AndroidHealthClinic

Verzoek om foto's

Je praat over wedstrijden, shredded worden en kijken in de spiegel.
Maar hij wilt boksen en dan moet je in een gewichtsklasse vallen en niet: ja zo zie ik er wel droog genoeg uit, ik kan wel in de ''droge'' klasse en niet in de ''nog te vettige'' klasse.

Vandaar mijn quote: Echter heeft dat niets meer te maken met bodybuilding.

• Like
Waarderingen: Ot92
Hoelang train je al? Op wat voor vetpercentage sta je ongeveer? Wat zijn je huidige krachtstats in de gym? Je huidige niveau zal een belangrijke factor zijn of je spiermassa gaat inleveren of niet. Met 4/5 maanden tijd moet je kleintjes een kilo per week verliezen. Moet te doen zijn als je wat hoger in vet staat.

Waarschijnlijk heb je er niks aan maar toch een poging tot foto voor je:
181cm
76kg
vp: denk 12-13%

2d919nd.jpg

Ja, erg handig zo'n foto in het donker.

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/setting-the-deficit-small-moderate-or-large.html/ Als je uitgaat van een gemiddeld deficit (waarin je dus een kleinere kans hebt op massa of kracht verlies) dan verlies je tot 1.3 lbs per week. Dit is 0.59 kg per week. Dit is dan dus gemiddeld, niet eens met minimaal spierverlies. Bij een groot deficit, waarin de kans groot is op massa of kracht verlies, is dit zo'n 1.22 kg per week. Voor de rest, ik vraag me eerder af waarom TS in 4/5 maanden 15 kg kwijt ''moet'' raken op zijn gewicht.

Hangt een beetje samen met je vetpercentage. Als je hoog in vet staat heb je meer backup. Ik heb genoeg gevallen gezien (in mijn directe omgeving, met begeleiding van mijn coach) die bijv 25+ kg verloren in 3 maanden tijd, waarvan slechts 2 kg spier bij zat. Daar kan je dan wel een jaar over gaan doen, maar waarom zou je.

15 kg op zijn gewicht lijkt inderdaad erg veel, maar we weten de vetpercentage van TS niet.
als die te hoog is moet hij gewoon afvallen, ook al vinden wij hem te licht voor zijn lengte.
bouwen op een hoog vetpercentage is niet verstandig..

---------- Toegevoegd om 13:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:02 ----------

@Hell93, volgens mij weet je dat al. Ivm boksen. :D Ik wil middengewicht boksen en dat is max 75kg, en omdat ik zsm professioneel wil worden moet ik ook snel aan wedstrijden beginnen. Meestal laat mijn trainer je eerste wedstrijd al na 4 maanden spelen als hij je goed genoeg vind en dat is zo in mijn geval. @SaikO, Maar de vraag is is 4/5 maanden ook genoeg om 15kg te verliezen? Mijn doel is 75kg op 8/10%, dan valt er ook niet veel te gainen haha. Ik hoop dat spierverlies mee zal vallen.

Ja tuurlijk. En je kan ook wat met vocht doen als je niet uitkomt.. kan aardig wat kg's schelen. Zolang je maar op het weegmoment niet boven de 75 komt toch?

• Topic Starter Topic Starter
@Jaap ja, Ik ben nu iets meer dan 3 jaar serieus aan het trainen met training en voedingsschema's. Vetpercentage weet ik jammer genoeg niet. Ik heb ook niemand om het te laten meten. Normaal gesproken kan ik het wel goed schatten, maar bij mezelf lukt dat niet. Het is in ieder geval niet lager dan 20%, hoe hoger weet ik niet. :(
Squat: 4x5x115 (1x130)
Deadlift: 4x5x125 (1x155)
Bench press: 4x5x80 (1x85)
Overhead press: 4x5x60 (1x65)

@Haye, Bedankt voor de foto!! Omdat het donker is is het niet goed te zien, maar van wat ik kan zien vind ik het wel goed uitzien.

@SaikO, Inderdaad weegmoment moet ik max 75kg wegen. Bedoel je met 'wat met vocht doen' voor het weegmoment veel vocht verliezen als ik boven de 75kg weeg? Dat doen professionele boksers ook, maar die wegen een dag van te voren en hebben 24 uur om weer alles te kunnen eten en drinken. Bij amateurboksen is dat max een paar uur van te voren en dat weet ik niet hoe handig dat zou zijn als je wilt winnen.

