Fitness Seller

verslavend?

anoniem22082016

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Ej gasten,

Ik heb de vraag nog niet voorbij zien komen hier op het forum dus vandaar dat ik het maar vraag..
In hoeverre zijn AAS verslavend?
Ik kan me goed voorstellen dat het mentaal wel verslavend KAN zijn..de vooruitgang die je boekt in een kortere tijd enz enz,hierdoor wil je steeds weer die shot,of het voortdurende lekkere gevoel ofso.
Maar lichamelijk vraag ik me af of het verslavend is.
Ik denk namelijk van wel,ookal is het vaak een lichaamseigen stof die (meer dan normaal) geproduceerd wordt lijkt het me wel dat je lichaam verslaafd kan worden hieraan en bepaalde ontwenningsverschijnselen kan vertonen.
Hierboven genoemde is puur gissen overigens,ik heb het nergens gelezen.
Anyway,iemand het antwoord hierop?
Groeten

Denk dat het eerder geestelijk verslavend is dan lichamelijk.

Na je kuur zak je wat terug, je trainingen lopen niet meer zo lekker als eerst, je hele 'on cycle' gevoel is weg. Dan wil je niets liever dan zsm weer beginnen. Of je dat doet of dat je sterk genoeg in je schoenen staat om de benodigde rust in acht te nemen ligt helemaal aan de persoon zelf. :)

lichamelijk is het niet verslavend.. geestelijk wel.. en ik ben daar het levende bewijs van :D:D:D

Ik heb wel een onderzoekje gelezen op www.ergogenics.com. Dit gingen over testen met ratten die zichzelf konden injecteren met testo. Die ratten werden er zo verslaafd dat ze zich dood injecteerde. Dus ik denk het wel ja, dat je er verslaafd aan kan worden. En dus ook lichaamelijk, want ik denk niet dat ratten echt iets met dat geestelijk van doen hebben.

op den duur als je lang genoeg aaneen gesloten kuurt word ook je lichaam afhankelijk van de middelen omdat je het zelf niet meer of nauwelijks meer aanmaakt volgens mij kun je dan zeggen dat je zowel geestelijk als lichaamelijk verslaafd bent.

kevinlorenzin zei:
op den duur als je lang genoeg aaneen gesloten kuurt word ook je lichaam afhankelijk van de middelen omdat je het zelf niet meer of nauwelijks meer aanmaakt volgens mij kun je dan zeggen dat je zowel geestelijk als lichaamelijk verslaafd bent.

dat heet gewenning, niet verslaving.. en je kunt dan nog altijd je eigen systeem op gang brengen.. is misschien niet het allerleukste op de wereld om te doen en zal ongetwijfeld een tijd overheengaan maar het kan :)

Reddevil13 zei:
Ik heb wel een onderzoekje gelezen op www.ergogenics.com. Dit gingen over testen met ratten die zichzelf konden injecteren met testo. Die ratten werden er zo verslaafd dat ze zich dood injecteerde. Dus ik denk het wel ja, dat je er verslaafd aan kan worden. En dus ook lichaamelijk, want ik denk niet dat ratten echt iets met dat geestelijk van doen hebben.

er zijn ook beesten die zichzelf doodvreten als je ze teveel voer geeft.. die ratten vonden het gewoon LEKKA :) ik blijf bij mijn standpunt voorlopig :) AAS zijn lichamelijk niet verslavend

Ze hebben ook testen met coke op ratten gedaan en die ratten waren
er zo verslaafd als de t*ring aan.
Terwijl coke niet lichamelijk verslavend is.

Anabolen zijn zeker veslavend lichamelijk (voor vooruitgang, steeds meer willen, terugval beperken)en gesstelijk...ik vind het bvb fijn om te prikken...

Slechte voorbeeld is iemand die ik kende en die gebruikte ook anabolen (spuiten)...nu gaan er wel veel niet akkoord gaan maar eenmaal je gespoten hebt is de brug kleiner (als je soms drugs gebruikt zoals bvb coke) om dit te gaan spuiten wat hij dan ook eventjes gedaan heeft en is er intussen vanaf.

Ik weet drugs en anabolen kun je moeilijk vergelijken maar ik vind wel gemeenschappelijke symptonen tussen druggebruik en anabolen gebruik oproept.

grtz

ECLIPSE zei:
dat heet gewenning, niet verslaving.. en je kunt dan nog altijd je eigen systeem op gang brengen.. is misschien niet het allerleukste op de wereld om te doen en zal ongetwijfeld een tijd overheengaan maar het kan :)

Je hoort wel eens verhalen dat mensen tussen kuren 'bridgen' met minder zwaar onderdrukkende middelen als boldenone of primo.

