RobertD
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 126
goedendag heren,
Ik weet al wat jullie denken, alweer zo eentje, sorry maar ja weer zo eentje.
Ik had enkele vragen, ik ben 21 jaar, man, 1,97 en weeg 95,4 kilo.
Heb ook me BMR berekend en ik kwam neer op 2209,7 kcal.
Daarbij heb ik een flinke zwemband(je) en wil ik die graag wegwerken.
Ik heb van alles bekeken hierop de forum alleen kom er niet echt uit, en weet neit echt waar ik moet beginnen en hoopte ik of jullie me een beetje kunnen helpen.
Ik heb een drukbank thuis en dumbbells, en heb ook een abbo bij een sportschool.
Zouden jullie mij kunnen helpen met een trainingsschema en een eetschema, want zelf kom ik er echt niet uit.
grtz Michaël
Combinatie van krachttraining en cardio. De frequentie heeft temaken met de tijd die je kwijt kan en wil zijn in de sportschool.
Zou zelf 3 keer per week full body krachttraining gaan doen als ik jou was waarbij je alle zware compoundoefeningen incorpereert. Niet je tijd gaan verdoen met isolatieoefeningen zoals bicepcurls... 3x per week squaten, deadliften, benchpress, chinups of bent over rows en military press. Daarbij kan je eventueel nog wat buikspiertrainingen doen enzo. Maar je basis laten bestaan uit deze oefeningen.
Hiernaast kan je cardio gaan doen (bijv. op de dagen dat je geen kracht doet, of als je minder tijd hebt gewoon achter je krachttraining aan een half uurtje...niet ervoor maar erna)
Lees eens de stickies bij trainingschema's en bij vetverlies en conditietraining.
Je wilt een degelijk voedingsschemain elkaar zetten waarbij je wat frequentere maaltijden eet (bijv. 6) en een goede eiwit/koolhydraten/vet verhouding hebt.
Bij je BMR tel je op wat je ongeveer aan lichamelijke activiteit aan calorieen verbruikt en dan zorg je dat je per dag zo'n 500-800 calorieen minder eet. (jezelf niet uit gaan hongeren, dit gaat een averechts effect hebben)
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/
Begin daar.