- Waardering
- 12.184
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mexico is een aanrader!Salguero has now recorded and mapped more than 6,000 cases of femicide dating back to 2011. In 27 cases, authorities were unable to establish the woman’s identity. In 70 cases, the victim was a trans woman.
CNN maakt het zo spannend. En oei zelfs een onder ede liegende advocaat beweert nu eerlijk te zijn en gevoelige info te lekken. Wat een soap. Wanneer wordt die rooie nou eens afgezet. Ik tel tot tien en wacht op uitleg.Is die nou al eens afgezet? Duurt en duurt maar terwijl dit de grootste verkiezingsbelofte van de Democraten is.
I'd rather take my chances with the sharks than the cartels
Hij ontglipt justitie weer drommels drommels drommelsCNN maakt het zo spannend. En oei zelfs een onder ede liegende advocaat beweert nu eerlijk te zijn en gevoelige info te lekken. Wat een soap. Wanneer wordt die rooie nou eens afgezet. Ik tel tot tien en wacht op uitleg.
I'd rather take my chances with the sharks than the cartels

Bizar in het enige land (?) te wereld waarin het in de grondwet staat.Trump vows to sign an executive order requiring colleges to 'support free speech'
https://edition.cnn.com/2019/03/02/politics/trump-executive-order-colleges-free-speech/index.html
Die man is nooit gestopt met campagne voerenJust had a little temper tantrum... Is hij terug in verkiezingsmodus?
Bizar in het enige land (?) te wereld waarin het in de grondwet staat.

Ik geloof hetzelfde wat je hier hoort m.b.t. zogenaamde lage werkloosheid terwijl wie niet meer actief naar werk zoekt ook niet meer als werkloos wordt meegerekend.Weet iemand wat die Labor Force Participations cijfers betekenen en hoe je dat moet interpreteren?
EDIT: in vond dit: https://www.thebalance.com/labor-force-participation-rate-formula-and-examples-3305805
Ik zie parallellen met het gesprek tussen Lillian Marijnesen en Leo Lucassen bij Buitenhof.
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe je die lagere arbeidsparticipatie moet duiden, omdat het ook kan duiden op een ietswat vergrijzende bevolking. Volgens mij zijn een heleboel mensen zowel in Europa als de VS niet per se tegen arbeidsmigranten, maar vooral tegen de toestroom van laag- en ongeschoolde arbeid. Dit is ook geen oplossing voor de gebieden waar die mensen vandaan komen.Ik geloof hetzelfde wat je hier hoort m.b.t. zogenaamde lage werkloosheid terwijl wie niet meer actief naar werk zoekt ook niet meer als werkloos wordt meegerekend.
Waar ging dat gesprek over? Ook wat nu eigenlijk de hamvraag is; goedkope arbeid importeren terwijl het 'eigen volk' (voor zover dat nog bestaat) veelal geen toekomst meer kan opbouwen?
Je eigen link geeft een duiding van de verschillende redenen van die verlaagde arbeidsparticipatie waaronder vergrijzing maar ook miljoenen (0.5 procentpunt) jonge mensen die het na een jaar gewoon opgegeven hebben. Wat voor informatie zoek je nog verder?Ik ben er nog niet helemaal uit hoe je die lagere arbeidsparticipatie moet duiden, omdat het ook kan duiden op een ietswat vergrijzende bevolking. Volgens mij zijn een heleboel mensen zowel in Europa als de VS niet per se tegen arbeidsmigranten, maar vooral tegen de toestroom van laag- en ongeschoolde arbeid. Dit is ook geen oplossing voor de gebieden waar die mensen vandaan komen.
Het gesprek ging in feite over het verschil tussen "goed voor de economie" en "goed voor mensen en gemeenschappen hier en elders", Dat dit niet hetzelfde is, maar er wel een zekere overlap kan zijn. En, hoe bedrijven illegaal of legaal op zoek gaan naar manieren om de factor arbeid zo goedkoop mogelijk te maken in een "race to the bottom". Ook dat je op zekere hoogte (tijdelijke) arbeidsmigranten nodig kan hebben voor (seizoens-)werk.
Omdat het niet ging over illegale immigratie uit Afrika had LL z'n activistische pet thuis gelaten en leek hij meer op een wetenschapper.
Overigens als iemand die arbeidsparticipatie verder kan duiden houd ik me aanbevolen.
Tucker Carlson heeft in een interview ook wel eens aangegeven dat hij het Amerikaanse idee dat je maar moet verhuizen naar de andere kant van het land als daar wel werk is niet volledig onderschrijft vanwege ontwrichting van een lokale gemeenschap.