AndroidHealthClinic

Verenigde Staten

"scientists rather than philosophers have become the bearers of the torch of discovery in our quest for knowledge. Philosophy is dead".
- Stephen Hawking.

En dat is een metafilosofische verklaring, dus filosofie. Dus een self-refuting statement.
Als je nog wat verder leest zie je mooi wat Hawking bedoelt met filosofie. Hij heeft het over filosofische stromingen die compleet los staat van de wetenschap, en zelf claimen het antwoord te hebben op wetenschappelijke vragen. Dat zie je vooral in religieuze kringen, een pak minder in moderne open filosofie, en al zeker niet in de Analytische stroming.

Laatst bewerkt:
Hij heeft het over filosofische stromingen die compleet los staat van de wetenschap, en zelf claimen het antwoord te hebben op wetenschappelijke vragen.
True. Daar gaat het ook grotendeels over. En de rol die dergelijke stromingen in het verleden hebben gespeeld.

---------------------------
Anti-Trump gekte grenst aan psychose

De haat stroomt door de straten en de (sociale) media. Maar het is de goede haat, het is de haat tegen Donald Trump. De man is slecht en zal niets goed doen. Hij dient bestreden te worden altijd en overal en alles is geoorloofd. Alles. Madonna is niet de enige die droomt van een bom op het Witte Huis. "Waarom is hij nog niet dood?", las ik op een facebookpagina. Ook dat is Holland Against Hate.

Protestmarsen, politici in verkiezingstijd, journalisten, twitteraars en facebookvrienden, iedereen draagt zijn steentje bij aan de internationale strijd tegen het monster in het Witte Huis. Voor vragen is geen reden, twijfel is verdacht. Marianne Zwagerman deed bij RTL Late Night een dappere poging zich een moment aan de feiten te wijden, maar haar tafelgenoten hadden daar geen zin in en speculeerden liever in het luchtledige over wat Trump eígenlijk van plan is.

Het is de dynamiek van alle berichtgeving over Trump. Elke maatregel, elk decreet is maar kort het nieuws, omdat in no time de reacties erop het nieuws worden. Luchthavens die bezet worden, manifestaties, artiesten die zich uitspreken, speculeren aan een talkshowtafel. Een handige manier om het beleid van Trump publicitair te kapen en naar eigen wens in te kleuren.

Zo kan het strengere deurbeleid in Amerika voor de zeven islamitische landen blijven voortleven als toegangsverbod voor moslims, terwijl het dat niet is. Zo'n plan had Trump wél als kandidaat, maar heeft dat blijkbaar om meerdere redenen moeten inslikken. Op de selectie van landen valt van alles af te dingen, op de stuntelige invoering ervan nog meer en het - tijdelijke - inreisverbod veroorzaakt een boel leed, maar daarmee discimineert de maatregel nog geen moslims.

Daarvoor blijven voor de meeste moslims de toegangsregels voor Amerika dezelfde als voor wie dan ook. En toch houdt iedereen die het uitkomt 't op een toegangsverbod voor moslims.

Het plan voor een muur met Mexico leverde Trump in de verkiezingstijd al het stempel 'racist' op, omdat hij latino's uit Mexico, Guatamala en Honduras buiten de deur zou willen houden. De latino's in Amerika dachten daar heel anders over en stemden massaal op Trump.

De muur lijkt er te komen, niet om Amerika af te grendelen voor immigranten, maar om illegale immigratie te stoppen. De stempelinkt is onuitwisbaar, Trump is en blijft altijd een racist.

De Verenigde Staten worstelen al decennia met illegale immigratie. Dit is wat de Democraat Bill Clinton er over zei toen hij president was: "Veel Amerikanen zijn terecht verontwaardigd over de grote aantallen illegale immigranten die ons land binnenkomen. De banen die ze inpikken en hun gebruik van publieke diensten betekenen extra lasten voor onze belastingbetalers. Daarom gaat deze regering op een agressieve manier onze grenzen beter bewaken. Door het aanstellen van een record aantal grensbewakers en het deporteren van twee keer zoveel criminele illegalen."

