Ik begin steeds minder te begrijpen waarom we van een wetenschap die niet exact kan zijn door alle variabelen proberen nog exacter te worden. Zo exact als mogelijk maar er zijn maar weinig perfectionisten op de wereld en dus maar weinig die dit leuk vinden. Beste winst haal je uit een goede oplossing. Food tracking is voor mij zeer nuttig geweest om te leren wat ik met elk ding naar binnen werk (avondeten, taart, snoep), welke porties dan acceptabel zijn en wat je in totaal genoeg eiwitten oplevert. Zie het alleen steeds minder als succesfactor.
Als je dat weet dan kun je 90% gezond blijven eten en lekker in vel zitten om gezond te blijven sporten. Gezond ontbijt, lunch en dinner is zo moeilijk niet en als boontjes/aardappel/rundervink eet op niet sportdagen en pasta op cardio dagen zit je ook snor en blijf je stabiele kleine gains maken imo. En dat is stiekem wat de meesten voor zouden tekenen na jarenlang falen. Afvallen kan dan ook zo simpel zijn als even de porties kleiner maken of in plaats van 3x die hardlooptraining (focus op verbetering) inwisselt voor 5-7x dagelijks langzame hardloop sessie die weinig kapot maakt voor herstel. Consistentie lijkt key te zijn. Dan zijn je doelen ook een paar kilo, dan weer een break en vervolgens weer een paar kilo.
Ik ben iets langer maar met dezelfde stats val ik nu langzaam af zonder in die afval modus te gaan en alleen op dagen dat ik uit eten ga o.i.d. wat te compenseren. 3 trainingen fiets (100+, 60+, interval) + 1 a 2x full body.
08.00: casseine papje (was eerst whey maar dit vult beter en vind ik lekker) + omega 3 + vitamine pil + l-carnitine
10.00: 50g noten (30g pecan omdat lekker en 20g paranoten voor selenium)
12.00: 3 boterhammen met kaas, appelstroop, rookvlees (kaas want lekker, appelstroop en rookvlees ijzer/eiwit)
18.00: boontjes, broccoli, bolognese, boboti, wortel, nasi (allemaal gezond met bijpassend vlees/carbs)
22.00: magnesium + zink
Tussendoor:
- tussen 10:00-14:00 koffie/cola zero en de rest van de dag water of een keer een zero drank/siroop
- 100+ training elk uur zo'n 50g carbs met whatever ik koop (muesli, snicker, rozijnen) andere trainingen alleen water want geen extra carbs nodig
- Nu bijna dagelijks een perenijsje / watermeloen of wat ander fruit
Eiwitten: 100+ (best) vet: 60+ (voel mij hier stukke beter bij) Carbs: no ff'ing clue maar het is 80% gezond dus zit wel snor
Credits voor
@marina1975 die altijd hamert op vetten, maar dit is zo'n subtiele gamechanger voor mij geweest, je voelt nooit direct effect maar een tijdje lager in vet en je voelt je gewoon kutter door de dag heen.
Mijn manier, maar wel een manier waarbij ik 0 honger heb