AndroidHealthClinic

"Vergeten is essentieel onvrijwillig"

Arminius

Epic Ruler
Waardering
45.372
Opvallend vonnis van de Brusselse strafrechter. Een 34-jarige man uit Eigenbrakel, die in 2012 zijn zes maanden oude dochtertje vergat in een hete wagen, is vrijgesproken. Het meisje stierf door uitdroging. De militair werd beschuldigd van onvrijwillige doodslag, maar de rechter oordeelde dat het om een vergetelheid ging en dat gebeurt essentieel onvrijwillig.

Op 25 juli 2012 reed J., een luitenant, naar het Koningin Elizabethkwartier in Evere om er te werken. Op de achterbank zat zijn 6 maanden oude dochtertje Victoria in haar kinderzitje. Hij zou haar eerst aan het kinderdagverblijf van de kazerne toevertrouwen, maar vergat dit te doen. Door haar te vergeten maakte de man een fout volgens het parket, dat hem daarom vervolgde. Toch kwam het niet tot een veroordeling.

"De beklaagde kan niet worden veroordeeld voor het maken van een fout, aangezien het hier gaat om een vergetelheid. Het vergeten is een mechanisme dat essentieel onvrijwillig is. Het ontsnapt aan het bewustzijn", klonk het. Zijn avocate Benjamine Bovy is zeer tevreden. "Een moedig vonnis. De rechter zegt hiermee dat het iedereen kan overkomen, ook al heeft de publieke opinie moeite met deze stelling."

"Er zijn in Frankrijk psychiatrische expertises uitgevoerd over dit onderwerp en daarin werd gesteld dat als je je gsm kan vergeten, je ook in staat bent om je kind te vergeten. Dat is een choquerende uitspraak, maar toont aan dat het geheugen buiten onze controle valt", aldus de advocate.

Belgium strikes again!

Tja wat moet je er van zeggen. Die arme man vergeet zijn kind af te leveren bij de creche, kan gebeuren als je veel aan je hoofd hebt. Ik denk dat hij al genoeg gestraft is met de dood van zijn kindje. Ben het wel eens met deze uitspraak.

2 cents

Sorry, ik was vergeten dat de maximum snelheid niet 200 maar 80 is op n-wegen.
Ook handig tijdens winkeldiefstal. Sorry ik was vergeten te betalen, ik deed het onvrijwillig.

Hiermee wordt ook een precedent geschapen voor iedereen die van zijn kind af wil.

Laatst bewerkt:
Geeft niet apfel.

tja uiteindelijk liggen er ook gedetermineerde en onbewuste processen aan de basis van zogenaamde 'vrijwillige' beslissingen, aka iedereen is altijd tav alles onschuldig.

Knap om als zo'n debiel toch strafrechter te worden.

---------- Toegevoegd om 01:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:43 ----------

Als je je fucking kind kan vergeten met als gevolg dood buiten je eigen schuld om, dan kan je vast ook wel vergeten om je belasting te betalen.

hnngg dit gaat me echt veel geld besparen

Knap om als zo'n debiel toch strafrechter te worden.

---------- Toegevoegd om 01:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:43 ----------

Als je je fucking kind kan vergeten met als gevolg dood buiten je eigen schuld om, dan kan je vast ook wel vergeten om je belasting te betalen.

hnngg dit gaat me echt veel geld besparen

belasting over niks is nog steeds niks ;)

• Topic Starter Topic Starter
Sorry, ik was vergeten dat de maximum snelheid niet 200 maar 80 is op n-wegen.
Ook handig tijdens winkeldiefstal. Sorry ik was vergeten te betalen, ik deed het onvrijwillig.

Hiermee wordt ook een precedent geschapen voor iedereen die van zijn kind af wil.

Ging me ook eerder om het precedent.

belasting over niks is nog steeds niks ;)

daarom zei ik ook 'gaat'

alhoewel ik maar wat graag de rest van m'n tijd op deze aardkloothomel op de 1 of andere magische manier comfortabel zonder belastbaar inkomen zou leven

---------- Toegevoegd om 01:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:52 ----------

want werken is natuurlijk eigenlijk iets voor n*gers en polen

Mooi volk die Belgen.

rare uitspraak, gaat het belgische OM in hoger beroep ?

ja lastig parket.. als het in dit geval echt gaat om een stomme fout, dan heeft die man de rest van zijn leven een trauma..
Tuurlijk dat kind zal nooit haar leven leiden wat nog erger is, maar wat heeft men eraan om ook de vader te straffen?

helaas dat deze zaak het begin zou kunnen zijn van andere zaken waarin een ouder "per ongeluk" nu het kind in de auto laat..

ja lastig parket.. als het in dit geval echt gaat om een stomme fout, dan heeft die man de rest van zijn leven een trauma..
Tuurlijk dat kind zal nooit haar leven leiden wat nog erger is, maar wat heeft men eraan om ook de vader te straffen?

helaas dat deze zaak het begin zou kunnen zijn van andere zaken waarin een ouder "per ongeluk" nu het kind in de auto laat..

anesthesist geeft te veel spul aan patient

oeps dosering vergeten

vrijspraak

.

Laatst bewerkt:
Tja, vergelijkbaar is misschien het gas aan laten staan waardoor er een explosie/brand veroorzaakt wordt en doden vallen. Is het dan een tragisch ongeluk of moet degene echt vervolgd worden

Best lastig

we hebben toch geen minimumstraffen dus je kunt iemand toch evengoed vervolgen en een aangepaste straf geven lijkt me ?

Terug
Naar boven