‘Knettergek’ werd Robert Jensen (45), zegt hij, toen hij begin vorig jaar een docuserie maakte over de aanloop naar de Amerikaanse verkiezingen. ,,Ik had constant het gevoel dat Donald Trump ging winnen. We toonden dat ook aan, maar werden door vrijwel alle media volledig genegeerd. Tot en met de avond van de verkiezingen zat alles en ieder op het spoor van Hilary Clinton. Trump had geen schijn van kans, zo was de algehele tendens.”
,,Ik blijf ook in Nederland met mijn items, maar het blijft goed om ons heen te kijken. Even over Donald Trump: in de media is het alleen maar ‘Trump is dom, Trump is gek, hij krijgt niets voor elkaar, het werkt niet, Amerikanen haten hem’, en het gáát maar door, terwijl Trump op andere vlakken wel degelijk effectief is. Ik ga dat eenzijdige beeld bestrijden.”
,,Als je alleen al vragen stelt, word je in een bepaalde hoek geduwd. Dan ben je seksistisch, racistisch, transfobisch, homofobisch, terwijl ik dat soort discussies en gesprekken juist interessant en relevant vind. Social issues die spelen in Nederland en de wereld. Over klimaatverandering, de transgenderdiscussie, de plastic soep, het gaat verder dan de politiek.”
,,In mijn eerste show heb ik Nigel Farage, de Britse politicus die niet geloofde in de EU en van de brexit zijn levenswerk maakte. Hij werd uitgelachen, maar het lukte hem wel. Dit is een groot ding in Europa, en ook voor ons Nederlanders. Maar het gekke: je hoort er niets van in Nederland. We doen net alsof het niet gebeurt. Hier hangt een sfeertje van: die Engelsen zijn dom met die brexit.”