Ik zal beginnen met mijn voedingsschema.
Dit is wat ik ongeveer eet op een doordeweekse weekdag:
MAALTIJD1
kom cornflakes met sojamelk
twee sneden lichtgrof brood met kippewit
glas fruitsap
glas water met drie theelepels lijnzaad
MAALTIJD2
150 gr. tonijn
glas sojamelk
MAALTIJD3
4 sneden lichtgrof brood met kippewit
glas sojamelk
100 gr. witte vis
MAALTIJD4
avondeten (= groenten, aardappelen en kip)
glas sojamelk
glas limonade
PRE-WORKOUT
glas sojamelk
1 banaan
POST-WORKOUT
25gr. druivensuiker
1 banaan
2 hardgekookte eieren
glas water met 3 theelepels lijnzaad
MAALTIJD5
150 gr. tonijn
glas sojamelk
glas water met 2 theelepels lijnzaad
(2L sojamelk in totaal)
Dit voedingsschemagebruik ik al een drietal maanden, en ik ben enkele kilo's bijgekomen. Het probleem is echter dat die kilo's er zijn bijgekomen waar dat niet zou mogen/de bedoeling is: op mijn buik en heupen.
Ik ben vroeger altijd heel mager geweest en ik kon zoveel eten (snoepen) als ik wou: geen grammetje vet. Door te trainen en meer te eten (semi-voedingsschema) ben ik tot zo een 83-84 kg geraakt (ik ben 1m.87), met nog steeds niet echt veel vet. Toen ben ik dus (een drietal maanden geleden) begonnen met een beter voedingsschema omdat ik naar de 90kg. wil gaan. Ik zit nu aan 87 kg, maar heb een buikje en 'lovehandles' (klinkt wat beschaafder dan 'doeteugels'). Ik vraag mij af hoe dit mogelijk is met een voedingsschema dat mij toch redelijk gezond lijkt. Zeker als je weet dat ik hiervoor tussendoor heel vaak snoepte (chips, snoep, you name it) en dat nu bijna volledig heb afgezworen. Ik wil groeien, maar uiteraard op de juiste manier. Kan iemand mij duidelijk maken waar ik fout ga?
Ik train 4 à 5 maal in de week. Voornamelijk low reps, high weight.
Alvast bedankt
Dit is wat ik ongeveer eet op een doordeweekse weekdag:
MAALTIJD1
twee sneden lichtgrof brood met kippewit
glas fruitsap
glas water met drie theelepels lijnzaad
MAALTIJD2
150 gr. tonijn
glas sojamelk
MAALTIJD3
4 sneden lichtgrof brood met kippewit
glas sojamelk
100 gr. witte vis
MAALTIJD4
avondeten (= groenten, aardappelen en kip)
glas sojamelk
glas limonade
PRE-WORKOUT
glas sojamelk
1 banaan
POST-WORKOUT
25gr. druivensuiker
1 banaan
2 hardgekookte eieren
glas water met 3 theelepels lijnzaad
MAALTIJD5
150 gr. tonijn
glas sojamelk
glas water met 2 theelepels lijnzaad
(2L sojamelk in totaal)
Dit voedingsschemagebruik ik al een drietal maanden, en ik ben enkele kilo's bijgekomen. Het probleem is echter dat die kilo's er zijn bijgekomen waar dat niet zou mogen/de bedoeling is: op mijn buik en heupen.
Ik ben vroeger altijd heel mager geweest en ik kon zoveel eten (snoepen) als ik wou: geen grammetje vet. Door te trainen en meer te eten (semi-voedingsschema) ben ik tot zo een 83-84 kg geraakt (ik ben 1m.87), met nog steeds niet echt veel vet. Toen ben ik dus (een drietal maanden geleden) begonnen met een beter voedingsschema omdat ik naar de 90kg. wil gaan. Ik zit nu aan 87 kg, maar heb een buikje en 'lovehandles' (klinkt wat beschaafder dan 'doeteugels'). Ik vraag mij af hoe dit mogelijk is met een voedingsschema dat mij toch redelijk gezond lijkt. Zeker als je weet dat ik hiervoor tussendoor heel vaak snoepte (chips, snoep, you name it) en dat nu bijna volledig heb afgezworen. Ik wil groeien, maar uiteraard op de juiste manier. Kan iemand mij duidelijk maken waar ik fout ga?
Ik train 4 à 5 maal in de week. Voornamelijk low reps, high weight.
Alvast bedankt
Laatst bewerkt:

. en mocht je dus echt t vet kwijt willen hier een paar honderd kcal onder gaan zitten. En als je dan ook nog eens je spiermassa goed wil onderhouden (neem aan van wel..) zorgen voor voldoende eiwitten in je schema.