Fitness Seller

"Vergeten is essentieel onvrijwillig"

Is best lastig

Stel je laat het gas aan per ongeluk en er valt een dode door de explosie. :o Is het dan een ongeluk of moet je vervolgd worden. Denk dat je hier uren over kan discussiëren

Als er bewijs is dat het gas nog aanstond en er kan 1 dader worden aangewezen dan zal deze wel vervolgd worden voor iets, maar niet vrijuit.

Iemand is z'n kind verloren en je wil em nog vervolgen ook, echt sick ben je dan. :roflol:

Wie zei dat iemand daar bewust voor kiest?
Gast, je verward ''onbewust'' met ''schuld''.

Dat iemand onbewust iets deed, waardoor er doden zijn gevallen, betekent niet dat diegene geen schuld heeft.
Zie je dat nou echt niet in???
Dat dat wettelijk zo is ontken ik niet, ik vraag je echter of hij werkelijk schuldig/verantwoordelijk is zonder wettelijke context.
Dat de wet fucked up is vind ik al langer:roflol:

Wat nou als jij een brein hebt dat er neit voor zorgt dat je snapt dat dingen stelen en mensen doodschoppen niet helemaal de bedoeling is? Hoe de f**k is het dan jouw schuld dat je die dingen doet??!!?

EDELACHTBARE IK KAN ER NIKS AAN DOEN HET WAS MN BREIN

dis guy :roflol:

Neem volgend extreme voorbeeld. Pleurklaat is een 19 jaar lang een brave jongen geweest die heel zijn leven nog niet eens een parkeerboete heeft gekregen.
Van de ene dag op de andere verandert hij en wordt hij met de dag geweldadiger. Dit escaleert zo erg totdat hij op een dag compleet onhandelbaar is en besluit iemand te vermoorden.
Pleurklaat wordt in de cel gegooid en veroordeeld tot 10 jaar. Enkele weken later in de gevangenis begint pleurklaat te bloeden uit zijn neus en verliest het bewustzijn. Hij wordt in allerijl naar het ziekenhuis gebracht waar men een breintumor vindt die drukt op zijn amygdala.
Na het verwijderen van deze tumor wordt pleurklaat volledig terug de brave oude jongen die hij zijn eerste 19 levensjaren was geweest.

Moet pleurklaat in de gevangenis blijven of niet?

hey potverdomme bobby

ik ben vanaf morgen al 20 jaar een brave jongen geweest

Verder heeft het naar mijn mening vrij weinig zin om te discussiren over het wel of niet aanwezig zijn van 'schuld' wat buiten wettelijke context al gruwelijk subjectief is als het daarbij ook nog eens gaat om een hypothetische situatie die expres op zo'n manier verzonnen is dat je er oneindig over kunt discussiren

hier leert niemand iets van

Echt Bobby, je blijft me verbazen met de vage en uiterst achterlijke argumenten die je blijft geven.

.

Laatst bewerkt:
hey potverdomme bobby

ik ben vanaf morgen al 20 jaar een brave jongen geweest

Verder heeft het naar mijn mening vrij weinig zin om te discussiren over het wel of niet aanwezig zijn van 'schuld' wat buiten wettelijke context al gruwelijk subjectief is als het daarbij ook nog eens gaat om een hypothetische situatie die expres op zo'n manier verzonnen is dat je er oneindig over kunt discussiren

hier leert niemand iets van
tuurlijk wel, zodat je de fucked up wettelijke interpretatie van schuld kan verbeteren.

Why the f**k zou je iemand veroordelen/straffen voor iets waar hij geen controle over heeft? Dat is hetzelfde als iemand veroordelen/straffen omwille van zijn huidskleur:roflol:

waarom zou je die man boete geven/gevangenis gooien?
In de hoop dat je zijn onbewuste processen stimuleert om het de volgende keer wel te herinneren? (-> retarded)
Omdat je niet wil dat anderen deze situatie gaan misbruiken (-> retarded)
Omdat hij niet iets had mogen doen wat buiten zijn controle viel? (-> retarded)

Als iemand niet voldoende ziet en bij de visuele test vh rijbewijst faalt, dan geef je hem/haar gewoon geen rijbewijs. Zelfde met dit, deze man zijn brein is i.t.t. het brein van 99procent vd bevolking niet geschikt om te zorgen voor kinderen, omdat hij levensbelangrijke zaken kan vergeten.
Neem hem gewoon zijn eventuele andere kinderen af en verklaar hem ongeschikt als ouder. Waarom zou je hem in de cel gooien? Gevangenis is enkel voor mensen die bewust kozen om een actie te ondernemen die illegaal is.
Echt Bobby, je blijft me verbazen met de vage en uiterst achterlijke argumenten die je blijft geven.

IK achterlijke argumenten? goeie!:roflol:

tuurlijk wel, zodat je de fucked up wettelijke interpretatie van schuld kan verbeteren.

