Fitness Seller

Verlies gewicht maar ook kracht ????

Kickboxer22

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Hey allemaal,

Ben bezig met en paar kilos afvallen maar ik merk hoe meer gewicht ik verlies hoe meer kracht ik verlies :( .
Ik eet veel eiwitten en vlees en train nog hard met gewichten en cardio maar hoe meer gewicht ik verlies hoe meer kracht ik verlies. Kan ik daar iets aan doen of kan je er niks aan doen hoe minder je gewicht hoe minder je kracht ???

Gebeurt altijd in de cut, maar het hoort niet extreem te zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Gebeurt altijd in de cut, maar het hoort niet extreem te zijn.
Nee het is ook niet extreem maar helaas merk je het wel .
Ook al eet ik veel eiwitten en vlees maar lijkt wel dat je lichaam gewoon naar je lichaamsgewicht kijkt .
Bv gewicht 80 kilo Max zeg maar iets 90 kilo bankdrukken wel jammer

Denk dat het meer te maken heeft met de hoeveelheid koolhydraten die je eet dan de hoeveelheid eiwitten. Post je schema eens

Nee het is ook niet extreem maar helaas merk je het wel .
Ook al eet ik veel eiwitten en vlees maar lijkt wel dat je lichaam gewoon naar je lichaamsgewicht kijkt .
Bv gewicht 80 kilo Max zeg maar iets 90 kilo bankdrukken wel jammer

Hoi, dit klopt niet helemaal,

Ik weeg Nu 79,8 Maar druk toch 117,5 Bench .

Ik denk dat het zoals men zegt in de voeding zit ( Energie te weinig) na de cut zal je weer zwaarder kunnen trainen.

Hoi, dit klopt niet helemaal,

Ik weeg Nu 79,8 Maar druk toch 117,5 Bench .

Ik denk dat het zoals men zegt in de voeding zit ( Energie te weinig) na de cut zal je weer zwaarder kunnen trainen.

Ik weet het ook niet man ik kan niet zo veel bankdrukken 117 maar ik ben wel sterk in deadlift ik deadlift 140 kilo maar bankdrukken alleen 80 lol :D maar ja ik eet veel man .
Genoeg eiwitten kwark vlees whey shake maar toch hoe meer gewicht ik verlies hoe meer kracht ik verlies tjaa.

Heb je wel gelezen wat ik zei? Je noemt weer allemaal eiwitbronnen op, maar daar krijg je geen of weinig energie van. Dat krijg je van koolhydraten. Waarschijnlijk eet je veel te veel eiwitten en te weinig koolhydraten.

Heb je wel gelezen wat ik zei? Je noemt weer allemaal eiwitbronnen op, maar daar krijg je geen of weinig energie van. Dat krijg je van koolhydraten. Waarschijnlijk eet je veel te veel eiwitten en te weinig koolhydraten.

Ik eet veel fruit daar zit koolhydraten in en whey shake zit ook alles in toch ?

Koolhydraten zijn directe burst energie, als je niet aan het cutten bent dan kun je 't beste wat koolhydraten eten voor je gaat trainen & vlak na je training. Voor de rest is koolhydraten nutteloos tijdens de cut. Koolhydraten zijn wel effectief bij een clean bulk (en goedkoop!).

Tip: Bak brinta met besjes & melk voor het trainen (30 minuten van te voren), banaantje na de training. Fruit & Brinta helpen met de directe energie behoefte, de melk gaat verzuring enigszins tegen en is er als buffer als training bijzonder hard gaat (en voorkomt korte termijn krachtverlies).

Ikzelf zit 21 van de 23 dagen in Ketose en verbruik zodoende vet voor directe burst energie, niet zo efficient als koolhydraten, maar ik moet in Ketose blijven om eerst wat meer af te vallen haha.

