MuscleMeat

Verenigde Staten

Ik vind het jammer dat je Trump hier noemt, Trump zie ik juist meer als de middelvinger van (een deel van) de gewone Amerikanen naar het establishment in Washington. Zie hierover ook Michael Moore.

Het maakt niet uit of de Dems of Reps de dienst uitmaken, zij schieten er toch niets mee op. Buiten de flanken maakt het niet zoveel uit of Hillary Clinton (getuige haar lezingen voor oa Goldman Sachs) of een Republikein die niet gedraaid is richting Teaparty, Trump of Qanon de president is.
Dat hij gekozen us wel. Hij zelf is echt een compleet geschifte idioot. Wat een schade heeft hij veroorzaakt.

Ik ben er helemaal voor de overheid te beperken tot die vier basisbehoeften.
Dan zou je zo een redelijke libertarier kunnen zijn, a la Milton Friedman, i.t.t. een anarcho-capitalism libertair figuur.

En ik ben net zo goed tegen de baantjescaroussel. Punt is dat we niet echt beter hebben. Populistische types zijn veel erger, zoals Trump en zijn vrienden. Die hebben helemaal schijt aan de ‘normale’ man.

Moet je eens kijken naar Flint, als je alles maar aan bedrijven overlaat. Te veel overheid is slecht, maar te weinig ook. Anderen springen dan in het machtsvacuüm en zullen dat misbruiken.
Wat is Flint?

Flint, Michigan

Lood in het drinkwater.
In April 2014, during a budget crisis, Flint changed its water source from treated Detroit Water and Sewerage Department water (sourced from Lake Huron and the Detroit River) to the Flint River. ... Officials failed to apply corrosion inhibitors to the water, which resulted in lead from aging pipes leaching into the water supply, exposing around 100,000 residents to elevated lead levels.

Four government officials—one from the city of Flint, two from the Michigan Department of Environmental Quality (MDEQ), and one from the Environmental Protection Agency (EPA)—resigned over the mishandling of the crisis, and one additional MDEQ staff member was fired. In January 2021, former Michigan Governor Rick Snyder and eight other officials were charged with 34 felony counts and seven misdemeanors—41 counts in all—for their role in the crisis.[15] Two officials were charged with involuntary manslaughter.

Is dan toch de overheid die zo dom is geweest. Ik vind niks over losgeslagen privatisering.

In April 2014, during a budget crisis, Flint changed its water source from treated Detroit Water and Sewerage Department water (sourced from Lake Huron and the Detroit River) to the Flint River. ... Officials failed to apply corrosion inhibitors to the water, which resulted in lead from aging pipes leaching into the water supply, exposing around 100,000 residents to elevated lead levels.

Four government officials—one from the city of Flint, two from the Michigan Department of Environmental Quality (MDEQ), and one from the Environmental Protection Agency (EPA)—resigned over the mishandling of the crisis, and one additional MDEQ staff member was fired. In January 2021, former Michigan Governor Rick Snyder and eight other officials were charged with 34 felony counts and seven misdemeanors—41 counts in all—for their role in the crisis.[15] Two officials were charged with involuntary manslaughter.

Is dan toch de overheid die zo dom is geweest. Ik vind niks over losgeslagen privatisering.
Als die overheid zich als een bedrijf gaat gedragen zijn alle remmen los. Vergelijk het bruggenonderhoud in Genua.

Laatst bewerkt:
Hoe zou het dan allemaal op een eenvoudige wijze beter kunnen?

Dan zou je zo een redelijke libertarier kunnen zijn, a la Milton Friedman, i.t.t. een anarcho-capitalism libertair figuur.
Nee, ik vind namelijk wel dat meer betalen naarmate je meer verdient en met name bedrijven hun belasting ook laten betalen goed is.

En liefst minder belasting op inkomsten/arbeid en juist wel op kapitaal en grondstoffen.

Libertarisme gaat me te ver. Ik ben wel liberaal. Maar niet conservatief.

Nee, ik vind namelijk wel dat meer betalen naarmate je meer verdient en met name bedrijven hun belasting ook laten betalen goed is.

En liefst minder belasting op inkomsten/arbeid en juist wel op kapitaal en grondstoffen.

Libertarisme gaat me te ver. Ik ben wel liberaal. Maar niet conservatief.
Conservatief maakt je niet libertair, al ben ik zelf waarschijnlijk sociaal enigszins conservatief en economisch meer progressief. Ik zie wel wat in liberalisme, maar ook communitarisme spreekt me aan, al weet ik nog niet tot welke community ik dan behoor.

Libertairiers zijn vooral economisch conservatief, maar ik vind dat hoogstens interessant als denkmodel, praktisch volslagen losgezongen van de realiteit. Het is een soort woke voor de haves.

Heb altijd het gevoel dat die celebs die libertijns zijn interessant willen doen met een andere insteek.

Ik hecht veel waarde aan wat Kanye of Big Boi stemt. Zijn mijn influencers

Als die overheid zich als een bedrijf gaat gedragen zijn alle remmen los. Vergelijk het bruggenonderhoud in Genua.
Het werd genoemd als voorbeeld van wat er gebeurt als je alles maar aan bedrijven overlaat, terwijl die problemen dus door overheidsinstanties komen.

Ik weet niet hoe je dat wilt betrekken bij waarschuwen tegen een of ander exploitatief kapitalisme.

Ik weet daar sowieso niet echt goede voorbeelden van.. werkomstandigheden bij Amazon misschien maar dat is ook verweven met overheid die de boel subsidieert, geen workers rights beschermt, en uberhaupt zulke monopolies mogelijk maakt/in stand houd.

Kom ik er toch steeds weer op uit dat er i.t.t. resultaatgericht winstoogmerk en marktwerking steeds een politieke macht nodig is om de problemen te veroorzaken.

Laatst bewerkt:
Libertairiers zijn vooral economisch conservatief
Is dat zo? Ik dacht dat economisch conservatisme zich kenmerkt door bijvoorbeeld protectionisme, terwijl libertairiers daar juist een volledig vrije markt willen. Misschien minder tot geen sociaal vangnet, maar daarvoor in de plaats dan andere/betere al dan niet private mogelijkheden. Friedman was toch voorstander van een UBI/negative income tax om al die bureaucratische potjes te stroomlijnen en oneerlijkheid daarin onmogelijk te maken. Ja dan heb je op papier minder of zelfs geen vangnet meer (en dat is dan conservatief?) maar in de praktijk zou dat gewoon een betere oplossing moeten zijn waar de mensen meer mee geholpen zijn dus pakt socialer uit. (had zomaar de toeslagen affaire voorkomen)

Itt "socialen" die meestal goede bedoelingen zeggen te hebben maar daar dwang voor willen gebruiken en de boel zo steeds erger maken.

Eerste uitspraak geloof ik (sommige anderen hebben al wel eerder plea deals genomen)

Ze laten die terroristen gewoon ongestraft gaan! :eek:

Terug
Naar boven