MuscleMeat

[Verwijderen]

Peiling Peiling Kuurvoorstel 1 of 2

• Totaal stemmers
    14

Red010

Advanced Bodybuilder
Waardering
230
Lengte
1m76
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

Na veel onderzoek te hebben gedaan naar eten, trainen en hulpstoffen heb ik besloten dat ik wil beginnen met een eerste simpele bulkkuur om massa te verkijgen en vervolgens een cutkuur wil doen om de massa te behouden en om mijn vetpercentage te verlagen.
Ik twijfel echter of ik na de eerste kuur helemaal off wil gaan of wil bridgen tussen de kuren. Welk van de twee opties raden jullie mij aan en waarom? Mijn opties zien er uit als volgt:

Kuur voorstel 1
Week 1-10: Test-E 500 mg/week
Week 1-10: HCG 500 iu/week
Week 13-16: Nolva 50 mg/week
[16 Weken off]
Week 19-29: Test-E 500 mg/week
Week 19-29: HCG 500 iu/week
Week 19-29: Anastrazole 0.25 mg/2 dagen
Week 23-29: Anavar 50 mg/dag
Week 31-34: Nolva 50 mg/week

of

Kuur voorstel 2
Week 1-10: Test-E 500 mg/week
Week 1-10: HCG 500 iu/week
[Bridge] Week 11-18: Test-E 125 mg/week [/Bridge]
Week 19-29: Test-E 500 mg/week
Week 19-29: HCG 500 iu/week
Week 19-29: Anastrazole 0.25 mg/2 dagen
Week 23-29: Anavar 50 mg/dag
Week 31-34: Nolva 50 mg/week

[Huidige Stats]
Kuurverleden: nvt
Lengte: 173 cm
Gewicht: 77 kg
Vetpercentage: 15-20%

Bij een eerste kuur kan je beter 500mg TEST schieten met hooguit 1 andere aas erbij .... waarom meteen als een PRO kuren xD. beter simpel houden anders is het geen eerste kuur, IMO.

• Topic Starter Topic Starter
En hoeveel AAS tel jij dan bij mn eerste kuur??

Gewoon een kuurtje van 12 weken op test e (met eventueel een kickstarter). Als je dat dan eens gedaan hebt kan je gaan plannen om een bridge te doen.

Eerst leren stappen en dan lopen.

Ps: verlaag je vetpercentage naar max. 15%, liefst een stuk lager, vooraleer je gaat bulkkuren.

Ja dat van leren stappen en lopen vind ik maar een beetje een vaag verhaal, ik bedoel bridgen is ook geen ver gevorderd concept, noch is de tweede kuur heel ingewikkeld. Ik weet niet of jij ervaren bent, maar anders had je dit vast wel opgemerkt.

Ps: vetpercentage heb ik al verlaagd naar onder de 15%, zit nu een kleine maand in de bulk en schat dat mijn vetpercentage een paar procenten omhoog is geschoten. Vandaar de indicatie van 15-20%.

Ja dat van leren stappen en lopen vind ik maar een beetje een vaag verhaal, ik bedoel bridgen is ook geen ver gevorderd concept, noch is de tweede kuur heel ingewikkeld. Ik weet niet of jij ervaren bent, maar anders had je dit vast wel opgemerkt.

Ps: vetpercentage heb ik al verlaagd naar onder de 15%, zit nu een kleine maand in de bulk en schat dat mijn vetpercentage een paar procenten omhoog is geschoten. Vandaar de indicatie van 15-20%.

Sorry maar als je in een "kleine maand bulk" je vetpercentage met een paar procenten omhoog gooit, heb je je voeding nog niet echt in orde

Ik sla nogal gemakkelijk vet op en daarnaast kan het ook zijn dat ik meer vocht vasthoud etc., zoals ik zei het was een indicatie dude.

De tweede kuur is idd niet ingewikkeld maar het draait hem rond het feit dat je bij kuurvoorstel 2 je eigen productie veel langer gaat onderdrukken.

Als je voor het eerst gaat kuren is het gewoon verstandiger om niet te lang te gaan kuren (8-12 weken is veel voorkomend) zodat je weet hoe je lichaam reageert (zowel op de gear als op het herstel na de kuur).