Clinton werd niet uitgemaakt voor racist en zelfs niet voor populist. Clinton kreeg een staande ovatie.

Ik kan me voorstellen dat er gisteren tussen de demonstranten op het Malieveld in Den Haag een aantal mensen liep, dat elkaar herkende van de demonstraties tegen het vrijhandelsverdrag TTIP. Dankzij Trump ligt TTIP in de prullemand. Alle reden voor linkse anti-globalisten Trump daarvoor te bedanken. Tsja, dat zou wat zijn. Nee, Trump is duizend keer erger dan TTIP.

Maar de man is gekozen als president van de Verenigde Staten. Het is van groot belang dat we een heldere blik houden op zijn daden. Wat helpt is nuchter kijken naar de feiten en het selecteren van een aantal scherpe commentaren op zijn beleid. Die staan ook in Nederlandse kranten.

Wat niet helpt zijn politici in verkiezingstijd, die zo graag aanhaken bij de anti-Trump hysterie. De tandem Pechtold-Klaver die zich zorgen maakt of Rutte en Koenders wel krachtig genoeg de Amerikaanse immigratiekoers veroordelen. Of Asscher die aan de tafel van DWDD hengelt naar kiezers op het Malieveld door Trump te vergelijken met Adolf Hitler.

Ik mag hopen dat Trump hier geen groot verkiezingsthema wordt. Daarvoor zijn de eigen problemen - in Nederland en Europa - te talrijk.

Maar de haat voor Trump doet anders vrezen. Nog maar 10 van zijn eerste 100 dagen achter de rug en we lijken al niet meer los te komen van een vreemde, overweldigende en angstaanjagende werkelijkheid waarin helder zien en handelen hebben plaats gemaakt voor een voortdurend waarschuwen tegen Donald Trump.

Ik snap dat er analytisch een onderscheid is te maken maar ik vind het ergens wel terecht om het generiek op links te gooien omdat er geweld wordt gebruikt onder de noemer van antifascisme. De rest die er bij staat toe te kijken moet daar ook op aangesproken worden zodat ze het niet bagatelliseren maar er afstand van doen of zelfs helpen bestrijden. Je moet in een conflict een kant kiezen omdat het uiteindelijk neerkomt op wel of geen geweld gebruiken, goed of slecht. Pas met een honest debate op basis van free speech kun je de nodige nuance toepassen.

Laatst bewerkt:
Anti-Trump gekte grenst aan psychose

Hij wordt gewoon totaal gedemoniseerd en dat terwijl zijn voorgangers inderdaad vaak net zo erg of nog erger waren.

Alleen die trapten onder tafel zodat niemand het direct zag en Trump slaat nu boven tafel terug en iedereen is meteen zoooo verongelijkt en verontwaardigd.

Hij wordt gewoon totaal gedemoniseerd en dat terwijl zijn voorgangers inderdaad vaak net zo erg of nog erger waren.

Alleen die trapten onder tafel zodat niemand het direct zag en Trump slaat nu boven tafel terug en iedereen is meteen zoooo verongelijkt en verontwaardigd.
Daarom komt het eeuwigdurende psychose vrouwtje Femke Halsema zich ook mengen in het wauweldebatje op teevee. Een enkele keer komt ze uit haar psychose zoals:
Femke Halsema haalt kinderen van zwarte school

Daarom komt het eeuwigdurende psychose vrouwtje Femke Halsema zich ook mengen in het wauweldebatje op teevee. Een enkele keer komt ze uit haar psychose zoals:
Femke Halsema haalt kinderen van zwarte school

Get nee toch.

Ik zie haar nog jaren geleden op t.v. zeggen (met dat typerende strakke-bekkie-rode-vlekken-in-d'r-nekkie van haar):

"En we hebben zelf gekozen voor een multiculturele samenleving", waarbij het overgrote deel van Nederland dacht "Ja JIJ hebt daar voor gekozen, niet wij".

Get nee toch.