Hoe lang denk je dat het duurt voordat die brinta compleet is opgenomen in je systeem? Dat kan wel 8 uur duren en dan gebruik je nog niet precies die 8 uur nadat je het hebt gegeten die koolhydraten als energie. Gewoon koolhydraten eten dus en niet alleen rondom je training. Alles draait uiteindelijk om kcal in vs kcal out, maar als je te veel eiwitten/vetten gaat eten maak je het jezelf alleen maar moeilijker.

Hoe lang denk je dat het duurt voordat die brinta compleet is opgenomen in je systeem? Dat kan wel 8 uur duren en dan gebruik je nog niet precies die 8 uur nadat je het hebt gegeten die koolhydraten als energie. Gewoon koolhydraten eten dus en niet alleen rondom je training. Alles draait uiteindelijk om kcal in vs kcal out, maar als je te veel eiwitten/vetten gaat eten maak je het jezelf alleen maar moeilijker.

What he said.

Niet al te druk om maken. Kracht zit er wel maar het ligt waarschijnlijk aan je voeding.

Koolhydraten zijn directe burst energie, als je niet aan het cutten bent dan kun je 't beste wat koolhydraten eten voor je gaat trainen & vlak na je training. Voor de rest is koolhydraten nutteloos tijdens de cut. Koolhydraten zijn wel effectief bij een clean bulk (en goedkoop!).

Tip: Bak brinta met besjes & melk voor het trainen (30 minuten van te voren), banaantje na de training. Fruit & Brinta helpen met de directe energie behoefte, de melk gaat verzuring enigszins tegen en is er als buffer als training bijzonder hard gaat (en voorkomt korte termijn krachtverlies).

Ikzelf zit 21 van de 23 dagen in Ketose en verbruik zodoende vet voor directe burst energie, niet zo efficient als koolhydraten, maar ik moet in Ketose blijven om eerst wat meer af te vallen haha.

Vet geeft geen directe boost in energie maar een langzame en langdurige boost in energie.
Daarom kan je beter wat langer voor het trainen (1 - 1.5 uur) wat eten.

Overigens val je niet af door in ketose te zijn, maar door een calorie tekort.
Ketose is alleen dat je lichaam efficient vet gebruikt ipv koolhydraten.
:mier:

@ OP

Wees eerst even wat duidelijker, wat is je exacte voedingschema. Zie steeds van die halve antwoorden waar we niks duidelijker van worden.
En wat bedoel je met krachtverlies. Druk je een kilo minder, 5 kilo minder. Druk je evenveel maar voel je je moe en energieloos?

En nee, de gezondste koolhydraten zijn complexe koolhydraten en komen uit o.a havermout, rijst, pasta, aardappels, brinta..

Laatst bewerkt:
Jij nu het essientiele verschil tussen bodybuilding en powerliften omschreven.

Laatst bewerkt:
Vet geeft geen directe boost in energie maar een langzame en langdurige boost in energie.
Daarom kan je beter wat langer voor het trainen (1 - 1.5 uur) wat eten.

Overigens val je niet af door in ketose te zijn, maar door een calorie tekort.
Ketose is alleen dat je lichaam efficient vet gebruikt ipv koolhydraten.
:mier:

@ OP

Wees eerst even wat duidelijker, wat is je exacte voedingschema. Zie steeds van die halve antwoorden waar we niks duidelijker van worden.
En wat bedoel je met krachtverlies. Druk je een kilo minder, 5 kilo minder. Druk je evenveel maar voel je je moe en energieloos?

En nee, de gezondste koolhydraten zijn complexe koolhydraten en komen uit o.a havermout, rijst, pasta, aardappels, brinta..
Met krachtverlies bedoel ik 10 kilo minder Bij barbell curls en bankdrukken. Maar squat en deadlift is zelfde gebleven .

Ben je van bijv 4x8 naar 3x12 oid over gegaan toen je begon met cutten? Kan dr ook mee te maken hebben.
En zoals hierboven koolhydraten zijn prima.

Terug
Naar boven