Why the f**k zou je iemand veroordelen/straffen voor iets waar hij geen controle over heeft? Dat is hetzelfde als iemand veroordelen/straffen omwille van zijn huidskleur:roflol:

waarom zou je die man straffen?
In de hoop dat je zijn onbewuste processen stimuleert om het de volgende keer wel te herinneren? (-> retarded)
Omdat je niet wil dat anderen deze situatie gaan misbruiken (-> retarded)
Omdat hij het niet iets had mogen doen wat buiten zijn controle viel? (-> retarded)

Als iemand niet voldoende ziet en bij de visuele test vh rijbewijst faalt, dan geef je hem/haar gewoon geen rijbewijs. Zelfde met dit, deze man zijn brein is i.t.t. het brein van 99procent vd bevolking niet geschikt om te zorgen voor kinderen.
Neem hem gewoon zijn eventuele andere kinderen af en verklaar hem ongeschikt als ouder. Waarom zou je hem in de cel gooien? Gevangenis is enkel voor mensen die bewust kozen om een actie te ondernemen die illegaal is.

IK achterlijke argumenten? goeie!:roflol:

Zie dikgedrukt, achterlijk argument.

Hoeveel mensen met psychoses (waar je geen controle over hebt) zijn gestraft voor hun daden?
Volgens jouw beredenering dus 0.

Nee smartass, ik heb het hier niet over gevangenis, maar over veroordelen/straffen, zoals jij het ook noemt.

Alleen wat ik niet snap he, eerst zeg je ''Why the f**k zou je iemand veroordelen/straffen voor iets waar hij geen controle over heeft?''

Maar vervolgens zeg je ''Neem hem gewoon zijn eventuele andere kinderen af en verklaar hem ongeschikt als ouder.''

Jij denkt niet dat een ouder zn kind afnemen een straf is? Hij heeft zijn eigen kind van het leven ontnomen (door nalatigheid, ja), waarvoor jij hem GEEN straf zou geven, maar je zou hem wel van meer kinderen ontnemen, want dat hij zijn kind nu kwijt is, is vreselijk?

Like what the f**k?

Zie dikgedrukt, achterlijk argument.

Hoeveel mensen met psychoses (waar je geen controle over hebt) zijn gestraft voor hun daden?
Volgens jouw beredenering dus 0.

Nee smartass, ik heb het hier niet over gevangenis, maar over veroordelen/straffen, zoals jij het ook noemt.
mensen die iets hebben gedaan in een psychose worden nooit veroordeeld voor hun daden vanwege ontoerekeningsvatbaarheid. Kunnen voor zover ik weet enkel in een instelling geplaatst worden als er een reeel risico is dat ze een blijvend gevaar vormen voor de maatschappij. Dat heeft niets met hen straffen te maken maar voor de veiligheid van anderen te kunnen garanderen.

Alleen wat ik niet snap he, eerst zeg je ''Why the f**k zou je iemand veroordelen/straffen voor iets waar hij geen controle over heeft?''

Maar vervolgens zeg je ''Neem hem gewoon zijn eventuele andere kinderen af en verklaar hem ongeschikt als ouder.'

Jij denkt niet dat een ouder zn kind afnemen een straf is? Hij heeft zijn eigen kind van het leven ontnomen, waarvoor jij hem GEEN straf zou geven, maar je zou hem wel van meer kinderen ontnemen, want dat hij zijn kind nu kwijt is, is vreselijk?

Like what the f**k?'
zelfde als wat ik hierboven zei. Ook al zal die persoon het als een straf ervaren, dit is gewoon noodzakelijk voor de veiligheid van zijn andere kinderen. Zijn brein is ongeschikt bevonden om voor (kleine) kinderen te zorgen. Zo'n dingen hoor je je automatich te herinneren, er is letterlijk GEEN excuus om je kind ook maar 1x in de auto te vergeten.

om mijn rijbewijsanalogie nog even aan te halen: Wanneer iemand die geen rijbewijs krijgt of zijn rijbewijs wordt afgenomen omdat hij blind is (geworden) gebeurt dat niet om die persoon te straffen.

I'm out.
Anne, succes verder in je leven, ik heb echt nog nooit zo iemand achterlijks gezien als jij. Ik hoop heel erg dat je nooit kinderen krijgt of iemand hebt waarvoor je je verantwoordelijkheden moet dragen. Ik dacht soms dat het aan mij lag, dat je gewoon niet snapte wat ik bedoelde met de discussies die we eerder hadden. Nu weet ik zeker dat het aan jou ligt, aangezien je begint of domme voorbeelden die elkaar tegenspreken en argumenten gebruikt die werkelijk nergens op slaan.