Ik zie haar nog jaren geleden op t.v. zeggen (met dat typerende strakke-bekkie-rode-vlekken-in-d'r-nekkie van haar):

"En we hebben zelf gekozen voor een multiculturele samenleving", waarbij het overgrote deel van Nederland dacht "Ja JIJ hebt daar voor gekozen, niet wij".
Haha ja geweldig. Of die keer dat ze al haar invloed gebruikte om mede- psychoot Tofik Dibi leider van de partij te maken. Een door narcisme aangedreven daad, wanneer hij het zou worden zou het nog slechter gaan en wie zou daar in de herinnering mooi vanaf steken? Juist. Halsema had het zelf ook slecht gedaan trouwens, 2x verkiezing verloren, 1x gelijk.

----------------

Trump ruziet met Australische premier en gooit hoorn erop

Laatst bewerkt:
Ik snap dat er analytisch een onderscheid is te maken maar ik vind het ergens wel terecht om het generiek op links te gooien omdat er geweld wordt gebruikt onder de noemer van antifascisme. De rest die er bij staat toe te kijken moet daar ook op aangesproken worden zodat ze het niet bagatelliseren maar er afstand van doen of zelfs helpen bestrijden.

De rest van links moet helemaal niks. Wat heeft een Rawlsiaan met dit soort radicale volgelingen van de Frankfurter Schule te maken? Ze zitten aan dezelfde kant van het politieke sprectrum en dat is het zowat.

Je moet in een conflict een kant kiezen omdat het uiteindelijk neerkomt op wel of geen geweld gebruiken, goed of slecht.

Je moet helemaal geen kant kiezen. Heel dat gepolariseer alleen al is radicale troep van beide kanten.

Trump valt uit tegen premier Australië en beëindigt gesprek voortijdig'
President Donald Trump heeft een telefoongesprek met de minister-president van Australië, Malcolm Turnbull, voortijdig beëindigd na onenigheid over een vluchtelingendeal die eerder werd gesloten tussen de VS en Australië.

Trump viel volgens Amerikaanse media tegen Turnbull uit.

In de briefing over het telefoongesprek staat volgens verschillende Amerikaanse media dat Trump het gesprek na 25 minuten beëindigde. Voor het gesprek was een uur uitgetrokken. Australië en de VS koesteren traditioneel een warme band.

Turnbull wilde weten of de VS het verzoek van Australië wil honoreren om 1.250 vluchtelingen op te nemen van een Australisch detentiecentrum. Trump zou vervolgens regeringsfunctionarissen van Turnbull hebben vervloekt vanwege het vluchtelingenakkoord.

Op een bepaald moment zou Trump tegen Turnbull hebben gezegd dat hij met vier andere wereldleiders had gesproken die dag, onder wie Vladimir Poetin, en dat dit "veruit het slechtste gesprek" was. Trump zou tegen Turnbull gezegd hebben dat het "politieke zelfmoord" zou zijn als hij het Australische verzoek zou inwilligen. Via Twitter gaf Trump aan de deal te gaan bestuderen.

Mexico
De Amerikaanse functionarissen zeiden dat Trump zich net zo zou hebben gedragen in gesprekken met leiders van andere landen, zoals Mexico. Een ontmoeting tussen Trump en de leider van Mexico, Enrique Peña Nieto, werd eerder afgezegd vanwege onenigheid over de muur die Trump bij de grens met Mexico wil laten bouwen.

Lekker ruzie maken met iedereen, dat het zo snel goed zou gaan had ik niet eens durven hopen.

Gaat om een afspraak met Oboema. Daar heeft Trump natuurlijk geen zin in.

Met een beetje geluk krijgt Bannon z'n zin en wordt het proletariaat geslachtofferd in de Zuid-Chineese zee. Goed voor de werkloosheid cijfers.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.693
Australië moet niet zeiken. Ze hebben een hardcore immigratiebeleid, en willen overduidelijk zelf van die vluchtelingen af.

Laatst bewerkt:
Gaat om een afspraak met Oboema. Daar heeft Trump natuurlijk geen zin in.
Dat begrijp ik maar gedraag je dan als een volwassen vent en niet als een klein kind wat zijn zin niet krijgt. Op deze manier gaat Trump nog heel veel ruzie krijgen met de rest van de wereld. Of dat zo goed is voor de V.S. is nog maar de vraag.