Nee dat is klote, raad ik je niet aan.

Als je 20% staat moet het al helemaal lukken. Ik ga nu in 15 weken tijd van 14% richting de 3% ;)

Dus met meer tijd en cutten va een hoger percentage moet jou dit wel lukken.

Dus.. voeding?

Haha dat dacht ik al.

Ga je net beginnen met cutten of ben je al een tijd bezig?

Ik hoop dat het zal lukken met minimale kracht en spiermassa verlies.

Ik heb geen vaste voedingsschema, ik maak voor elk dag een avond er voor een schema. Eiwit minimaal 2g per lichaamskg en vet minimaal 1g per lichaamskg en de rest vul ik aan met koolhydraten (wat logisch is haha).
Op dit moment eet ik 3800 calorieën en ik ben het wekelijks aan het afbouwen naar mijn normale onderhoud.

Haha dat dacht ik al. Ga je net beginnen met cutten of ben je al een tijd bezig? Ik hoop dat het zal lukken met minimale kracht en spiermassa verlies. Ik heb geen vaste voedingsschema, ik maak voor elk dag een avond er voor een schema. Eiwit minimaal 2g per lichaamskg en vet minimaal 1g per lichaamskg en de rest vul ik aan met koolhydraten (wat logisch is haha). Op dit moment eet ik 3800 calorieën en ik ben het wekelijks aan het afbouwen naar mijn normale onderhoud.

Sinds afgelopen zaterdag begonnen op 4000 kcals.. gewicht zakt al.. :)

In principe is er niets mis met een wisselend schema. Alleen is een vast schema wel makkelijker om aan te passen en om geen rekenfoutjes te maken. Ik raad je aan, aangezien je een deadline hebt, wel secuur te werk te gaan. Des te meer dagen dat je laat liggen, des te harder je tegen het einde moet gaan cutten (wat ten koste gaat van je shape)

Mooi, in ieder geval veel succes!!! Hoeveel kg is dat eigenlijk voor jou als je van 14% naar 3% zakt?
Hoe heb jij je voeding en training in elkaar tijdens het cutten? Neem je ook een kuurtje erbij?

Klopt, maar ik reken het altijd paar keer na of alles klopt. Inderdaad, maar dat is bij mij geen probleem omdat ik altijd op kleine dingetjes let. Bijv. als ik van iets 100g wil eten moet het ook 100g zijn het mag niet 99g zijn en ook geen 101g. :D

Mooi, in ieder geval veel succes!!! Hoeveel kg is dat eigenlijk voor jou als je van 14% naar 3% zakt?
Hoe heb jij je voeding en training in elkaar tijdens het cutten? Neem je ook een kuurtje erbij?

Klopt, maar ik reken het altijd paar keer na of alles klopt. Inderdaad, maar dat is bij mij geen probleem omdat ik altijd op kleine dingetjes let. Bijv. als ik van iets 100g wil eten moet het ook 100g zijn het mag niet 99g zijn en ook geen 101g. :D

Als je een beetje van je leven wilt genieten, zou ik hier maar snel mee ophouden. 99 gram of 101 gram als je 100 gram wilt hebben is prima..Waarom? Omdat het aantal aangegeven kcal op de verpakking ook niet 100% klopt, dus waarom zoveel moeite doen voor 1 grammetje verschil.

Ben een perfectionist. :D

Niet echt iets om blij mee te zijn, maar oke, als jij daar gelukkig van wordt, gewoon doen :) alleen valt er weinig te perfectioneren als een product zegt 100 kcal per 100 gram te zijn maar eigenlijk 105 kcal per 100 gram is (wat je niet kan checken) dus dan zit je alsnog 5 kcal erboven, wat dus niet 'perfect' is.

woow saik0 cutten op 4k hoeveel at je voor onderhoud?

Niet echt iets om blij mee te zijn, maar oke, als jij daar gelukkig van wordt, gewoon doen :) alleen valt er weinig te perfectioneren als een product zegt 100 kcal per 100 gram te zijn maar eigenlijk 105 kcal per 100 gram is (wat je niet kan checken) dus dan zit je alsnog 5 kcal erboven, wat dus niet 'perfect' is.

Een perfectionist zijn is niet iets om blij mee te zijn?

Dude.
aa.jpg

Terug
Naar boven