AndroidHealthClinic

Verslaafd zijn aan anabolen?

SambalJunkie

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
Veel mensen op dit forum zullen ongetwijfeld een verslaving hebben, de ene aan nicotine, de ander misschien aan cannabis en weer een anderaan sambal. Dingen kunnen onschuldig beginnen, maar voor men het weet is men verslaafd aan bijvoorbeeld roken. Er gaan spookverhalen dat mensen na de eerste keer crack gebruikt te hebben direct verslaafd geworden zijn. Maar hoe zit het eigenlijk met de mogelijkheid tot het ontwikkelen van een verslaving aan of afhankelijkheid van AAS? En wat maakt het dan verslavend?

Bij een kettingroker zal er op het moment van tijdje niet gerookt te hebben een soort gevoel van craving ontstaan naar nicotine. Heeft de aasverslaafde een craving naar een lichaamseigenstofje als testosteron, is dat uberhaupt wel mogelijk? Of is het wellicht een psychologisch iets, verslaafd zijn aan een bepaald patroon of levenswijze waarbij de gedachte leeft dat het lichaam niet meer aan de eigen verwachtingen kan voldoen? Of bestaat er niet zoals als een verslaving aan AAS?

Verslaving aan AAS bestaat zeker. Of dit lichamelijk is is moeilijk te zeggen maar dat het psychologisch is dat is zeker!

Je begint met één kuur en voor je het weet ben je heel het jaar ON met tussendoor een bridge.... De massa die je wint met AAS hou je niet vast zonder AAS.

Pas op!! ik spreek hier over bodybuilders niet over fitness boys die nog heel ver van hun natuurlijke max liggen en dan een kuurtje doen. De massa die ze dan pakken houden ze redelijk goed vast omdat ze die massa ook zonder AAS hadden kunnen gainen. Alleen had het dan iets langer geduurd ;-)

Een indrukwekkend fysiek kan je enkel met AAS vasthouden/onderhouden.

Veel mensen op dit forum zullen ongetwijfeld een verslaving hebben, de ene aan nicotine, de ander misschien aan cannabis en weer een anderaan sambal. Dingen kunnen onschuldig beginnen, maar voor men het weet is men verslaafd aan bijvoorbeeld roken. Er gaan spookverhalen dat mensen na de eerste keer crack gebruikt te hebben direct verslaafd geworden zijn. Maar hoe zit het eigenlijk met de mogelijkheid tot het ontwikkelen van een verslaving aan of afhankelijkheid van AAS? En wat maakt het dan verslavend?

Bij een kettingroker zal er op het moment van tijdje niet gerookt te hebben een soort gevoel van craving ontstaan naar nicotine. Heeft de aasverslaafde een craving naar een lichaamseigenstofje als testosteron, is dat uberhaupt wel mogelijk? Of is het wellicht een psychologisch iets, verslaafd zijn aan een bepaald patroon of levenswijze waarbij de gedachte leeft dat het lichaam niet meer aan de eigen verwachtingen kan voldoen? Of bestaat er niet zoals als een verslaving aan AAS?
Mentaal wellicht wel omdat je groter wilt worden. Moet nog steeds de eerste tegenkomen die staat te trillen en te stuiteren omdat 'ie ''een fix test'' moet hebben.

verslaving aan aas bestaat zeker. Of dit lichamelijk is is moeilijk te zeggen maar dat het psychologisch is dat is zeker!

Je begint met één kuur en voor je het weet ben je heel het jaar on met tussendoor een bridge.... De massa die je wint met aas hou je niet vast zonder aas.

Pas op!! Ik spreek hier over bodybuilders niet over fitness boys die nog heel ver van hun natuurlijke max liggen en dan een kuurtje doen. De massa die ze dan pakken houden ze redelijk goed vast omdat ze die massa ook zonder aas hadden kunnen gainen. Alleen had het dan iets langer geduurd ;-)

een indrukwekkend fysiek kan je enkel met aas vasthouden/onderhouden.

+1

Het kan wel zeker verslavend zijn. Het on gevoel, de trainingen, de gains, de pomp is alles 1000x bruter en voelt beter dan zonder AAS.
Veel mensen gaan off en denken al aan de volgende kuur omdat ze terug vallen oid.

