MuscleMeat

"Vergeten is essentieel onvrijwillig"

brb ff een kudde mensen omver kegelen en zeggen dat ik macht over het stuur verloor.

Het rechtsysteem in Belgie is echt vaag, zo te zien/lezen.

---------- Toegevoegd om 15:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:58 ----------

Ja het voorbeeld van je grootvader is een heel ander geval. Dat je dat niet kan inzien, is niet mijn probleem maar het jouwe.
En je ouderschapscursus had in het geval van het vergeten kind in de wagen geen zak uitgemaakt.

Ik vraag me af wie hier oud genoeg is om kinderen te hebben en een drukke baan, en dan kan zeggen dat hij nooit eens iets is vergeten wat een negatief gevolg had voor het kind.

Je snapt het niet he?

Ja, hij vergat het.
Ja, het is een domme fout. Tuurlijk, KAN gebeuren, door drukke baan en dergelijke.

Maar om die reden iemand niet straffen, terwijl er een kind dood is?! Dat is toch absurd??

brb ff een kudde mensen omver kegelen en zeggen dat ik macht over het stuur verloor.

Het rechtsysteem in Belgie is echt vaag, zo te zien/lezen.

Dus als jij ooit in de bebouwde kom wegslipt en je rijdt iemand omver zou jij het terecht vinden als je vervolgd wordt voor doodslag/moord?

Zou het voor die vent iets uitmaken als ie een jaartje in de bak moet zitten?
De komende jaren of waarschijnlijk de rest van je leven ben je toch psychologisch al helemaal fucked als dit je is overkomen.

Ja het voorbeeld van je grootvader is een heel ander geval. Dat je dat niet kan inzien, is niet mijn probleem maar het jouwe.
En je ouderschapscursus had in het geval van het vergeten kind in de wagen geen zak uitgemaakt.

Ik vraag me af wie hier oud genoeg is om kinderen te hebben en een drukke baan, en dan kan zeggen dat hij nooit eens iets is vergeten wat een negatief gevolg had voor het kind.

hoezo is dat een ander geval? Je kan ook naar het park gaan met je kind en even verderop gaan voetballen met een paar maten van je ipv muziek luisteren en een boek lezen? dan doe je exact hetzelfde wat mijn vader deed.

Dus als jij ooit in de bebouwde kom wegslipt en je rijdt iemand omver zou jij het terecht vinden als je vervolgd wordt voor doodslag/moord?

Nee man als ik niet goed weet hoe ik mn auto moet besturen als het glad is op de weg en ik wals perongeluk iemand's kind plat wil ik gewoon vrijuit gaan, foutje moet kunnen toch. Mensen slippen zo vaak weg, alleen is het gevolg hier dramatischer.

echt gewoon 500% not srs, hoe kan je zo denken

Dood door schuld, heet dat dan.
Maar dat ligt toch net iets anders. Je bloedeigen kind vergeten valt binnen nalatigheid, dood door schuld door nalatigheid.

Als ik met een auto rijdt, die niet APK gekeurd is en die bandjes heeft met vrijwel geen profiel en ik rij daardoor iemand dood: dood door schuld. En JA, dat is dan terecht.

Nee man als ik niet goed weet hoe ik mn auto moet besturen als het glad is op de weg en ik wals perongeluk iemand's kind plat wil ik gewoon vrijuit gaan, foutje moet kunnen toch. Mensen slippen zo vaak weg, alleen is het gevolg hier dramatischer.

echt gewoon 500 not srs, hoe kan je zo denken
ok, stel je slipt weg op dezelfde weg en manier als iemand die een jaar geleden weggeslipt was en iemand had doodgereden die toevallig in de baan van zijn weggeslipte auto liep. Echter bij jou liep er ook een persoon, die net stopte om zijn veter te binden en daarom net niet geraakt werd door jou.
De politie ziet jou wegslippen en houdt je achteraf tegen. Jij hebt EXACT dezelfde misdaad begaan als de persoon die daar een jaar geleden wegslipte, enkel het gevolg is anders (door een factor die NIETS met jou/hem te maken had, als die persoon niet was gestopt op het laatste moment om zijn veter te binden was hij ook dood).

Verdien jij dezelfde straf als de persoon die iemand had doodgereden? Waarom wel? Waarom niet?

Dood door schuld, heet dat dan.
Maar dat ligt toch net iets anders. Je bloedeigen kind vergeten valt binnen nalatigheid, dood door schuld door nalatigheid.

Als ik met een auto rijdt, die niet APK gekeurd is en die bandjes heeft met vrijwel geen profiel en ik rij daardoor iemand dood: dood door schuld. En JA, dat is dan terecht.

we gaan er vanuit dat jij je aan de regels houdt en wegslipt, dat gebeurt ook.

ok, stel je slipt weg op dezelfde weg en manier als iemand die een jaar geleden op dezelfde weg weggeslipt was en iemand had doodgereden die toevallig in de baan van zijn weggeslipte auto liep.
De politie ziet jou wegslippen en houdt je achteraf tegen. Jij hebt EXACT dezelfde misdaad begaan als de persoon die daar een jaar geleden wegslipte, enkel het gevolg is anders (door een factor die NIETS met jou/hem te maken had).

Verdien jij dezelfde straf als de persoon die iemand had doodgereden? Waarom wel? Waarom niet?

we gaan er vanuit dat jij je aan de regels houdt en wegslipt, dat gebeurt ook.

Waarom wil je het onderwerp veranderen? Het gaat hier om nalatigheid, iets ff vergeten waardoor er iemand dood gaat.

