XXL Nutrition

Verzoek om foto's

Als je al naar die vp kijkt in hoeveel weken hij dat zogenaamd bereikt heeft, vertrouw ik die foto al niet meer.

Met wat hij op week 12 heeft zou ik wel erg tevreden zijn. :D Die vetpercentages kloppen volgens mij ook niet, volgens mij is 5% veel droger.

In 12 weken tijd kun je heel makkelijk 11% kwijtraken hoor. Ik heb bijna het dubbele eraf geramd in mijn prep van 12 weken tijd. Wat heb je ervoor over is de vraag, en hoe serieus ben je daarin.

Die laatste foto is eerder zo'n 8-10%. Hoe jij eruit ziet op dat percentage is een find out and see-geval. Lekker gaan shredden en zodra je tevreden bent, ben je klaar.

@Jaap ja, bedankt voor de foto's!!! Met zo'n lichaam zou ik wel erg tevreden zijn. Hoeveel weeg je nu als ik het mag vragen (en wat is vp)?

Thnx man, leuk om te horen:D. Ik weeg nu 79/80kg met een vp 1a2% hoger dan op die foto´s uit 2013. Dus netto is er in 2 jaar niet enorm veel bijgekomen maar ben er wel content mee.

Succes met je doelen, moet zeker goed te doen zijn!

• Topic Starter Topic Starter
In 12 weken tijd kun je heel makkelijk 11% kwijtraken hoor. Ik heb bijna het dubbele eraf geramd in mijn prep van 12 weken tijd. Wat heb je ervoor over is de vraag, en hoe serieus ben je daarin. Die laatste foto is eerder zo'n 8-10%. Hoe jij eruit ziet op dat percentage is een find out and see-geval. Lekker gaan shredden en zodra je tevreden bent, ben je klaar.

Geen spiermassa verlies in die tijd?

Ik wil zsm 15kg afvallen zonder spiermassa te verliezen, wat zou je mij aanraden?

---------- Toegevoegd om 18:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:51 ----------

Thnx man, leuk om te horen:D. Ik weeg nu 79/80kg met een vp 1a2% hoger dan op die foto´s uit 2013. Dus netto is er in 2 jaar niet enorm veel bijgekomen maar ben er wel content mee. Succes met je doelen, moet zeker goed te doen zijn!

Dat is ook mooi +_5kg erbij en maar 1 a 2% hoger in vp. Bedankt!!! Ik hoop dat ik er uit komt te zien als jij, maar dat denk ik niet. :(

Geen spiermassa verlies in die tijd?

Ik wil zsm 15kg afvallen zonder spiermassa te verliezen, wat zou je mij aanraden?

Nooit je lippen van de fles BCAA verwijderen of juice. 15 kilo vetverlies zonder massaverlies is een utopie. Je gaat altijd massa verliezen tenzij je on juice bent. Dat is de opoffering die je doet voor het shredden.

Een jaar lang langzaam cutten, dan lukt het wel zonder massa of krachtverlies :thumbs:
Edit: ligt trouwens aan hoe hoog je vet nu is, hoe meer vet je hebt, hoe sneller je je doel bereikt zonder veel massa en kracht verlies.

Laatst bewerkt:
@Chocola, Hoeveel kg was jij in die tijd totaal kwijt? Heb je er middelen voor gebruikt? Spiermassa verlies is natuurlijk logisch, maar ik bedoelde of het echt minimaal is en hoe ik zoveel kan afvallen met een minimum aan spiermassa verlies?

@Hell93, Ik heb jammer genoeg geen jaar de tijd, maar 4/5 maanden. :( Mijn vetpercentage weet ik jammer genoeg ook niet, heb niemand die het goed kan meten,

Je hebt maar 4/5 maanden..waarom? Als je per se in die 4/5 maanden nog 15 kg wilt kwijtraken terwijl jij nu 88 kg weegt op 1m80, dan raak je spiermassa kwijt.
Maximaal vetverlies met minimaal spierverlies is 0,5 kg per week ongeveer.

15 kg zou dan dus 30 weken zijn.

In 12 weken tijd kun je heel makkelijk 11% kwijtraken hoor. Ik heb bijna het dubbele eraf geramd in mijn prep van 12 weken tijd. Wat heb je ervoor over is de vraag, en hoe serieus ben je daarin.

Die laatste foto is eerder zo'n 8-10%. Hoe jij eruit ziet op dat percentage is een find out and see-geval. Lekker gaan shredden en zodra je tevreden bent, ben je klaar.

Het dubbele? Als in circa 22% in 12 weken? Trololol you wot?

Teach me master :o

Je hebt maar 4/5 maanden..waarom? Als je per se in die 4/5 maanden nog 15 kg wilt kwijtraken terwijl jij nu 88 kg weegt op 1m80, dan raak je spiermassa kwijt. Maximaal vetverlies met minimaal spierverlies is 0,5 kg per week ongeveer. 15 kg zou dan dus 30 weken zijn.

Niet mee eens. Hoe kom je aan dit gegeven?

@ TS: persoonlijk zou ik ook geen jaar gaan cutten. 4/5 maanden is lang genoeg voor een cut, spierverlies moet je maar even voor lief nemen (zal reuze meevallen) Een jaar cutten is ook een jaar niet gainen... dat beetje spiermassa wat je extra verliest heb je in de resterende 8 maanden van het jaar dubbel terug ;)

Niet mee eens. Hoe kom je aan dit gegeven?