Het trainen op aas vind ik echt veel gaver dan zonder icm je fysiek on roids, kan een verslavend effect geven. Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier mezelf wel in herken.

Geestelijk is alles verslavend.

Het kan wel zeker verslavend zijn. Het on gevoel, de trainingen, de gains, de pomp is alles 1000x bruter en voelt beter dan zonder AAS.
Veel mensen gaan off en denken al aan de volgende kuur omdat ze terug vallen oid.

Het trainen op aas vind ik echt veel gaver dan zonder icm je fysiek on roids, kan een verslavend effect geven. Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier mezelf wel in herken.

amen.. Vasculariteit als je ON bent..

• Topic Starter Topic Starter
Geestelijk is alles verslavend.

Ja ben je verslavingsgevoelig? ;)

Maar hoe zie jij het dan op het vlak van de lichamelijke afhankelijkheid/verslaving?

---------- Post toegevoegd 22 September 2013 om 20:24 ----------

Mentaal wellicht wel omdat je groter wilt worden. Moet nog steeds de eerste tegenkomen die staat te trillen en te stuiteren omdat 'ie ''een fix test'' moet hebben.

Je bedoeld dat er geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen zijn na een kuur, nee misschien vergelijkbaar zoals die in de vorm van een trillende droogstaande alcoholist zich uit. Maar aan de andere kant; ik moet nog de eerste verslaafde exgebruikende alcoholist tegenkomen die bij het stoppen lichamelijke verschijnselen heeft gehad als een te laag testosteron gehalte.

---------- Post toegevoegd 22 September 2013 om 20:27 ----------

Helder, bedankt.

---------- Post toegevoegd 22 September 2013 om 20:29 ----------

Verslaving aan AAS bestaat zeker. Of dit lichamelijk is is moeilijk te zeggen maar dat het psychologisch is dat is zeker!

Je begint met één kuur en voor je het weet ben je heel het jaar ON met tussendoor een bridge.... De massa die je wint met AAS hou je niet vast zonder AAS.

Pas op!! ik spreek hier over bodybuilders niet over fitness boys die nog heel ver van hun natuurlijke max liggen en dan een kuurtje doen. De massa die ze dan pakken houden ze redelijk goed vast omdat ze die massa ook zonder AAS hadden kunnen gainen. Alleen had het dan iets langer geduurd ;-)

Een indrukwekkend fysiek kan je enkel met AAS vasthouden/onderhouden.

Ook duidelijk en thanks

Laatst bewerkt:
Ik hoorde pas geleden een verhaal van een gozer, hij zat met een vriend in de wagen. Kreeg die vent roid rage en schreeuwde dat ie een shot test nodig had. Roept ie naar hem ja, doe dat ding open en maak een shot voor me klaar. Is dat ding klaar. Pakt die vriend dat ding aan en steekt het zo hoppa in z'n been tijdens het rijden. Hij kalmeerde tijdens het injecteren en gooide de naald op de grond.........
K heb me kapot gelachen toen ik dat hoorde xD

Ik hoorde pas geleden een verhaal van een gozer, hij zat met een vriend in de wagen. Kreeg die vent roid rage en schreeuwde dat ie een shot test nodig had. Roept ie naar hem ja, doe dat ding open en maak een shot voor me klaar. Is dat ding klaar. Pakt die vriend dat ding aan en steekt het zo hoppa in z'n been tijdens het rijden. Hij kalmeerde tijdens het injecteren en gooide de naald op de grond.........

do_tell.jpg

Only in Rotterdam.. Niet alles geloven wat je hoort, of misschien beter gezegd; zeker niet altijd meegaan met de manier waarop iets gezegd wordt, zeker niet in die regio ;-) Vele mensen hoeven geen toneelschool te volgen om goed te kunnen acteren.

Maar toch wel degelijk een toevoeging voor dit topic. Eerder werd gesproken over ontwenningsverschijnselen of lichamelijke nukken vanwege het nodig hebben van een middel. Jij noemt dit roidrage. Los van of dat het daadwerkelijk is en of het uberhaupt bestaat, en los van de gedachte of het verhaal uberhaupt geen Rotterdams broodje aap is, blijkbaar gaan er verhalen te ronde dat iemand kan flippen en het middel ziet als antigif tegen het flippen.