Waarom wil je het onderwerp veranderen? Het gaat hier om nalatigheid, iets ff vergeten waardoor er iemand dood gaat.
omdat iets vergeten een proces is dat buiten jouw controle valt en verlies van controle van je auto (soms) ook.

omdat iets vergeten een proces is dat buiten jouw controle valt en verlies van controle van je auto (soms) ook.

stuur maar een PM als je ipv continu dezelfde onzin te herhalen ook daadwerkelijk een nieuw goed punt hebt om te maken, dan kom ik dit topic weer even checken.

daaagg

• Like
Waarderingen: mat

''IETS vergeten'' is iets anders dan ''nalatigheid van je KIND''.

Stel, dat het toch echt niet door jou kwam blablabla, dan gaat de rechter kijken waardoor het kwam.
Kwam het door iets waar jij ECHT niks aan kon doen, dan wordt je vrijgesproken.

Deze man kon hier wel wat aan doen en daardoor is totaal anders dan het macht over het stuur verliezen zonder duidelijke schuld of aanwijzing.

''IETS vergeten'' is iets anders dan ''nalatigheid van je KIND''.

Stel, dat het toch echt niet door jou kwam blablabla, dan gaat de rechter kijken waardoor het kwam.
Kwam het door iets waar jij ECHT niks aan kon doen, dan wordt je vrijgesproken.

Deze man kon hier wel wat aan doen en daardoor is totaal anders dan het macht over het stuur verliezen zonder duidelijke schuld of aanwijzing.

als jij je kind vergeet in de auto (het springt letterlijk NIET in je hoofd dat je kind nog in de auto zit), hoe kan je daar dan iets aan doen?

Kan jij er voor kiezen wat je je wel/niet herinnert? Dan heb jij superkrachten, want zelfs iemand als hoody kan dat volgens mij niet.

Rechter en advocate (laatste zal er zich weinig van aantrekken uiteraard), zijn zich zo te zien niet geheel bewust van de consequenties die zo een uitspraak kan hebben. Alles toppie tegenwoordig, laat ons nog wat lakser worden! ;)

Dus beter 2 jaar gevangenis straf, zodat ie er even goed over na kan denken en het echt noooooit meer zal doen? :trollface:

als jij je kind vergeet in de auto (het springt letterlijk NIET in je hoofd dat je kind nog in de auto zit), hoe kan je daar dan iets aan doen?

Kan jij er voor kiezen wat je je wel/niet herinnert? Dan heb jij superkrachten, want zelfs iemand als hoody kan dat volgens mij niet.

Als ik mijn kind vergeet uit de auto te halen waardoor het dood gaat, dan zou ik de rechter verrot schelden als hij me vrijuit laat gaan.

Ja, ik ben serieus. Ik word echt kots en kots misselijk van die houding van je dat het normaal blijkt te zijn om ''iets'' (JE KIND VERDOMME) te vergeten uit de auto. :mad:

Als ik mijn kind vergeet uit de auto te halen waardoor het dood gaat, dan zou ik de rechter verrot schelden als hij me vrijuit laat gaan.

Ja, ik ben serieus. Ik word echt kots en kots misselijk van die houding van je dat het normaal blijkt te zijn om ''iets'' (JE KIND VERDOMME) te vergeten uit de auto. :mad:

dat is helemaal niet normaal. 99procent van de bevolking vergeet zijn kind nooit in de auto, maar vergeet bv wel soms hun deur te sluiten. Hebben zij bewust iets gedaan waardoor dat zo is? Hebben zij er bewust voor gekozen om nooit hun kind te vergeten? Hebben zij er bewust voor gekozen om wel soms te vergeten hun deur te sluiten?
Nee, natuurlijk niet. Wat nou als jij een brein hebt dat er niet voor zorgt dat jij je kind nooit vergeet? Hoe de f**k is dat jouw schuld?

dat is helemaal niet normaal. 99procent van de bevolking vergeet zijn kind nooit in de auto, maar vergeet bv wel soms hun deur te sluiten. Hebben zij bewust iets gedaan waardoor dat zo is? Hebben zij er bewust voor gekozen om nooit hun kind te vergeten? Hebben zij er bewust voor gekozen om wel soms te vergeten hun deur te sluiten?
Nee, natuurlijk niet. Wat nou als jij een brein hebt dat er niet voor zorgt dat jij je kind nooit vergeet? Hoe de f**k is dat jouw schuld?

Wie zei dat iemand daar bewust voor kiest?
Gast, je verward ''onbewust'' met ''schuld''.

Dat iemand onbewust iets deed, waardoor er doden zijn gevallen, betekent niet dat diegene geen schuld heeft.
Zie je dat nou echt niet in???

Wat nou als jij een brein hebt dat er neit voor zorgt dat je snapt dat dingen stelen en mensen doodschoppen niet helemaal de bedoeling is? Hoe de f**k is het dan jouw schuld dat je die dingen doet??!!?

EDELACHTBARE IK KAN ER NIKS AAN DOEN HET WAS MN BREIN

dis guy :roflol:

.

Laatst bewerkt:
Wat nou als jij een brein hebt dat er neit voor zorgt dat je snapt dat dingen stelen en mensen doodschoppen niet helemaal de bedoeling is? Hoe de f**k is het dan jouw schuld dat je die dingen doet??!!?

EDELACHTBARE IK KAN ER NIKS AAN DOEN HET WAS MN BREIN

dis guy :roflol:

Psychopaat?

Terug
Naar boven