnieuw bouwen kost een vermogen en dat zal dan niet snel meer gebeuren. Geldverspilling allemaal in mijn ogen. Ik bekijk het met veel vermaak aan wat Trump momenteel allemaal doet.
Als die muur er eenmaal staat dan gaan ze die echt niet meer afbreken. Ook niet tijdens een termijn van een democraat.

Ik ben echt helemaal Trump-moe. Hebben jullie dat niet? Dat con-stante gezeik van die vent? Jammeren, zeuren en zagen over elk echt of vermeend vergrijp richting zijn persoon levert gelijk een twitter-rage op. Wat een mafkees! En natuurlijk het onderuit schoppen van klimaatverandering; grandioze zet inderdaad. Bedank meneer Trump vooral wanneer het water hier aan onze lippen staat. Wij gaan namelijk een stuk eerder last krijgen van zijn gebrek aan handelen.

Man man man.

Ik ben echt helemaal Trump-moe. Hebben jullie dat niet? Dat con-stante gezeik van die vent? Jammeren, zeuren en zagen over elk echt of vermeend vergrijp richting zijn persoon levert gelijk een twitter-rage op. Wat een mafkees! En natuurlijk het onderuit schoppen van klimaatverandering; grandioze zet inderdaad. Bedank meneer Trump vooral wanneer het water hier aan onze lippen staat. Wij gaan namelijk een stuk eerder last krijgen van zijn gebrek aan handelen.

Man man man.

Trump moe valt wel mee ,

ik mag hem wel ,

maar ja, ik ben dan ook zo'n rechtse tokkie :o

ik ben meer die eeuwige racisme roepers moe,

eerst dat gedoe met slaafvana ,

dan die brutale aap met zijn broodje in de bus

en nu weer die advocaat die met een grote smoel nergens aan wil meewerken

en gelijk weer de racisme kaart trekt

achterlijk zeikvolk :mad:

Trump moe valt wel mee ,

ik mag hem wel ,

maar ja, ik ben dan ook zo'n rechtse tokkie :o

ik ben meer die eeuwige racisme roepers moe,

eerst dat gedoe met slaafvana ,

dan die brutale aap met zijn broodje in de bus

en nu weer die advocaat die met een grote smoel nergens aan wil meewerken

en gelijk weer de racisme kaart trekt

achterlijk zeikvolk :mad:
en dan 2 zinnen later daadwerkelijk racistische shit zeggen :roflol:

zo werkt het niet

jouw*

en een negerin vergelijken met een slaaf en een licht getint iemand een aap noemen is niet racistisch blijkbaar? volgens mij leef jij in een fantasie wereld

Man man man.
Nee, niet echt eigenlijk.

Ik wordt vooral moe van alle media en mensen die alleen maar lopen te zeiken op Trump, terwijl hij pas een week in office is.

En nu al meer heeft gedaan dan Obama in zijn 1e termijn :trollface:

en slaafvana is ook gewoon normaal inderdaad.

begrijp me niet verkeerd ik heb een schijthekel aan DENK en gelijkgestemden maar we moeten niet met zijn alle achterlijke tokkies gaan gedogen omdat we een hekel hebben aan dezelfde mensen.

begrijp me niet verkeerd ik heb een schijthekel aan DENK en gelijkgestemden maar we moeten niet met zijn alle achterlijke tokkies gaan gedogen omdat we een hekel hebben aan dezelfde mensen.[/QUOTE]

achterlijke tokkies is ook racistisch :mad:

5 woorden zonder spelfout is wel een record of niet?

Terug
Naar boven