AndroidHealthClinic

vet verlies & callorieen verbranding

• Topic Starter Topic Starter
is vrij makkelijk op de step 40 minuten hoge intentie non stop...haal ik 1100 cal en half uur zware spier traning rond de 600 / 650

Heb het 1 en ander door gelezen maar eerlijk gezegd word ik er niet veel wijzer van....ik begrijp dat ik meer moet eten om een positieve balans te hebben enzo mijn vet verbranding stimuleer...

Maar ik zou graag wat directe advies willen hebben op mijn recente situatie gezien ik morgen weer in de gym sta...en meer eten er niet inzit in iedergeval niet op korte termijn...

Moet ik mijn dagelijkse gym verbranding van 1750 aanhouden of reduceren want mijn dagelijkse callorie aanname staat gemiddeld nog steeds op 1900/2000

Gaarne julie advies..

Thnx

aan centeur:

Dankje wel voor je advies...ben er mee bezig aan het lezen ,kom alleen niet uit aan mijn vrije vet massa berekening

leeftijd 37 lengte 167 mijn gewicht is 78.5 en vetmassa is 22.5% en huidige callorie verbruik zit tussen de 1750 en 2000 callorieen...en ik verbrandt nu dagelijks 5 x p.wk rond de 1750 callorieen ...1100 cardio en 650 gewicht en spier

zou je me hiermee kunnen helpen berekenen...

alvast bedankt thnx!!!

Nu kan ik dit op twee manieren gaan berekenen.

Harris-Benedict formule:
66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)
Dan kom ik op 1724.94 kcal.

Katch-McArdle formule:
370 + (21.6 x VVM)
Dan kom ik op 1684.14 kcal.

Dit zijn twee verschillende methode's die toch maar 40 kcal schelen, maar dit is puur je BMR. Hierbij moet je dus nog alle dagelijkse activiteiten bij gaan rekenen. Zo zou je voor normaal werk, niet licht en niet zwaar de BMR al x 1.5 moeten doen. Dan nog al het sporten erbij, alles bij elkaar kom je al aanzienlijk hoger uit. Ik gok je dagelijks kcal gebruik, wat je dus echt nodig hebt, rond de 2500 - 2700.

---------- Toegevoegd om 22:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:56 ----------

Heb het 1 en ander door gelezen maar eerlijk gezegd word ik er niet veel wijzer van....ik begrijp dat ik meer moet eten om een positieve balans te hebben enzo mijn vet verbranding stimuleer...

Maar ik zou graag wat directe advies willen hebben op mijn recente situatie gezien ik morgen weer in de gym sta...en meer eten er niet inzit in iedergeval niet op korte termijn...

Moet ik mijn dagelijkse gym verbranding van 1750 aanhouden of reduceren want mijn dagelijkse callorie aanname staat gemiddeld nog steeds op 1900/2000

Gaarne julie advies..

Thnx

No way in hell dat je 1750 kcal in de gym staat te verbranden. Zet eens voor jezelf duidelijk op een rijtje wat je per dag aan activiteiten doet, want zelfs ik zie door de bomen het bos niet meer, je lijkt alles door elkaar te gooien.

Gaarne julie advies..

Thnx

Het belangrijkste is je eten op het moment.
In jou geval, veel sporten, is in principe alleen maar gezond en goed.
Volhouden dus.

Maar dat je slechts 2 maaltijden per dag á +/- 900kcal eet gaat niet werken.
Probeer minimaal 4keer per dag een maaltijd te eten van 500kcal bijvoorbeeld.
En ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen, iedereen heeft pauzes op school/werk!

Als eerst wil ik je danken voor je tijd en advies!

Echt top...

Mijn dagelijkse activiteiten zijn eigen lijk heel nihil deze jaar sinds Januarie ik heb mijn bedrijf verkocht afgelopen december en ben sinds dien alleen bezig met dagelijks 2uur gym bezoek en volg wat prive taal lessen door de week..

Ik ga wel 5dagen per week naar de gym en daar ziet mijn schema sinds februari alsvolgt uit:

- Step 40 minuten hoog intensie met hart meter geeft mij aan callorie verbruik 1100..

- buikspieren 1500 sets
- optrekken met gestrekte benen 20 x 3 sets
- opdrukken 300 x
- borst press 20 x 3 sets 50kg
- bank drukken 10 x 5 sets 70kg
- triceps 20 x 3 sets 15kg + 15kg

deze oefeningen geven mij volgens de gym computer een verbruik van totaal 650 callorieen

verder drink ik 1 tot 1.5 liter water per dag...en eet ik zeer gezond ....geen suikers snoep fris en al die andere voedselgif...