@ TS: persoonlijk zou ik ook geen jaar gaan cutten. 4/5 maanden is lang genoeg voor een cut, spierverlies moet je maar even voor lief nemen (zal reuze meevallen) Een jaar cutten is ook een jaar niet gainen... dat beetje spiermassa wat je extra verliest heb je in de resterende 8 maanden van het jaar dubbel terug ;)

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/setting-the-deficit-small-moderate-or-large.html/

Als je uitgaat van een gemiddeld deficit (waarin je dus een kleinere kans hebt op massa of kracht verlies) dan verlies je tot 1.3 lbs per week. Dit is 0.59 kg per week. Dit is dan dus gemiddeld, niet eens met minimaal spierverlies.

Bij een groot deficit, waarin de kans groot is op massa of kracht verlies, is dit zo'n 1.22 kg per week.

Then again, large deficit diets are rarely meant to be used in the long-term in the first place and often the short-period of extreme restriction seems to ‘reset’ some food issues for people.

Voor de rest, ik vraag me eerder af waarom TS in 4/5 maanden 15 kg kwijt ''moet'' raken op zijn gewicht.

@Hell93, volgens mij weet je dat al. Ivm boksen. :D Ik wil middengewicht boksen en dat is max 75kg, en omdat ik zsm professioneel wil worden moet ik ook snel aan wedstrijden beginnen. Meestal laat mijn trainer je eerste wedstrijd al na 4 maanden spelen als hij je goed genoeg vind en dat is zo in mijn geval.

@SaikO, Maar de vraag is is 4/5 maanden ook genoeg om 15kg te verliezen? Mijn doel is 75kg op 8/10%, dan valt er ook niet veel te gainen haha. Ik hoop dat spierverlies mee zal vallen.

En je kunt niet je eerste wedstrijd een klasse hoger doen en daarna lager?

@Hell93, Daar zit ik ook aan te denken, maar ik ben iemand als ik iets wil wil ik het ook gelijk perfect hebben. Vandaar dat ik gelijk met middengewicht wil beginnen.

@Pleurklaar, Dus als je met 1000kcal gaat cutten en je bent dedicated ga je geen massa verliezen???

Dat wordt dus een dagelijks tekort van circa 800-1000 kcal. Succes!

enne kleurplaat is niet srs, just so you know

Laatst bewerkt:
Tekort zelf is geen probleem, mijn eetlust is laag. Waar ik het meest op bang ben zijn deze redenen:
-spiermassa verlies
-overtollig huid
-vitamine tekort
-zwakheid/luidheid

Ben ook wel benieuwd hoe professionele boksers het doen, zij komen in korte tijd best een aantal droge kilo's aan en vallen in korte tijd best een aantal kilo's zonder dat ze spiermassa verlies hebben.

Het dubbele? Als in circa 22% in 12 weken? Trololol you wot?

Klik op log in m'n handtekening ipv trollen maybe?

TS Ik ben dus geen gewicht verloren maar zoals ik al aangaf ligt het helemaal aan wat je daarvoor over hebt/welke middelen je daar bij gebruikt. Jij wil bewust heel veel kilo afvallen om in een bepaalde klasse te vallen. Dat zou mij aan t huilen maken. Een goeie cut is juist met verlies van zo min mogelijk kilo's.
Als ik jou was zou ik gewoon lekker starten met shredden zoals ik eerder aan gaf en goed in de spiegel kijken ipv naar percentages. Zodra je tevreden bent in de spiegel, ben je klaar. Bewust zoveel kilo's verliezen is beetje roofbouw op je lijf maar ik begrijp als geen ander dat je voor je sport soms tot extremen moet gaan. Echter heeft dat niets meer te maken met bodybuilding.

Klik op log in m'n handtekening ipv trollen maybe? Ik begrijp dat niet iedereen z'n sport zo serieus neemt als ik, maar jouw eventuele onkunde en onwetendheid wil niet zeggen dat een ander wel serieuze resultaten kan behalen. In de top is het vrij normaal dit soort extremen te bereiken tijdens een prep en zeker na een lekkere bulky off season.

TS Ik ben dus geen gewicht verloren maar zoals ik al aangaf ligt het helemaal aan wat je daarvoor over hebt/welke middelen je daar bij gebruikt. Jij wil bewust heel veel kilo afvallen om in een bepaalde klasse te vallen. Dat zou mij aan t huilen maken. Een goeie cut is juist met verlies van zo min mogelijk kilo's.
Als ik jou was zou ik gewoon lekker starten met shredden zoals ik eerder aan gaf en goed in de spiegel kijken ipv naar percentages. Zodra je tevreden bent in de spiegel, ben je klaar. Bewust zoveel kilo's verliezen is beetje roofbouw op je lijf maar ik begrijp als geen ander dat je voor je sport soms tot extremen moet gaan. Echter heeft dat niets meer te maken met bodybuilding.

Je praat over wedstrijden, shredded worden en kijken in de spiegel.
Maar hij wilt boksen en dan moet je in een gewichtsklasse vallen en niet: ja zo zie ik er wel droog genoeg uit, ik kan wel in de ''droge'' klasse en niet in de ''nog te vettige'' klasse.

Klik op log in m'n handtekening ipv trollen maybe?

Ja. Leuk en aardig. En geweldige prestatie die je hebt neergezet, maar dr is geen persoon op aarde die (zonder liposuctie) 22% vet in 12 weken kwijt kan raken..;)

Terug
Naar boven