Heeft de aasverslaafde een craving naar een lichaamseigenstofje als testosteron, is dat uberhaupt wel mogelijk?

Hierop is het antwoord in elk geval neen niet mogelijk. Cravings heb je met stoffen die direct de hersenbarriere passeren en ingrijpen op het dopamine receptoren. Ik weet uit ervaring wat cravings zijn en dat heb je met AAS totaal niet. Zoals je schrijft het is meer een levenspatroon van BB waar op een moment AAS in gaat passen en waar je niet zonder WIL. Niet een kwestie van niet kunnen door cravings en andere afhankelijkheid. Hoogstens de BB obsessie van huge willen zijn, groter dan normaal

Hierop is het antwoord in elk geval neen niet mogelijk. Cravings heb je met stoffen die direct de hersenbarriere passeren en ingrijpen op het dopamine receptoren. Ik weet uit ervaring wat cravings zijn en dat heb je met AAS totaal niet. Zoals je schrijft het is meer een levenspatroon van BB waar op een moment AAS in gaat passen en waar je niet zonder WIL. Niet een kwestie van niet kunnen door cravings en andere afhankelijkheid. Hoogstens de BB obsessie van huge willen zijn, groter dan normaal

Thanks. Heldere inzage in jouw visie op het hebben van cravings. Echte craving als een logisch gevolg in een lichamelijke reactie op,, maar is er ook zoiets als een craving wat zich niet zozeer fysiek uit door het tekort aan of door het aangetaste dopaminegehalte of de veranderde werking van de receptoren? Een soort van geestelijke honger naar iets maar wat op een andere manier aangestuurd wordt dan de 'traditionele verslavende middelen' zeg maar?

Thanks. Heldere inzage in jouw visie op het hebben van cravings. Echte craving als een logisch gevolg in een lichamelijke reactie op,, maar is er ook zoiets als een craving wat zich niet zozeer fysiek uit door het tekort aan of door het aangetaste dopaminegehalte of de veranderde werking van de receptoren? Een soort van geestelijke honger naar iets maar wat op een andere manier aangestuurd wordt dan de 'traditionele verslavende middelen' zeg maar?

Waneer men kuurt probeert men het lichaam in 1 Anabole staat te brengen.
Afhankelijk van de lengte v/d kuur komt men dan in 1 soort van feel good flow, die waneer men stopt ook weer verdwijnt.
Sommige mensen gaan juist om deze reden soms voor langere tyd niet off.12/16wkn is standaard alles hierboven word als zwaarder belastend ervaren ivm rebound effect tydens het stoppen.
Dus als iemand zegt dat ie al 1 jaar on is dan kan je ervan uitgaan dat ie het leuker vind met Aas dan zonder.
Maar als zo iemand voor de rest normaal functioneert dan zou ik dat toch niet direct verslaafd willen noemen..eerder 1 wat afwykend gedrag dan de -doorsnee- nederlander.

heb het altijd al gezegdt 1 keer blijft niet bij 1 keer is zeker verslavend.(in het hoofd wel te verstaan)

sommige domme dingen zijn zelf al verslavend. bv voor mij gewoon cola.... als ik het probeer te stoppen voor 3dagen word ik echt ziek en moe...

Verslavend ....ene kant wel andere niet... is wel zo dat je al snel te lang doorkuurt omdat je niet wil stoppen. Maar gezond verstand lukt t wel om een geruime tijd te stoppen om weer te herstellen.
Maar je denkt wel altijd aan je volgende kuur... drang om te beginnen ed...
Ik ben nou al best een tijd off en ik voel me nog beter als in de kuur trainingen gaan super ..en zie er bruut uit..volgens de medemens zelf zal ik dat niet gauw zien..
Maar het feit dat ik zo lekker train zonder mn testo is super...pomp is super
Kracht is ook goed alhoewel ik mezelf niet getest heb kwa gewicht.
Maar toch heb k de drang te gaan kuren .. denk dat het verslaafd is aan groeien...en op een bepaald moment kan dat niet meer zonder..is ook niet bepaalf dat ik me super voel in een kuur ...maar dat is pp verschillend.

Terug
Naar boven