Hoop dat je nu wat meer inzicht hebt...

Nogmaals thanks!!

hoop echt dat je me op weg kan helpen!!

Duidelijk, je werkt dus verder niet en aardig wat tijd.
Dan is het toch juist makkelijker om meerdere maaltijden per dag te eten?

Ik zou het niet eens kunnen, alles verdelen over 2 maaltijden.

Hoe zit dat?

Verder doe je naar mijn mening veels te veel op je training, maar dat is persoonlijk uiteraard.

Als eerst wil ik je danken voor je tijd en advies!

Echt top...

Mijn dagelijkse activiteiten zijn eigen lijk heel nihil deze jaar sinds Januarie ik heb mijn bedrijf verkocht afgelopen december en ben sinds dien alleen bezig met dagelijks 2uur gym bezoek en volg wat prive taal lessen door de week..

Ik ga wel 5dagen per week naar de gym en daar ziet mijn schema sinds februari alsvolgt uit:

- Step 40 minuten hoog intensie met hart meter geeft mij aan callorie verbruik 1100..

- buikspieren 1500 sets
- opdrukken 300 x

deze oefeningen geven mij volgens de gym computer een verbruik van totaal 650 callorieen

verder drink ik 1 tot 1.5 liter water per dag...en eet ik zeer gezond ....geen suikers snoep fris en al die andere voedselgif...

Hoop dat je nu wat meer inzicht hebt...

Nogmaals thanks!!

hoop echt dat je me op weg kan helpen!!

Je vergeet je BiCepS helemaal te trainen man............:eek:

Dat 2 maaltijden verhaal heeft te maken dat ik 15jaar een eigenbedrijf heb gehad en alleen tijd heb gehad om te eten in de ochtend en na het werk rond 19.00 en nooit behoefte gehad om te eten door de dag heen i.v.m geen eetlust en ook geen tijd....en dat 15 jaar lang ...op een gegeven moment wordt het een gewoonte en a way of life

- buikspieren 1500 sets
- opdrukken 300 x

QUOTE]

Begin ik te lezen met topic. De tandjes zeg, licht ging enorm uit bij mij. mooie casus dat dan weer wel;).

Luister nou heel goed wat hier wordt gezegd. Eten! En niks van die lulsmoesjes als ik ben dat niet gewend of wat dan ook. Ik kan je die van mij ook opnoemen maar lekker belangrijk. als je dat wat je wilt bereiken ook wilt bereiken gooi je het roer om.

Dat doe je met vallen en opstaan. ik ook nog steeds. Niet dat ik last van voedingsverleidingen heb maar wel neig te vergeten te eten (gescheiden moeder, huishouden, nachtdiensten, sporten en altijd maar druk met niet te benoemen zaken). Wekker zetten in mobiel, eten dag van te voren alvast klaar maken voor de volgende gehele dag. verzin het maar. En als je denkt dat je het niet allemaal op kan. Begin dan met elk uur wat te eten en verschuif dat langzaam de tijden ertussen zodat je uiteindelijk om de 2 tot 3 uur wat eet.
Lichaam brult vanzelf wel om eten namelijk dan.

2 keuzes:

Leer meer te eten of geef het op.

Als je nu al zegt 'ik kan het niet', en dat je radeloos bent na 4 maand en niet meer weet hoe het aan te pakken..beloofd dat niet veel goeds.

Lees je wat meer in. Doe je research en lees de sticky's of lees het boek BFFM.

Laatst bewerkt:
2 keuzes:

Leer meer te eten of geef het op.

Als je nu al zegt 'ik kan het niet', en dat je radeloos bent na 4 maand en niet meer weet hoe het aan te pakken..beloofd dat niet veel goeds.

Lees je wat meer in. Doe je research en lees de sticky's of lees het boek BFFM.

:thumbup:+1

En ik begrijp echt wel dat het lastig is in het begin. Maar als je een tijdje netjes en schoon eet waardeer je dat zo enorm. Staan echt wel hoop trukjes om te zorgen dat lichaam gaat schreeuwen om eten, verbranding omhoog te gaan gooien door meer eten.

