XXL Nutrition

Verenigde Staten

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.421
'Not attending': Mexicaanse president zegt ontmoeting met Trump af

media_xll_9482202.jpg

De Mexicaanse president Enrique Peña Nieto heeft zijn bezoek aan de VS geannuleerd. Dat deed hij in reactie op de oproep van Amerikaans president Donald Trump, die zijn Mexicaanse collega aanraadde "niet naar de VS te komen indien hij de door hem geplande grensmuur niet mee wil financieren". Dat schreef Trump op Twitter.

Trump motiveerde zijn eis met het handelstekort van de Verenigde Staten tegenover Mexico van 60 miljard dollar (ongeveer 56 miljard euro). Allemaal de schuld van de afspraken in het het Noord-Amerikaans vrijhandelsakkoord Nafta, waarbij Mexico, Canada en de VS betrokken zijn. "Het was van bij aanvang een eenzijdige deal", schrijft Trump. "Een groot aantal jobs is daardoor verloren gegaan." Trump had voor de late namiddag lokale tijd een decreet aangekondigd. Mogelijk buigt het zich over het thema vrijhandel.

Trump en Peña Nieto zouden elkaar eigenlijk volgende week ontmoeten. Er waren geruchten ontstaan dat de Mexicaan de bijeenkomst uit ergernis over de muur van de Amerikaanse president zou afzeggen. Trump die daarop vervolgens in het offensief ging, suggereerde eerder vandaag dan maar zelf een annulering van de gesprekken. Een verzoek waarop Peña Nieto nu dus lijkt te zijn ingegaan. "We hebben het Witte Huis vanmorgen verwittigd dat ik niet aanwezig zal zijn op het onderhoud dat volgende dinsdag gepland staat met POTUS", liet Peña Nieto horen op Twitter.

Peña Nieto heeft in het verleden al duidelijk laten blijken - en herhaalt dat nu opnieuw - dat Mexico geen peso zal uitgeven aan de constructie van de muur. Terugkrabbelen zit er niet echt in. "Mexico herhaalt wel zijn bereidheid om samen met de VS te zoeken naar een akkoord dat beide landen ten goede komt", zegt hij.

Teergevoelig ventje die Nieto.

• #3.422
Tot nu toe:

Ford: 700 miljoen USD (i.p.v. 1,6 miljard in Mexico)
Foxconn: 7 miljard USD
Toyota: 10 miljard USD

Toyota claimt wel dat het niets te maken heeft met Trump. Ik weet niet of we dat moeten geloven. Eerst maar eens zien of die fabriek in Baja er nog komt, dan weten we het.

+ 1 Miljard USD van GM.

Strategie begint enigszins te werken.

• #3.424
Strategie begint enigszins te werken.

Ben benieuwd hoe het BMW zal vergaan. Hun grootste fabriek ter wereld (Spartanburg) is in South Carolina, maar daar produceren ze enkel X modellen.

Hun nieuwe fabriek in Mexico zal in eerste instantie de 3 Reeks produceren. Als de verhoogde invoertaks er komt dan hebben ze alsnog een probleem. Want 70% van die wagens is voor de Noord-Amerikaanse markt. :o

De Brexit is ook nog in aantocht. :D

Laatst bewerkt:
Nee, niet echt eigenlijk.

Ik wordt vooral moe van alle media en mensen die alleen maar lopen te zeiken op Trump, terwijl hij pas een week in office is.

En nu al meer heeft gedaan dan Obama in zijn 1e termijn :trollface:

Ehrm, ik hoop dat dat een opzettelijke troll was man. Want dat is nou juist het hele probleem: Hij heeft nog geen ruk gedaan. Het benoemen van sleutelposities is normaal dus dat mag je wegstrepen. Verder heeft ie vooral dingen gedaan die ons hier in Nederland niet bepaald positief zullen raken. Ik snap niet zo goed waar jouw/jullie fanclub zich op baseert.

• #3.428
Trump wil Mexico muur laten betalen met zware importtaks

media_xll_9482496.jpg

De Amerikaanse president Donald Trump wil een "grensbelasting" invoeren om de muur te betalen die hij wil laten bouwen op de grens met Mexico. Dat heeft het Witte Huis vandaag verklaard. Op alle import uit Mexico wil Trump 20 procent (extra) belasting heffen.

De grensbelasting wordt onderdeel van een pakket belastinghervormingen die Trump wil invoeren. Trump wil Mexico voor de bouw van de muur laten betalen, zo heeft hij al diverse malen benadrukt.