• #3.695
Iran krijgt "officiële waarschuwing" voor provocatie met rakettest

media_xll_9496525.jpg

President Donald Trump heeft de ballistische rakettest van Iran streng veroordeeld. De nationale veiligheidsadviseur Michael Flynn deelde namens de Amerikaanse president mee dat Iran 'officieel gewaarschuwd is' voor wat hij een provocatie noemt. Een woordvoerder van het Pentagon zei gisteren dat het beleid van Defensie richting Iran vooralsnog niet verandert.

De waarschuwing van de veiligheidsadviseur betekent een directe verandering in beleid en toon richting Iran in vergelijking met dat van Trumps voorganger Barack Obama. De vorige president kwam in 2015 met Iran tot een nucleair akkoord. Flynn zei tegen verslaggevers dat in plaats van dankbaar te zijn voor de deal, Iran zich nu juist 'voelt aangemoedigd'.

Gisteren bevestigde Iran dat het zondag een ballistische raket heeft getest. Het projectiel ontplofte na de lancering ongeveer 1000 kilometer verderop.

Het is nog onduidelijk of Iran met de test een resolutie heeft geschonden van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties, die Iran had opgeroepen geen activiteiten uit te voeren die betrekking hebben op ballistische raketten die kernkoppen kunnen dragen. Iran zegt zelf dat de test niet in strijd is met de VN-resolutie. Flynn beweert dat het afschieten van de raket wel degelijk een schending is van de resolutie.

Goede bron, kan op geen andere nieuwssite er iets over vinden?
Kranten stonden er vol van. De bron die jij quote heb ik geeneens goed bekeken, 1e dat ik vond, maar de strekking van het verhaal toentertijd komt duidelijk naar voren. Ik meen later begrepen te hebben dat haar kroost gepest werd door mensen met een andere komaf en/ of niet welkom waren na schooltijd.

5s zoeken:
Uw kinderen zitten op een zwarte school in Amsterdam-Oost. Op tv vertelde u laatst dat uw vriend en u vaak denken: we halen onze kinderen er vanaf.

Ja. Van elke ouder hoor ik wel wisselende verhalen over school. Maar op mijn school is dat heviger. Ik zet kinderen niet op school als sociaal experiment. Als ze niet maximale kansen krijgen en gelukkig zijn, gaan ze eraf. De school boekt goede resultaten, ze hebben hun vriendjes en vriendinnetjes. Maar islamitische meisjes mogen vaak niet bij ons thuis komen spelen, omdat mijn vriend ’s middags de kinderen opvangt. Dat is tot dusver geen probleem, omdat mijn dochter andere vriendinnetjes heeft, maar mocht zij daardoor eenzaam worden, dan kijken we verder.
'Ik ben voor de duvel niet bang' - Binnenland - Voor nieuws, achtergronden en columns

Femke Halsema vertelt er behoedzaam over – waar ze tegenaan loopt als vrijgevochten Nederlandse moeder van twee kinderen op een zwarte school, in haar woonwijk, de grotendeels islamitische Transvaalbuurt in Amsterdam.Zijn er momenten geweest dat u dacht: ik haal ze ervan af? ‘Je houdt de vinger aan de pols. Natuurlijk zijn die momenten er geweest.’Wanneer? ‘Dit gaat over mijn kinderen, hè. Dat vind ik lastig. Ik wil niet dat ze zich apart gezet voelen op school, als dit interview is gepubliceerd.’ Ze praat aarzelend verder. ‘Mijn vriend en ik hebben weleens gedacht: nou is het klaar.’Wanneer was het klaar? ‘Toen andere kinderen op school oordelen velden over onze levensstijl. Mijn kinderen werden verdrietig omdat ze dachten dat ze naar de hel gingen, want ze aten varkensvlees.