Wat het feit betreft dat je VP al een paar % gestegen is op een maand geeft aan dat je niet ervaren bent met voeding, anders had je wel opgemerkt dat je voedingsschema niet is zoals het hoort.

Verder kan je wat mij betreft de boom in met je eigenwijs toontje en doe je lekker wat je wil.

De tweede kuur is idd niet ingewikkeld maar het draait hem rond het feit dat je bij kuurvoorstel 2 je eigen productie veel langer gaat onderdrukken.

Als je voor het eerst gaat kuren is het gewoon verstandiger om niet te lang te gaan kuren (8-12 weken is veel voorkomend) zodat je weet hoe je lichaam reageert (zowel op de gear als op het herstel na de kuur)[Oke dit begrijp ik].

Wat het feit [ Beschouw je mijn inschatting als een feit??] betreft dat je VP al een paar % gestegen is op een maand geeft aan dat je niet ervaren bent met voeding, anders had je wel opgemerkt dat je voedingsschema niet is zoals het hoort[Ik heb nooit aangegeven dat ik clean of dirty wilde bulken, verder volg ik een eetschema gebaseerd op mijn dagelijkse behoefte. Ik wilde juist meer vet omdat dat lekker warm is in de winter ;)]

Verder kan je wat mij betreft de boom in met je eigenwijs toontje en doe je lekker wat je wil.

Ik sla nogal gemakkelijk vet op en daarnaast kan het ook zijn dat ik meer vocht vasthoud etc., zoals ik zei het was een indicatie dude.

Deze uitspraak geeft bij mij al aan dat je kennis niet echt op en top is...waarom? Ervaren mensen die praten over feiten en cijfers doen geen uitspraken als "sla makkelijk vet op". Dit is een typische uitspraak voor een beginner die niet weet waar actie/reactie vandaan komt.

Verder als standaard (en die velen ook achteraf goed bevalt); eerste kuur 10 - 12 weken test-e only met eventueel daar een kickstarter bij in de vorm van oral of korte esters als je prikken geen probleem zal vinden en voldoende kan rouleren qua injectie plaatsen.

Bij een bulk kuur is 15% eigenlijk al te hoog om nog verder te gaan bulken. Hierbij van uitgaande dat je BB doeleinden hebt en geen powerlift doeleinden. Kans op gyno neemt ook lichtelijk toe bij een hoger VP.

Maar als jij graag wilt horen dat jou voorstellen ook erg goede beginnerskuren zijn bij deze: kuur voorstel 1 waarbij je bij deel 2 de anavar verplaatst naar de eerste weken en gezien het een bulk kuur is kan je deze ook nog vervangen door Dianabol daarnaast de preventieve 0.25 er uit halen.

Indien je deze neemt tegen het vocht --> werk aan je voeding en verder pas wat nemen als het nodig is en je weet dat het nodig is uit ervaring.

De 16 weken als richtlijn nemen maar baseren op bloeduitslagen en niet enkel op gevoel of eenvoudige (incomplete) berekeningen.

Waarom zouden we nog stemmen, ik merk aan je reactie dat je zelf optie 2 van plan bent dus doe lekker je ding.

drop je VP naar 10-12%.
Kijk wat er van je over blijft.
overweeg nogmaals of je nu al wilt kuren.
Ik gok ja, kies dan voor de helft van optie 1. (10 weken test + hcg, nakuren met nolva)
Neem 16 weken rust en kijk wat het verschil in VVM en VP verschil is tussen de momenten: 1. nu 2. begin kuur 3. einde kuur 4. 16 weken na de kuur.
Her overweeg wat je van plan bent, je bent op dat moment 32 weken verder, en waarschijnlijk een stuk wijzer met meer ervaring.
Maak opnieuw een keuze.

bridge natuurlijk

Deze uitspraak geeft bij mij al aan dat je kennis niet echt op en top is...waarom? Ervaren mensen die praten over feiten en cijfers doen geen uitspraken als "sla makkelijk vet op". Dit is een typische uitspraak voor een beginner die niet weet waar actie/reactie vandaan komt.

Verder als standaard (en die velen ook achteraf goed bevalt); eerste kuur 10 - 12 weken test-e only met eventueel daar een kickstarter bij in de vorm van oral of korte esters als je prikken geen probleem zal vinden en voldoende kan rouleren qua injectie plaatsen.

