AndroidHealthClinic

Verkeerde oefeningen?

Assaas

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
67kg
Vetpercentage
7%
Ik doe nu al 6 weken aan een stuk 3x per week ongeveer 12-15 minuten m'n buikspieroefeningen en krijg maar geen zichtbare abs, terwijl ik toch op 7% vet zit. Doe ik deze dan fout of doe ik gewoon de verkeerde oefeningen? Ik zie ook nog altijd geen verschil...

Basic crunch 15 reps x 3 met een gewicht van 10 kilo aan m'n nek
Bicycle crunch 20 reps x 3 zonder gewicht
Lying leg raise 10 reps x 3 zonder gewicht
Knee ups (hangend aan zo'n bar) 15 reps x 2

Waarschijnlijk zit je niet op 7% of heb jij nog een aantal % nodig eerdat je buikspieren zichtbaar worden. Ook vind ik dat erg veel oefeningen voor alleen de buik. Hoe zit het met squatten en deadliften?

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga niet naar de sportschool en heb thuis ook geen deadlift of hoe je dat noemt, alleen een paar gewichten. Onder 10% zou je het normaal toch al moeten zien en ik zit er toch ruim onder. 2 dagen geleden nog laten meten bij sportarts.

Zijn er betere oefeningen die je zonder een apparaat kan doen dat jullie weten?

Je kan eens op zoeken op youtube naar de Dragonflag oefening is een zeer zware oefening voor je buik..

meer oefeningen voor je buik doen!! jwt!

wegh!!

Ik doe nu al 6 weken aan een stuk 3x per week ongeveer 12-15 minuten m'n buikspieroefeningen en krijg maar geen zichtbare abs, terwijl ik toch op 7% vet zit. Doe ik deze dan fout of doe ik gewoon de verkeerde oefeningen? Ik zie ook nog altijd geen verschil...

Basic crunch 15 reps x 3 met een gewicht van 10 kilo aan m'n nek
Bicycle crunch 20 reps x 3 zonder gewicht
Lying leg raise 10 reps x 3 zonder gewicht
Knee ups (hangend aan zo'n bar) 15 reps x 2

Duurt gewoon lang voor ze wat beter ontwikkeld zijn. Geduld hebben.

Hoe heb je je vetpercentage gemeten? Als je op 7% zit zou je zelfs je abs moeten zien als je nog nooit getraint hebt. Ik heb momenteel een vp van 15,5% en ze zijn gewoon zichtbaar...

Hoe heb je je vetpercentage gemeten? Als je op 7% zit zou je zelfs je abs moeten zien als je nog nooit getraint hebt. Ik heb momenteel een vp van 15,5% en ze zijn gewoon zichtbaar...
Bij de sportarts, op een weegschaal die een zogezegde stroomstoot (die ik niet kon voelen) gaf.

Ik betwijfel ook of je inderdaad een vetpercentage van 7% hebt.

Anyway, spieren hebben tijd nodig om ze te ontwikkelen dus het kan zijn dat die van jou nog bezig zijn, maar na 6 weken zou er toch al iets te zien moeten zijn, zeker met zo'n laag vetpercentage.

Train je wel zwaar genoeg? Ik bedoel, kan je niet meer dan bijvoorbeeld 20 reps doen?

Als ik jou was, zou ik minder oefeningen doen, maar zwaarder trainen...

Terug
Naar boven