Fitness Seller

Vet ondanks gezond voedingsschema? Advies gevraagd

De Pro

Cool Novice
Waardering
0
Ik zal beginnen met mijn voedingsschema.
Dit is wat ik ongeveer eet op een doordeweekse weekdag:

MAALTIJD1
kom cornflakes met sojamelk
twee sneden lichtgrof brood met kippewit
glas fruitsap
glas water met drie theelepels lijnzaad

MAALTIJD2
150 gr. tonijn
glas sojamelk

MAALTIJD3
4 sneden lichtgrof brood met kippewit
glas sojamelk
100 gr. witte vis

MAALTIJD4
avondeten (= groenten, aardappelen en kip)
glas sojamelk
glas limonade

PRE-WORKOUT
glas sojamelk
1 banaan

POST-WORKOUT
25gr. druivensuiker
1 banaan
2 hardgekookte eieren
kom cornflakes met sojamelk
glas water met 3 theelepels lijnzaad

MAALTIJD5
150 gr. tonijn
glas sojamelk
glas water met 2 theelepels lijnzaad

(2L sojamelk in totaal)

Dit voedingsschemagebruik ik al een drietal maanden, en ik ben enkele kilo's bijgekomen. Het probleem is echter dat die kilo's er zijn bijgekomen waar dat niet zou mogen/de bedoeling is: op mijn buik en heupen.

Ik ben vroeger altijd heel mager geweest en ik kon zoveel eten (snoepen) als ik wou: geen grammetje vet. Door te trainen en meer te eten (semi-voedingsschema) ben ik tot zo een 83-84 kg geraakt (ik ben 1m.87), met nog steeds niet echt veel vet. Toen ben ik dus (een drietal maanden geleden) begonnen met een beter voedingsschema omdat ik naar de 90kg. wil gaan. Ik zit nu aan 87 kg, maar heb een buikje en 'lovehandles' (klinkt wat beschaafder dan 'doeteugels'). Ik vraag mij af hoe dit mogelijk is met een voedingsschema dat mij toch redelijk gezond lijkt. Zeker als je weet dat ik hiervoor tussendoor heel vaak snoepte (chips, snoep, you name it) en dat nu bijna volledig heb afgezworen. Ik wil groeien, maar uiteraard op de juiste manier. Kan iemand mij duidelijk maken waar ik fout ga?

Ik train 4 à 5 maal in de week. Voornamelijk low reps, high weight.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
En training? Hoevaak per week .. ?

Snoep en dergelijke maakt je net zo min standaard dik als dat gezonde dingen je standaard dun zouden houden. Je gaat over je benodigde kcal per dag heen dus zul je bijkomen in vet en spieren maar miss zit je net teveel erboven waardoor je teveel vet aanzet. Geef idd eens wat info over de training, miss train je als een titje, zou jammer zijn.

• Topic Starter Topic Starter
En training? Hoevaak per week .. ?

Post aangepast. Tell me als je meer informatie nodig hebt.

---------- Post added di 21 jun 2011 at 09:54 ----------

Snoep en dergelijke maakt je net zo min standaard dik als dat gezonde dingen je standaard dun zouden houden. Je gaat over je benodigde kcal per dag heen dus zul je bijkomen in vet en spieren maar miss zit je net teveel erboven waardoor je teveel vet aanzet. Geef idd eens wat info over de training, miss train je als een titje, zou jammer zijn.

Als een titje? :D

Mietje .. ook goed?

Je eet gewoon teveel kcal ... ok, het zijn misschien dan wel minder ongezonde, maar toch teveel.

Ik kende het woord niet :)

Hoe zit dat dan met mensen die bijna op het dubbele van hun onderhoud zitten? Zijn dat dan allemaal vette mensen? Ik zit boven onderhoud, maar zeker niet aan het dubbele... .

---------- Post added di 21 jun 2011 at 10:05 ----------

Je eet gewoon teveel kcal ... ok, het zijn misschien dan wel minder ongezonde, maar toch teveel.

Het probleem is dat ik weinig kan laten vallen als ik aan een goed aantal eiwitten wil komen... .

Wat zou jij laten vallen uit dit schema?

Het aantal koolhydraten en vetten weet ik niet vanbuiten, maar dit voedingsschema geeft mij zo een 170 gr. eiwitten... .

Mja je moet niet naar anderen kijken wat dat betreft, je kunt nooit fatsoenlijk vergelijken, spelen zoooveel dingen mee waar je geen hand in hebt. Zat laatst hier iemand te lullen over hoe zijn leeftijdsgenootjes lang niet zoveel aten als hem en dat hij daarom genoeg at maar hij viel nog wel heletijd af en vroeg zich af hoe dat kon.
En geloof me, wanneer jij mag bulken op 5000 kcal per dag, dan baal je wel dat je zo'n hardgainer bent soms :P

Het probleem is dat ik weinig kan laten vallen als ik aan een goed aantal eiwitten wil komen... .

