- Waardering
- 1.075
- Lengte
- 1m90
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mannen met een vreemde haartooi zijn niet te vertrouwen.Is Boris Johnson trouwens een genie die doet alsof hij een debiel is of gewoon een debiel?
Mijn eerste post in dit topic. Zou mijn vrees al zo snel realiteit worden.Wat een grap die Trump. Ik vrees voor een WW III wanneer deze man aan de macht komt.

'VS bereidt preventieve aanval voor in geval nieuwe kernproef Noord-Korea'
De Verenigde Staten bereiden een preventieve luchtaanval voor op Noord-Korea. Zodra ze ervan overtuigd zijn dat de Noord-Koreanen een nieuwe kernproef gaan uitvoeren, zal Amerika toeslaan. Dat stelt de Amerikaanse zender NBC, die zich baseert op bronnen bij de geheime dienst.
Twee Amerikaanse schepen, gewapend met Tomahawk-raketten, zouden om die reden vlakbij het Koreaanse schiereiland gestationeerd zijn.
Het Pentagon wil niet inhoudelijk reageren. Het laat weten "geen commentaar te geven op toekomstige operaties en ook niet te willen speculeren over mogelijke scenario's". Trump zei eerder wel al dat de maat voor wat betreft de provocatie door Noord-Korea "vol is".
Volgens een organisatie die het atoomprogramma van Noord-Korea volgt, is het land een nieuwe kernproef aan het voorbereiden. Er is verhoogde activiteit te zien op de testlocatie Punggye-ri, waar eerder al kernproeven werden gehouden.
Viering
In Noord-Korea begint vrijdag de tweedaagse viering van de 105e geboortedag van Kim Il-Sung. Het land wil mogelijk tijdens de festiviteiten ook een kernproef uitvoeren. Het zou niet de eerste kernproef van het communistische land zijn dit jaar. Noord-Korea zegt voorbereid te willen zijn voor dreigingen van buitenaf.
Volgens Noord-Korea is het stationeren van twee Amerikaanse schepen een directe bedreiging voor de wereldvrede. "Dit zorgt voor een gevaarlijke situatie waarin een thermonucleaire oorlog ieder moment kan uitbreken. Het is een serieuze bedreiging voor de wereldveiligheid en -vrede", aldus een verklaring die werd voorgelezen op het Noord-Koreaanse staatspersbureau KCNA.
Noord-Korea zei ook niet terug te deinzen voor preventieve aanvallen op de Amerikaanse marinevaartuigen die naar de regio zijn gestuurd.
'VS bereidt preventieve aanval voor in geval nieuwe kernproef Noord-Korea' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Mijn eerste post in dit topic. Zou mijn vrees al zo snel realiteit worden.
Als ik de expert gisteren bij Pauw moet geloven dan is dit een zeer reële dreiging.
Dat zegt die meneer bij Pauw ook. Is al decennia aan de hand, een gevolg van o.a luie diplomatie van Europa en het Westen. Ik denk dat Trump dit prima zou kunnen gebruiken om de banden met China aan te halen. Hij is al milder qua uitspraken richting China.Als ik het verhaal zo hoor kunnen we de establishment in de VS en EU voor deze situatie bedanken.
Ze hoeven niet eens 3 dagen oorlog te voeren wanneer ze Seoul wegvagen in een paar uur.Noord-Korea heeft niet eens de middelen om 3 dagen oorlog te voeren. Ze hebben amper elektriciteit, brandstoffen,enz...
Van zodra hun nucleaire arsenaal is ontmanteld, is noord-korea niet meer dan een land schreeuwend om aandacht. Zelfs nu is dat eigenlijk het geval.
Hoezo onderschat ik hen? De bevolking heeft geen idee wat er in de wereld omgaat, zijn totaal geisoleerd. Hebben minder technical knowhow, geen energievoorraaden , buiten hun nucleair programma hebben ze weinig mogelijkheden.Ze hoeven niet eens 3 dagen oorlog te voeren wanneer ze Seoul wegvagen in een paar uur.
Maar apart van dat, ik denk dat je Noord-Korea zwaar onderschat.
Dat is dus het hele punt waarom je Noord-Korea onderschat.Hoezo onderschat ik hen? De bevolking heeft geen idee wat er in de wereld omgaat, zijn totaal geisoleerd. Hebben minder technical knowhow, geen energievoorraaden , buiten hun nucleair programma hebben ze weinig mogelijkheden.
Dat is dus het hele punt waarom je Noord-Korea onderschat.
De bevolking heeft inderdaad geen flauw idee wat er in de wereld omgaat. Het enige wat ze weten is dat Kim god is, Amerika de grote vijand is en ze zullen vechten tot het bittere einde. Ze hebben miljoenen militairen en nog veel meer reservisten. Noord-Korea heeft zich de afgelopen 50 jaar voornamelijk bezig gehouden met defensie. Noord-Korea is als een Fort Knox. Je gaat het onmogelijk kunnen innemen met grondtroepen.

Gast, ze hebben geeneens brandstof om in een helikopter te vliegen. Who the f**k cares als ze zich gaan verschansen in hun fort, enigste wat Amerika dan moet doen is hun nucleaire wapens omzeep helpen en de oorlog is gedaan.Ik wil niet zeggen dat Noord Korea waardeloos is of geen bedreiging vormt. Zoals je zegt kunnen ze wel degelijk Seoul platleggen. Maar het daadwerkelijk lange tijd oorlog voeren is iets wat ik Noord Korea niet zie doen. En hun nucleaire testen zijn op dit moment gewoon een vorm van aandacht vragen. Ze mogen wel beweren dat ze klaar zijn voor ' wat soort oorlog ' dan ook met Amerika. Dit klopt gewoon niet. Zoek het zelf maar eens op, mensen die uit Noord Korea komen, weten gewoon dat een grootschalige oorlog met Amerika niet mogelijk is.
N-K zal Amerika nooit binnenvallen nee. Maar andersom ook niet, aangezien dit suïcidaal zou zijn. En betreffende het winnen, een kernbom op Seoul zou al verlies betekenen. Maakt niet uit dat N-K daarna 1 grote parkeerplaats zou worden.Ik wil niet zeggen dat Noord Korea waardeloos is of geen bedreiging vormt. Zoals je zegt kunnen ze wel degelijk Seoul platleggen. Maar het daadwerkelijk lange tijd oorlog voeren is iets wat ik Noord Korea niet zie doen. En hun nucleaire testen zijn op dit moment gewoon een vorm van aandacht vragen. Ze mogen wel beweren dat ze klaar zijn voor ' wat soort oorlog ' dan ook met Amerika. Dit klopt gewoon niet. Zoek het zelf maar eens op, mensen die uit Noord Korea komen, weten gewoon dat een grootschalige oorlog met Amerika niet mogelijk is.
Al zal onze vriend Kim in eigen land wel prediken dat ze sterk genoeg zijn om het grote Amerika op de knieen te krijgen.
We zullen zien, kans is groter dan ooit alleszins denk ik.