XXL Nutrition

Verschil tussen active life en half life van een ester

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
Misschien een rare vraag maar ben me hier in aan het verdiepen. Ik lees op verschillende fora verhalen die elkaar tegenspreken.

Groep A zegt:

Stel je zou 2500mg test-e injecteren (even heel extreem voorbeeld). De levensduur (active life) van test-e is 10.5 dagen. Dat zou dus betekenen dat je na 10.5 dagen nog 1250mg in je bloed hebt zitten en na 10.5 dagen weer 625mg enz totdat het volledig uit je systeem is.

Groep B zegt:

De levensduur van enanthate is 10.5 dagen en de halfwaardetijd 5 dagen. Echter gezien het feit dat enanthate maar 10.5 dagen actief is kun je je nakuur starten ongeacht de halfwaardetijd en hoeveel er nog in je bloed zit.

Nu vraag ik me af, hoe zit dit precies? En waarom start iedereen 14 dagen na de laatste test-e inject met de nakuur terwijl er nog zoveel in je bloed zit? Staat active life en half life los van elkaar?

Hoop dat het een beetje duidelijk is :)

Halfwaarde tijd is hoelang de stof nodig heeft om zich te halveren in mg.
Active life is hoelang de stof in je lichaam zit.Nu als je bv.500mg inspuit zal na 5 dagen 250mg overbijven en na 10 dagen niets.Elke dag laat de ester wat vrij in je bloed.

Volgens mij heeft het ook te maken met het feit dat je met 2500mg per week een grotere respons van je lichaam krijgt om homeostasis te bereiken en dus het probleem hebt dat schadelijke hormonen na ongeveer dezelfde tijd de overhand krijgen als je stopt met het toedienen van exogeen product.

Ik weet niet of er een max is aan wat het lichaam kan "compenseren" met de aanmaak van oestrogenen.

Na Test E start de nakuur na 10 dgn.

Dat is wat ik altijd als advies geef.

@ Gorillor, dat moet jou toch wel opgevallen zijn?

Waarom na 10 dagen al? Dan zit er nog heel veel testosterone in je bloed en ga je al nakuren. Of heb jij het idee dat die testosterone niet je axis onderdrukt?

edit:

Ok maar houd je dan nog steeds rekening mee dat je onderdrukkende steroiden in je lijf hebt zitten en dat je daardoor langer nakuurt dan die 4 weken die normaal wordt aangeraden ?

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je precies tegen het einde van de kuur een anti-a/e laten lopen ? Al bijvoorbeeld als je je laatse injectie test/deca hebt gezet ? Of nog vroeger

• Topic Starter Topic Starter
Duidelijk Navy! :)

ben bezig met een Test/Deca kuur

w1-9 Test 500
w1-8 Deca 400

zit momenteel in week 7, en hoe sluit ik heb beste af de laatste weken om met zo weinig mogelijk oestrogeen de nakuur in te gaan?

heb nolva, aromasin, winstrol tabs, anavar en provi liggen

is het vestandig om verder te kuren met enkel anavar en provi zonder test? en daarna nakuren?

Laatst bewerkt:
ben bezig met een Test/Deca kuur

w1-9 Test 500
w1-8 Deca 400

zit momenteel in week 7, en hoe sluit ik heb beste af de laatste weken om met zo weinig mogelijk oestrogeen de nakuur in te gaan?

heb nolva, aromasin, winstrol tabs, anavar en provi liggen

is het vestandig om verder te kuren met enkel anavar en provi zonder test? en daarna nakuren?
orals op einde van je kuur worden niet aangeraden, dan zijn je cortisol waardes al hoog en ge je ze zo nog verhogen. best eindigen zoals navy al zei met primo, mast, en winstrol (injects)

orals op einde van je kuur worden niet aangeraden, dan zijn je cortisol waardes al hoog en ge je ze zo nog verhogen. best eindigen zoals navy al zei met primo, mast, en winstrol (injects)

Tnx...

Had gedacht dat het cortisolverhaal enkel bij winstroltabs geldt.

Dus in mijn geval dan, beter gewoon beginnen met aromasin tot einde nakuur? enkel jammer dat ik zo slecht slaap door aromasin...

Tnx...

Had gedacht dat het cortisolverhaal enkel bij winstroltabs geldt.

Dus in mijn geval dan, beter gewoon beginnen met aromasin tot einde nakuur? enkel jammer dat ik zo slecht slaap door aromasin...
neem wat ZMA een uurtje voor je gaat slapen :p dat helpt!

Terug
Naar boven