Fitness Seller

verschill tss latt pulldown front en back

DAt hup/buik gebruik is juist iets wat je meestal ziet met de bhtn versie. Mensen trekken het laatste stuk met buik/heup/borst ipv met de rug

Als ik mensen (patienten in dit geval) niet uitleg met de borst naar de stang te gaan, cheaten ze precies op die manier. ;)

Maar liever gewoon chins (wide grip) uiteraard. :D

heb ook ergens eens gelezen dat close grip meer lower lats aanspreekt
yah en ook meer biceps, voel je wel t.o.v. wide grip zeker

ik heb al enkele jaren last van een schouderblesure
wanneer ik hem achter de nek doe gaat mijn schouderspier uit de kom vroeger had ik hier geen last van.
klinkt dit bekend bij iemand?

bij back pulldown train je meer je lower lat en bij frontpulldown train je meer je upperlat

On topic: gewoon front doen natuurlijk, alles behind neck zet stress op je schouders.

En voor de discussie over de juiste uitvoering: concentreer je niet op de beweging die je doet met je armen, want dan ga je meer biceps trainen. Concentreer je puur op de stang naar je borst brengen en knijp je rug samen als de stang in benedenpositie is. Houdt je rug tijdens de hele beweging lichtjes achteroverleunend maar beweeg je rug/romp niet. Je zal het wel in je lats voelen de dag erop:p

Jawel, borstspier werkt als een antagonist voor je lats bij front pulls. Vooral des te meer je naar achter leunt (wat natuurlijk niet de bedoeling is, maar een beetje speling is er altijd). Bij neck pulls is die antagonistische werking niet zo van tel omdat je dan eerder de neiging hebt meer naar voor te leunen.

Idd, maar de beweging van de bovenarmen is bij de twee varianten niet hetzelfde.

I know, soort rotatie. Maar beweging tov de lats is toch hetzelfde. Het is gewoon een ongelukkige beschrijving, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik :p

Jawel, borstspier werkt als een antagonist voor je lats bij front pulls. Vooral des te meer je naar achter leunt (wat natuurlijk niet de bedoeling is, maar een beetje speling is er altijd). Bij neck pulls is die antagonistische werking niet zo van tel omdat je dan eerder de neiging hebt meer naar voor te leunen.

Denk meer dat het met de adductie en rotatie functie van de Pec. major te maken heeft

Action:Adducts and medially rotates humerus; draws scapula anteriorly and inferiorly
Acting alone: clavicular head flexes humerus and sternocostal head extends it Pectoralis Major

hoezo perse die pulldown? waarom niet gewoon optrekken?

Terug
Naar boven