Halsema haalt kinderen van zwarte school
W!J verbindt de verschillen – in het onderwijs? - Nieuwwij

Laatst bewerkt:
  • #3.699
Defensieminister Mattis: Noord-Korea heeft de hoogste prioriteit

media_xll_9498078.jpg

Bij zijn eerste buitenlandse reis als Amerikaanse minister van Defensie heeft James Mattis bondgenoot Zuid-Korea blijvende militaire bescherming tegen Noord-Korea toegezegd. De VS zijn de steun aan Zuid-Korea verplicht, zei Mattis vandaag in Seoel tijdens een bijeenkomst met de nationale veiligheidsadvisuer Kim Kwan Jin. De nieuwe Amerikaanse regering onder president Donald Trump zal bovendien "de nucleaire bedreiging van Noord-Korea als veiligheidskwestie met de hoogste prioriteit behandelen", aldus Mattis. De VS hebben Zuid-Korea onder hun nucleair schild geposteerd.

Kim en Mattis bekrachtigden ook dat op basis van hun "waterdichte" veiligheidssamenwerking reactie zal komen op provocaties van Pyongyang. Het bezoek van Mattis komt "op het gepaste moment", zei Kim. Morgen zal Mattis na een vergadering met zijn Zuid-Koreaanse collega Han Mi-koon verderreizen naar Japan, een andere belangrijke bondgenoot van Washington in Azië.

De situatie in de regio is gespannen. Noord-Korea voerde vorig jaar twee atoomproeven uit en meer dan twintig testen met ballistische raketten. Daarmee ging het land recht in tegen resoluties en sancties van de VN.

Japan en Zuid-Korea zien in het nucleaire en rakettenprogramma van het internationaal geïsoleerde buurland de grootste bedreiging voor hun veiligheid. De onwetendheid over het Aziëbeleid van de VS onder Trump had de bezorgdheid in beide landen nog vergroot. Trump had tijdens de verkiezingsstrijd beide bondgenoten immers verweten niet voldoende voor de Amerikaanse militaire aanwezgheid te betalen.

Verwacht wordt dat Mattis en Han ook over een concrete termijn voor de geplande stationering van een nieuw Amerikaans raketafweersysteem op Zuid-Koreaanse bodem zullen praten. De opstelling van onderscheppingsraketten van het type THAAD botst niet alleen op kritiek van Noord-Korea, maar ook van China en Rusland. Mattis en Kim Kwan Jin hebben evenwel bekrachtigd dat de stationering zoals gepland dit jaar zal volgen, aldus de presidentiële administratie.

Mattis acht volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN alleen de "provocatieve houding" van Noord-Korea verantwoordelijk voor de stationering van de raketten. Geen ander land buiten Noord-Korea moet zich zorgen maken over de THAADs.

Mattis had zich vandaag na zijn aankomst op een militaire luchtmachtbasis ten zuiden van Seoel eerst door de bevelhebben van de Amerikaanse strijdkrachten in Korea (USFK), Vincent Brooks, over de situatie op het Koreaanse schiereiland laten voorlichten. De Noord-Koreaanse heerser Kim Jong Un had onlangs laten verstaan dat het land voorbereidingen treft voor de test met een intercontinentale raket, die ook de VS zou kunnen bereiken.

• #3.700
"Muur langs grens met Mexico moet er binnen twee jaar staan"

sK8DUWI.gif

De omstreden muur die er op last van de nieuwe Amerikaanse president Donald Trump moet komen langs de grens met Mexico moet er binnen de twee jaar staan. Dit heeft de nieuwe minister van Binnenlandse Veiligheid John F. Kelly woensdagavond (plaatselijke tijd) in een interview met de conservatieve nieuwszender Fox gezegd.

Kelly zei dat de bouw zal starten op de plaatsen waar de muur volgens de mensen die langs de grens werken eerst nodig is "en daarna vullen we op". "Zo bekijk ik het", aldus de bewindsman. "Ik hoop echt dat het klaar zal zijn binnen de twee jaar".

Het is maar een kwestie van maanden vooraleer de constructie zal starten, zei de vroegere viersterrengeneraal van de marine. Gevraagd naar de financiering, waarrond het nog koffiedik kijken is, zei Kelly dat die er "relatief snel kan komen".

De minister wil ook als verdere afschrikking van illegale immigranten en drugshandelaars een snellere berechting van wie gesnapt wordt. Dat moet binnen weken gebeuren en "niet binnen 600 of meer dagen".

Terug
Naar boven