Fitness Seller

verteerbaarheid eiwitten voor het slapen

spark

Ripped Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
108
Lengte
1m78
Massa
82kg
Vetpercentage
9%
yo
nog es een topic over kwark,sorry..
maar ik eet elke avond trouw mijn bakkie van 500gr (zo'n 35 a 40gr eiwit)
mijn trainingspartner doet dit ook maar hij eet maar 250gr omdat hij beweert dat hij daarmee zo'n 20gr eiwit binnenwerkt en dat het maximum is dat kan verteerd worden per uur en dat 40gr wegwerken voor het slapen dus totaal geen nut heeft, wat ik persoonl betwijfel, die andere 20gr wordt dan toch gewoon in het daaropvolgende uur verwerkt , of heb ik het verkeerd?

20 gram is niet bepaald het maximum dat nut heeft, je kan veel meer eiwit verwerken namelijk. Her en der kun je hier lezen dat maaltijden van rond de 30 gram eiwit ideaal zijn en dat is wat de meesten doen dacht ik. Het wordt ontkend dat +30 gram eiwit niet meer opgenomen kan worden. Ikzelf hou het ook bij 250 gram eiwit wat goed is voor een 28 gram eiwit.

Rond de 35 gram is het max. voor je lichaam om in een keer te verteren...

hmm...ok, van opname van voedsel heb ik weinig verstand so correct me if I'm wrong, maar als je meer binnen krijgt dan je per uur kan verteren, betekend dat niet dat de overtollige eiwitten dan gewoon langzamer verteerd worden en later vrijkomen, wat je dus eigenljik 's nachts wil?

Die worden eerder omgezet in vet

Iets wat je liever niet wil denk ik;)

scheeld dat ik ecto ben :D

de kwark die je koopt is niet goed als je van eeh halve kilo maar 35-40 gr eiwitten haalt. minstens 12 gram per 100 gr, dat is 60 gr per bakje. je mag gewoon een heel bakje eten hoor, in vergelijking met koolhydraten, zetten eiwitten niet in vetten.

Is het niet zo dat de kwark in je maag een wrongel vormt en dit in je darmen langzaam oplost, hierdoor krijg je beetje bij beetje wat eiwitten binnen.

Dat je maar 30 gram kan opnemen is compleet achterhaalt joh :) 60 gram kan prima voor het slapen gaan!

• Topic Starter Topic Starter
ok, nu eet ik dus voortaan weer mijn bakkie volledig leeg..
ik proefde gister trouwens iets dat een collega van op t werk meehad , een gast die ook weer begonnen is met trainen..
hij vertelde mij dat hij nergens kwark vindt in de winkels..:eek:
hij had wel iets anders mee, "cottage cheese" , ook een bakje van 500gr, met daarin wel 15,2gr eiwit/ 100gr , het smaakt niet slecht, tis wel niet volledig vloeibaar, tlijkt beetje op gemalen mozarellakaas..

cottage cheese is inderdaad een goede bron van eiwitten voor bij je dagelijkse voeding. Ik koop bakjes per 200 gram. Eet het niet meer puur, maar gebruik het als broodbeleg. Kip- of kalkoekfilet staat bij mij als broodbeleg op 1, daarna komt cottage cheese en vervolgens pindakaas.

Terug
Naar boven