Bij een bulk kuur is 15% eigenlijk al te hoog om nog verder te gaan bulken. Hierbij van uitgaande dat je BB doeleinden hebt en geen powerlift doeleinden. Kans op gyno neemt ook lichtelijk toe bij een hoger VP.

Maar als jij graag wilt horen dat jou voorstellen ook erg goede beginnerskuren zijn bij deze: kuur voorstel 1 waarbij je bij deel 2 de anavar verplaatst naar de eerste weken en gezien het een bulk kuur is kan je deze ook nog vervangen door Dianabol daarnaast de preventieve 0.25 er uit halen.

Indien je deze neemt tegen het vocht --> werk aan je voeding en verder pas wat nemen als het nodig is en je weet dat het nodig is uit ervaring.

De 16 weken als richtlijn nemen maar baseren op bloeduitslagen en niet enkel op gevoel of eenvoudige (incomplete) berekeningen.

Ik heb juist ervaring met mijn eigen lichaam en daarom weet ik dat ik gemakkelijk vet opsla en snel aankom, in tegenstelling tot anderen die moeite hebben met aankomen. Inderdaad noem ik geen harde feiten omdat ik mijn vetpercentage maanden terug voor het laatst heb laten meten en nu dus niet met zekerheid kan zeggen hoeveel die is gestegen, maar ik kan voelen en zien dat het iets is gestegen.

15% is inderdaad aan de hoge kant, maar ik weet ook niet zeker of dit mijn vp is. Daarnaast zie ik er niet super vet uit, vet kan ook rondom de organen zitten en dan zie je dat van buiten af niet. Echter kan ik met behulp van fotos wel laten zien waarom ik wil bulken nu, ik zie er namelijk niet vet uit. Ja kans op gyno is idd hoger met een hoog vp, hopelijk houdt de HCG dit onder controle.

De tweede kuur is trouwens geen bulk, maar een cutkuur. Slechts de eerste kuur is een bulkkuur.
Zeker zal ik werken aan mijn voeding, vooral icm met AAS zal ik aldoende moeten leren hoe ik een optimaal voedingsschema moet maken.

Verder bedankt voor je feedback, ik zal het allemaal meenemen in mijn overweging. :p

drop je VP naar 10-12%.
Kijk wat er van je over blijft.
overweeg nogmaals of je nu al wilt kuren.
Ik gok ja, kies dan voor de helft van optie 1. (10 weken test + hcg, nakuren met nolva)
Neem 16 weken rust en kijk wat het verschil in VVM en VP verschil is tussen de momenten: 1. nu 2. begin kuur 3. einde kuur 4. 16 weken na de kuur.
Her overweeg wat je van plan bent, je bent op dat moment 32 weken verder, en waarschijnlijk een stuk wijzer met meer ervaring.
Maak opnieuw een keuze.

Hmm ja dat is ook een goede optie, maar ik wil mijn vetpercentage op dit moment niet verlagen. Het esthetische aspect vind ik op dit moment onbelangrijk, ik kan nog altijd cutten naar een lager vp aan het einde van de winter.

De reden dat ik optie 2 de voorkeur geef is dat ik een nakuur in de wintermaanden niet zo zie zitten. Ik heb veel gelezen dat het depressiviteit en moodswings kan veroorzaken en daar zie ik een beetje tegen op :p

Hmm ja dat is ook een goede optie, maar ik wil mijn vetpercentage op dit moment niet verlagen. Het esthetische aspect vind ik op dit moment onbelangrijk, ik kan nog altijd cutten naar een lager vp aan het einde van de winter.

De reden dat ik optie 2 de voorkeur geef is dat ik een nakuur in de wintermaanden niet zo zie zitten. Ik heb veel gelezen dat het depressiviteit en moodswings kan veroorzaken en daar zie ik een beetje tegen op :p

Kuren met een hoger vet% kan tot meer complicaties leiden. o.a. vergrote kans op gyno. Zeker bij Bulken op een hoger vet%. Bij een cut kan het nog imo.
Niemand zit op puffy nipples te wachten.

Niemand hier iets te zeggen over zijn nolva dosering van 50mg?? VEEL te hoog. 20mg max

ah ja moest 50 mg per dag zijn, maar 20 volstaat begrijp ik?

Terug
Naar boven