Dat is IMO semi-verslaafd :D

Ik kan me voorstellen dat zelfs bij relatief lage doseringen, je eigen systeem tijdens het bridgen te weinig hersteld.

wimmeke26 zei:
Anabolen zijn zeker veslavend lichamelijk (voor vooruitgang, steeds meer willen, terugval beperken)en gesstelijk...ik vind het bvb fijn om te prikken...
Slechte voorbeeld is iemand die ik kende en die gebruikte ook anabolen (spuiten)...nu gaan er wel veel niet akkoord gaan maar eenmaal je gespoten hebt is de brug kleiner (als je soms drugs gebruikt zoals bvb coke) om dit te gaan spuiten wat hij dan ook eventjes gedaan heeft en is er intussen vanaf.
Ik weet drugs en anabolen kun je moeilijk vergelijken maar ik vind wel gemeenschappelijke symptonen tussen druggebruik en anabolen gebruik oproept.
grtz

omdat je vooruitgang WILT en meer WILT en terugval WILT beperken is het niet lichamelijk verslavend pik.. dat is een geestelijke drang en verslaving.. als jij met die troep kapt en je valt wat af en je kan daar mentaal goed mee omgaan.. krijg je heus niet ineens lichamelijke ontwenningsverschijnselen.. misschien staat je lichaamseigen systeem een beetje stil die je weer op gang moet brengen.. maar dat is een bijwerking.. en geen ontwenningsverschijnsel..

Leviathan zei:
Je hoort wel eens verhalen dat mensen tussen kuren 'bridgen' met minder zwaar onderdrukkende middelen als boldenone of primo.
Dat is IMO semi-verslaafd :D
Ik kan me voorstellen dat zelfs bij relatief lage doseringen, je eigen systeem tijdens het bridgen te weinig hersteld.

klopt helemaal bro, je lichaam herstelt simpelweg NIET als je het mij vraagt :) je blijft test in je lichaam pompen dus je systeem blijft platliggen zolang je aan het 'bridgen' bent (tenzij je met igf of iets gaat bridgen ;))

en het is idd een geestelijke verslaving, het voor jezelf goedpraten dat je minder zware middelen gebruikt en eigenlijk gewoon lekker aan het doorkuren bent :D

Ligt imo geheel aan de persoon. Zoals de een verslaafd aan euro's in een gokkast gooien raakt na dat 2 x gedaan te hebben en de ander dat 1 x doet en dan nooit meer....Ligt voor aas exact t zelfde. In mijn geval is het heel verslavend. I vind heel de materie veel te kick en moet nu al uitkijken niet te vaak willen kuren. Ik was klaar en had het liefst na 2 weken off te zijn opnieuw de naald erin geknald. I like being bad:D ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat is idd wat ik ook dacht.
Kijk, veel gasten hier vinden het gewoon lekker om die boost te krijgen en rond te lopen met een supermangevoel..als dat voorbij is kan ik me heel goed voorstellen dat je dat gevoel eigenlijk weer terug wilt.
En net zoals eerder gezegd,je wilt terugval beperken en je wilt blijven groeien enz enz..
Maar ik denk dat die mentale verslaving aan AAS niet te vergelijken is met mentale verslaving aan coke,imo is dat weer iets heeeeeeeel anders.
Bovendien denk ik dat de gemiddelde AAS gebruiker met een kuur van pak 'm beet 10 weken niet gelijk mentaal verslaafd eraan gaat worden,dat komt met de jaren en het aantal keren dat iemand gebruikt,als je het gevoel hebt dat je zonder AAS niet meer verder groeit,dan wordt het link denk ik.
Maar zolang er geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen bij komen kijken zoals koorts,hallucineren etc etc dan is het allemaal wel te verwaarlozen denk ik.

ECLIPSE zei:
klopt helemaal bro, je lichaam herstelt simpelweg NIET als je het mij vraagt :) je blijft test in je lichaam pompen dus je systeem blijft platliggen zolang je aan het 'bridgen' bent (tenzij je met igf of iets gaat bridgen ;))
en het is idd een geestelijke verslaving, het voor jezelf goedpraten dat je minder zware middelen gebruikt en eigenlijk gewoon lekker aan het doorkuren bent :D

Ik overweeg om vanaf nu korte kuurtjes te nemen (6 tot max. 8wkn, alleen korte esters.)

Direct na de kuur: Nakuur + 4wkn slin

Dan 2-3 maandjes rust en dan weer een korte kuur.

Op die manier hoef je niet telkens 4 maanden uit te kijken naar je volgende kuur.

lichamelijke verslaving met aas. nee, daar geloof ik niet in.
Imo moet je lichaam gaan protesteren als je het over lichamelijke verslaving hebt, en ik heb dit noch zien, noch horen gebeuren.

het is geestelijk echt heel verslavend wat mij betreft. Ik zit nu in een nakuur en wil het liefst na me laatste tab nolva de volgende starten. De positieve uitwerkingen zijn zo lekker en bevredigend dat het voor mij echt zwaar verslafend werkt.

daarom is het soms maar maar goed als je iemand om je heen hebt die loopt te zeiken dat je verstandig moet zijn want dat hebben we allemaal wel een beetje nodig denk ik ;)

Ik hoor het allemaal al weer, ik kan dus beter niet aan anabolen beginnen :P

Terug
Naar boven