MuscleMeat

Verminderde kracht en spiertrekkingen

gieljaam

Dutch Bodybuilder
Waardering
23
Lengte
1m80
Massa
95kg
Vetpercentage
10%
Ik ben nu sinds november bezig met cutten, ben eerst naturel naar 12% gegaan. En in januari begonnen met men kuur Test e 250 pw en tren a 75 ed.
Nu sta ik op 84kg met 9% gewicht zakt niet meer maar ben wel droger.
Gisteren ging ik borst trainen bij mij benchpress had ik minder kracht maar nog geen probleem bij mijn incline dumbell press ook minder kracht maar begon ik precies pijn te krijgen vanaf mijn schouders die door mijn armen heen liep tot door mijn elleboog en naar mijn voorarmen. Voelt naar mijn gedacht wat aan als overtraining.
Daar het mijn laatste weken cut zijn (ik doe nog 2w door) zit ik nu ook het diepst in mijn voeding (2600kcal en low carb) onderhoud is 3100kcal. Ik had net 2w vakantie van school en ben ik na mijn krachttraining 30min cardio beginnen toevoegen wat echt hielp, vorige week 3x 20min HIIT en 3x 30 gwn fietsen na mijn KT. Vorige week ook begonnen rust te timen tussen de setjes en na mijn training van +-45min had ik precies nog over om nog een spiergroep te doen (getrainde spier was wel voldoende getraind) en nu deze week zelfde willen doen maar zonder succes dus. En vandaag met rug had ik het opnieuw, ben overgeschakeld op lichtere gewichten met hoger aantal reps ook tot spieruitputting en dit zonder de pijn in men armen. Bij kortere setjes en zwaardere gewichten had ik terug de pijn.
Iemand idee wat dit is, overtraining, te weinig eten?
Is 1e x dat ik dit heb.

Als je niet meer droger wordt, kan je je cardio nuchter doen of je kcal terug schroeven.
met je 500kcal onder je berekende onderhoud , kan je zeker nog wat kcal schrappen.
Je macro's hier plaatsen en je timing (verdeling) van je voeding kunnen je ook verder helpen.

wat je ook kan proberen qua je kracht, is een intra workout shake nemen waar de nodige KH en proteine inzitten.

• Topic Starter Topic Starter
Droger worden is niet het probleem (dat gebeurt nog), het gaat me om die pijn door mijn armen. En tijdens het trainen neem ik al 2j Xtend wat me echt helpt.

---------- Toegevoegd om 21:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

voeding:

'smorgens
100g havermout
10g honing
200ml magere melk
isolaat shake

middagmaal
600gr kip, biefstuk of vis
groene groeten: brocolli, paprika's, sla, asperge's

voor het trainen
whey en caffeine

tijdens het trainen
Scivation Xtend

Na het trainen
1banaan
250ml melk
isolaat whey
250gr platte kaas mager
(alles in blender en als shake drinken)

1u later
6eiwitten
2 hele eieren

voor slapen
caseine en 40gr noten: amandelen, walnoten, hazelnoten

2759kcal 332kcal eiwitten 199kcal kh 69kcal vetten

48%e 29%k 23%v

Overtraining is het iig niet, klinkt meer als gewoon overbelasting. Weekje rust en nog eens kijken hoe het gaat.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben overgeschakeld naar licht gewicht met langere setjes en ook lager volume. Dit voelt me beter aan. Ik ging toch binnenkort mijn schema veranderen dus doe ik het nu al. En dan in 6w begint mijn bulk en schakel ik dan terug over op een ander trainingsregime.

Terug
Naar boven