Ik ga mezelf hier verder niet druk om maken, maar ik onthoud het wel.

http://www.youtube.com/watch?v=pCofmZlC72g
http://www.youtube.com/watch?v=iRIcbsRXQ0o

---------- Toegevoegd om 17:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:06 ----------

I'm out.
Anne, succes verder in je leven, ik heb echt nog nooit zo iemand achterlijks gezien als jij. Ik hoop heel erg dat je nooit kinderen krijgt of iemand hebt waarvoor je je verantwoordelijkheden moet dragen. Ik dacht soms dat het aan mij lag, dat je gewoon niet snapte wat ik bedoelde met de discussies die we eerder hadden. Nu weet ik zeker dat het aan jou ligt, aangezien je begint of domme voorbeelden die elkaar tegenspreken en argumenten gebruikt die werkelijk nergens op slaan.

Ik ga mezelf hier verder niet druk om maken, maar ik onthoud het wel.
geen enkel van mijn voorbeelden spreken elkaar tegen, je snapt ze gewoon niet.

Bedankt voor mij succes te wensen in het leven though, vind ik lief:heart:

Laatst bewerkt:
brb ff een kudde mensen omver kegelen en zeggen dat ik macht over het stuur verloor.

Het rechtsysteem in Belgie is echt vaag, zo te zien/lezen.

---------- Toegevoegd om 15:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:58 ----------

Je snapt het niet he?

Ja, hij vergat het.
Ja, het is een domme fout. Tuurlijk, KAN gebeuren, door drukke baan en dergelijke.

Maar om die reden iemand niet straffen, terwijl er een kind dood is?! Dat is toch absurd??

Dus je wil de vader straffen voor een fout, een vergetelheid? Wat wil je bereiken? Wat is het doel van een straf in ons rechtssysteem? Afschrikking, en in smmige gevallen wraak.
Dus afschrikking is dus preventie: zal de vader het dan "in het vervolg niet meer doen?!!"

Straffen uit wraak? Omdathij het "verdient"??? Houdt ook geen steek.

---------- Toegevoegd om 17:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:08 ----------

hoezo is dat een ander geval? Je kan ook naar het park gaan met je kind en even verderop gaan voetballen met een paar maten van je ipv muziek luisteren en een boek lezen? dan doe je exact hetzelfde wat mijn vader deed.

Als je met je kind naar het park gaat, deze aan de oever van de vijver laat spelen, terwijl die 4 jaar is, en dan maar effe wat verder op gaat gaan voetballen, dan ben je gewoon een idioot en heeft dit niks met "vergeten " te maken.

Als je met je kind naar het park gaat, deze aan de oever van de vijver laat spelen, terwijl die 4 jaar is, en dan maar effe wat verder op gaat gaan voetballen, dan ben je gewoon een idioot en heeft dit niks met "vergeten " te maken.
klopt, maar vind niet dat mijn vader strafrechtelijk vervolgd had moeten worden omdat hij een idioot is die mij toen alleen achter liet bij die vijver om te gaan voetballen:roflol:

Nee man als ik niet goed weet hoe ik mn auto moet besturen als het glad is op de weg en ik wals perongeluk iemand's kind plat wil ik gewoon vrijuit gaan, foutje moet kunnen toch. Mensen slippen zo vaak weg, alleen is het gevolg hier dramatischer.

echt gewoon 500% not srs, hoe kan je zo denken

Als je als een gek op een gladde baan gaat rijden zal de rechter je roekeloos gedrag aansmeren en terecht straffen;
Reed je echter slechts 3 km per uur, begon je plots, onverwachts te glijden en plette je daardoor een kind tegen een paal, dan zal je terecht niet gestraft worden;

deze man zijn brein is i.t.t. het brein van 99procent vd bevolking niet geschikt om te zorgen voor kinderen.
Neem hem gewoon zijn eventuele andere kinderen af en verklaar hem ongeschikt als ouder.

hoewel, eigenlijk is er geen helemaal geen bewijs dat het aan zijn brein ligt en het niet puur toevallig is, maw dat het iedereen kan overkomen.
Beter gewoon geen maatregelen nemen en wat onderzoeken doen naar mensen met meerdere kinderen waarbij er eentje dood is gegaan door soortgelijke "nalatigheid". Als daaruit blijkt dat de kans significant hoger is dat ook een 2de kind sterft bij zo iemand, dan pas kan je gaan denken aan zijn/haar kinderen afnemen voor de veiligheid van de andere kinderen.

Voorwaardelijke celstraf was beter geweest dan dit ietwat raar oordeel.

strafblad -> job kwijt -> fucked for life (en eventuele andere kinderen die hij heeft zijn er het slachtoffer van, is al erg genoeg dat ze n broertje/zusje kwijt zijn)

Ik denk dat een paar posters hier er goed aan zouden doen even goed onderscheid te maken tussen de realiteit en wat in principe in theorie in een ideale wereld de meest eerlijke manier van straffen zou zijn en te snappen waarom die twee dingen altijd verschillend zullen blijven.

Terug
Naar boven