Pay for the Wall (verkiezingsprogramma)

Om nog maar eens een discussie proberen op te starten die inhoudelijk wat verder gaat dan "trump is echt een baas" of "jij bent een racist! Nee, jij!" : wat denkt men hier in dit topic nu eigenlijk van die muur? Geschiedenis heeft toch uitgewezen dat het bouwen van muren bijna altijd meer ellende opleverde dan de ellende die het had moeten voorkomen?

Om nog maar eens een discussie proberen op te starten die inhoudelijk wat verder gaat dan "trump is echt een baas" of "jij bent een racist! Nee, jij!" : wat denkt men hier in dit topic nu eigenlijk van die muur? Geschiedenis heeft toch uitgewezen dat het bouwen van muren bijna altijd meer ellende opleverde dan de ellende die het had moeten voorkomen?
Voor de Chinezen pakte het wel goed uit.
you-god-damn-mongorians-thumb.jpg

Ik ben toch wel in euforische stemming dat ik nog mag mee maken dat er een einde komt aan de groene gekte. Nooit verwacht dat dit nog ooit zal gebeuren. Wat een mooie tijden in het vooruitzicht. Wat er ook gebeurt na deze 4 jaar, er komt nu een stroom van wetenschap die evenwicht zal brengen in het debat.

Ik ben toch wel in euforische stemming dat ik nog mag mee maken dat er een einde komt aan de groene gekte. Nooit verwacht dat dit nog ooit zal gebeuren. Wat een mooie tijden in het vooruitzicht. Wat er ook gebeurt na deze 4 jaar, er komt nu een stroom van wetenschap die evenwicht zal brengen in het debat.
Screenshot_146.png

Om even in te haken op de muurdiscussie, dat is natuurlijk symbolische politiek om de 'witte man' tevreden te stellen. Dat beleid is eigenlijk ook niet interessant, wat wel interessant is is hoe hij zijn rijke vriendjes nog rijker gaat maken met o.a. belasting verlaging. De hele muurdiscussie leidt daar weer vanaf en dat is waarschijnlijk ook zijn bedoeling.

:roflol: Sluit jezelf eens op in een gesloten garage en laat de motor lekker draaien. Kijken hoe idioot die groene gekte is.
Heb je zelf niet door dat je met deze posts laat zien hoe onnozel je bent?

Hahaha ohhhh chick en eigen wereld. HEERLIJK! jaaa jongens jaaaaa. De niets wetende gehersenspoelde milenials zullen worden vervangen door een nieuwe generatie. En al die nonsens die ze op de linkse universiteiten geleerd hebben zal nutteloos blijken.

Wacht even, pak er even wat een drinken bij.

mug15oz-whi-z1-t-liberal-tears.png

Ik denk, op basis wat ik tot dusver heb gelezen uit zijn posts. dat Rob G er meer over gelezen heeft dan menig ander in dit topic. Bepaalde zaken staan vast maar een hoop ook niet. Er is veel ruis en een grijs gebied, ik denk (wederom op hetgeen ik eerder zoal gelezen heb) dat Rob G hier voornamelijk op doelt. Wanneer mensen eens niet zo snel in het oude vertrouwde schieten qua denken maar ook eens andere bronnen raadplegen, wellicht verruimt dat de vastgeroeste mening(en). En ik heb het echt niet enkel over klimaat.

Ehrm, ik hoop dat dat een opzettelijke troll was man. Want dat is nou juist het hele probleem: Hij heeft nog geen ruk gedaan. Het benoemen van sleutelposities is normaal dus dat mag je wegstrepen. Verder heeft ie vooral dingen gedaan die ons hier in Nederland niet bepaald positief zullen raken. Ik snap niet zo goed waar jouw/jullie fanclub zich op baseert.
Blijkbaar doet hij genoeg want het is nieuws dat een president gelijk doet wat hij zei dat hij zou doen :roflol: Donald Trump is doing exactly what he said - CNNPolitics.com

Wat gaat ons benadelen dan? Sowieso snap ik niet helemaal wat Nederland er mee te maken moet hebben en ik denk dat wij meer te vrezen hebben voor Brussel dan voor de VS.

Laten we eerlijk wezen. Niet half zo onnozel als de vergelijking die je net maakte :roflol:
Lol je gaat me toch niet vertellen dat je niet weet dat deze werkwijze wordt gebruikt om zelfmoord te plegen?
Uitlaatgassen zijn namelijk niet erg goed voor de mens.

Het stopzetten van TTIP is slecht voor de Nederlandse bevolking en goed voor de rijke multinationals.

Onee wacht...

Terug
Naar boven