XXL Nutrition

Vervanging voor brood

Silassiai

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
76kg
Beste leden,

Momenteel zit ik in de cut fase. Ik hou geen streng dieet bij, maar let er wel op dat ik koolhydraten meid en meer eiwitten eet.
Nou vind ik het lastig om brood te mijden en als ik dat doe dan heb ik binnen no time zo weer honger.

Heeft er iemand een goed alternatief voor brood??

Je kan best wel wat brood eten, zit zelf ook in een cut. Waarschijnlijk ben je endo dat je koolhydraten wilt vermijden? Ik ben zelf ook Koolhydraat gevoelig.. Maar ietwat brood kan wel, als je het gaat vervangen kom je al snel op pasta/rijst en dat zijn ook koolhydraten.

Als je toch brood eet, neem dan volkoren brood. Daarin zitten er meer vezels in en daardoor zal je minder snel honger krijgen.

Laatst bewerkt:
Vervangen met rijst. Rijst is sowieso een betere vorm van koolhydraten dan brood. Het kost wel meer moeite aangezien je het in bakjes moet doen als je het wilt meenemen. Maarja, wat heb je er voor over?

Beste leden,

Momenteel zit ik in de cut fase. Ik hou geen streng dieet bij, maar let er wel op dat ik koolhydraten meid en meer eiwitten eet.
Nou vind ik het lastig om brood te mijden en als ik dat doe dan heb ik binnen no time zo weer honger.

Heeft er iemand een goed alternatief voor brood??

Rauwkost

eiwit pannekoek!

5 ei witten.
1 a 2 geprakte bananen.
schepje kaneel
evt 2 scheppen whey.

goed roeren tot goed beslag dan opbakken in de pan met beetje kokosolie of iets.

Ja de banaan bevat koolhydraten. maar niet veel en wel gezonde in mijn ogen.
hopelijk heb je er wat aan!

Hallo,

Ik eet op dit moment ook geen brood.
Wat ik momenteel eet om mijn bloedsuiker op peil te houden wanneer mijn lijf er om vraagt zijn:

Bananen, appels en 4 koren muesli met toegevoegde rozijnen.

Ik eet dit per stuk dus niet ineens een hele fruitmand.
de muesli ook niet in een schaal maar gewoon een half handje vol en dat echt goed kauwen.

Mijn vetpercentage word nog steeds lager zonder dat ik echt honger krijg of zwakte voel.

Gisteren heb ik koolhydraat arm brood gekocht, scheelt toch best veel met de macro's van "normaal" brood,
echt een aanrader!

Eén broodmaaltijd vervangen voor kwark met muesli en honing... en verder wat je nog lekker vindt om erbij te doen. Went wel na een tijdje ;-)

Terug
Naar boven