Wat zou jij laten vallen uit dit schema?

Het aantal koolhydraten en vetten weet ik niet vanbuiten, maar dit voedingsschema geeft mij zo een 170 gr. eiwitten... .

Ik zou die Kellogs eruit laten. Heb je al wel eens gekeken hoeveel kcals dat zijn?
Kan je net zo goed chips oid eten :p

En gooi er een halve kilo kwark in voor het slapen ofzo (platte kaas)

en die glazen fruitsap/ limonade droppen

Ik ben vroeger altijd heel mager geweest en ik kon zoveel eten (snoepen) als ik wou: geen grammetje vet. Door te trainen en meer te eten (semi-voedingsschema) ben ik tot zo een 83-84 kg geraakt (ik ben 1m.87), met nog steeds niet echt veel vet. Toen ben ik dus (een drietal maanden geleden) begonnen met een beter voedingsschema omdat ik naar de 90kg. wil gaan. Ik zit nu aan 87 kg, maar heb een buikje en 'lovehandles' (klinkt wat beschaafder dan 'doeteugels'). Ik vraag mij af hoe dit mogelijk is met een voedingsschema dat mij toch redelijk gezond lijkt. Zeker als je weet dat ik hiervoor tussendoor heel vaak snoepte (chips, snoep, you name it) en dat nu bijna volledig heb afgezworen. Ik wil groeien, maar uiteraard op de juiste manier. Kan iemand mij duidelijk maken waar ik fout ga?

Ik train 4 à 5 maal in de week. Voornamelijk low reps, high weight.

Alvast bedankt

Of je al dan niet vet wordt of vet verliest heeft geen drol te maken met of je "gezond" eet of niet. Van te veel gezond eten wordt je net zo vet als van ongezond eten, en van ongezond eten kun je net zo goed afvallen als van gezond eten.

It's all about the calories.

Wel is het makkelijker om te overeten aan lekkere dikke vette hamburgers en veel moeilijker aan groente... DUH.

Of je al dan niet vet wordt of vet verliest heeft geen drol te maken met of je "gezond" eet of niet. Van te veel gezond eten wordt je net zo vet als van ongezond eten, en van ongezond eten kun je net zo goed afvallen als van gezond eten.

Wel is het makkelijker om te overeten aan lekkere dikke vette hamburgers en veel moeilijker aan groente... DUH.

+1
Ik zou gewoon eens alles gaan berekenen en kijken hoever je nu werkelijk boven je onderhoud eet, als ik jou was;). en mocht je dus echt t vet kwijt willen hier een paar honderd kcal onder gaan zitten. En als je dan ook nog eens je spiermassa goed wil onderhouden (neem aan van wel..) zorgen voor voldoende eiwitten in je schema.

Ik vind dit geen gezond schema, waar zijn je vetten?

Alright, bedankt voor de reacties.

Niemand zegt trouwens iets over het aantal koolhydraten in mijn voedingsschema, die leken me wat aan de weinige kant eigenlijk...

Vergis ik mij of niet? Of is dit niet erg?

Enigste juiste antwoord. :)

dus al je bv 500kcal boven je onderhoud zit kom je zoveel kg spier en vet aan per maand (ik zeg maar iets). en het maakt helemaal niks uit uit wat die 500kcal bestaan, of die 500kcal uit kh of eiwit bestaan, de verhoudingen spier/vet die je aankomt veranderen niet.

klopt dit ?

dus al je bv 500kcal boven je onderhoud zit kom je zoveel kg spier en vet aan per maand (ik zeg maar iets). en het maakt helemaal niks uit uit wat die 500kcal bestaan, of die 500kcal uit kh of eiwit bestaan, de verhoudingen spier/vet die je aankomt veranderen niet.

klopt dit ?

als je eiwitinname voldoende is, en je het verschil in TEF buiten beschouwing laat, maakt dit volgens mij niks uit nee, te veel is te veel :D

als je eiwitinname voldoende is, en je het verschil in TEF buiten beschouwing laat, maakt dit volgens mij niks uit nee, te veel is te veel :D

ok maar ze zeggen toch, zo weinig mogelijk kh voor het slapen ! Want dat is energie dat je niet verbruikt en dus sneller in lichaamsvet wordt aangezet i.p.v eiwitten of ben ik verkeerd ?

Je vreet wel goed hoor... gewoon meer cardio erbij...

ok maar ze zeggen toch, zo weinig mogelijk kh voor het slapen ! Want dat is energie dat je niet verbruikt en dus sneller in lichaamsvet wordt aangezet i.p.v eiwitten of ben ik verkeerd ?

Je bent inderdaad verkeerd...
Dat is iets van vroegah, die bewering is al lang achterhaald... Het gaat om het totaal.

Terug
Naar boven