Gewoon doorzetten. Er is al een hoop aangereikt en aangegeven. Aaan jou om een goed schema te gaan maken met maaltijden. Als je deze plaatst krijg je vanzelf wel weer advies wat beter kan of juist niet. maar ga eerst inderdaad lezen

10.00 uur ontbijd : 827 callorieen
14.30 tot 16.00 uur trainen
16.30 uur: gezondheids reep met noten 150 callorieen
18.30 uur diner : 1000 callorieen

total every day 1977 callorieen

dit is voor mij al enorm veel ik heb bijna 1 jaar rond de 800 callorieen gezeten per dag met 5 x trainen per week alleen cardio ( maar nt zo zwaar als nu) daarom ben ik bijna 20 kilo afgevallen

en nu sinds 6maanden train ik ook weer mijn spiermassa die wel redelijk ver ontwikkeld was door de vele jaren training tijdens mijn jeugd...

Maar toch ik krijg er geen extra eten meer in!!! ...dit is echt max!! is er geen andere manier om die vetverbranding toch te reduceren en mijn spiermassa te upgraden??

Thanks..

Je zegt hard te trainen en toch vetter te worden, maar op een calorie inname die vrij laag is.

tja, je gooit er een maaltijd in van 1000cal en vervolgens doe je niets, ga je TV kijken de hele avond.
Je verbrand geen grammetje vet.
Je doet erg veel cardio, dat dan weer wel, maar de verdeling van de voeding is zo slecht dat je kan rennen of doen wat je wil, het gaat er echt niet vanaf.

Als je stevig ontbijt, dat is prima, je hebt urenlang genoeg energie, maar er komt toch een eind aan.
Ik begrijp dat je dit patroon al jaren zo hebt, dan zal je lichaam de stofwisseling dus vrij laag houden ondanks de (2)grote maaltijden.

Normaal gaat de stofwisseling omhoog als je de calorie inname verhoogt, helaas zal dat nu bij jou erg moeilijk worden. Je zal eerst de gehele calorie inname moeten verdelen over de hele dag, dus gooi alles op 1 stapel en deel door 6. = 6 maaltijden per dag.
Je hebt dan het grootste deel op voordat je gaat trainen en voordat je in de avond op de bank gaat hangen.
Dan zal je wel beginnen wat vet kwijt te raken.
Doe dit tenminste 2 maanden op deze manier.

Je trainingen.
No way dat je zoveel verbranden of gebruiken zou.
De sterke mannen (contest) en powerlifters in zware toernooien gebruiken dat zelfs maar moeizaam, dus forget it.
Een half uurtje fietsen is ongeveer 50/60 cal. of 1 appel verbranden.
Je zal er aardig aan moeten trekken om een extra appel te verbanden.

Gooi wat meer intensiteit in de krachttraining, daarin ga je meer verbruiken.
Zware gewichten grote sets 4x10 en hoog tempo door werken.
Niet teveel of te lange pauzes tussen de oefeningen en af en toe 2 oefeningen gelijk achter elkaar knallen zonder pauze.

Krachttraining 45 minuten doen en dan 20 minuten cardio. Neem na de training een eiwit shake om de spieren goed te laten herstellen en groeien.

Je zal zien dat je bf omlaag vliegt.

Na de 2 maanden ga je je calorie inname flink verhogen steeds met stappen van 200/250 calorieën, dus 200 er bij en enkele weken kijken naar het effect, groei je niet dan weer iest er bij tot je een goede balans hebt gevonden.

Zorg dus eerst dat het eten goed zit en eet geen grote maaltijden voor de avond als je toch niets gaat doen daarna.

succes.

ps.
-een volwassen vent gaat niet op 800cal zitten per dag, dat is voor jonge meisjes (anorexic chicks).
Een vent werkt voor vetverbranden of gaat gewoon beter eten.

Laatst bewerkt:
is vrij makkelijk op de step 40 minuten hoge intentie non stop...haal ik 1100 cal en half uur zware spier traning rond de 600 / 650
Ik heb gisterenmorgen 1u40 ochtendcardio gedaan en had 1450 kcal op de teller! Welke cardio oefening doe jij? 1100kcal op 40mins lijkt mij wel veel maar elk apparaat zal wel ander getal melden..

Zowiezo is je kcal inname wel te laag als je EFFECTIEF zoveel kcal verbruikt door te sporten. Als je dit al lange tijd doet kan het gerust zijn dat je in spaarstand zit!

Laatst bewerkt:
Aanvullend: tijd voor een fatsoenlijk trainschema!
Compounds - waar zijn je squat en deadlift? En dan niet om kcal te verbranden, maar om je spiermassa op peil te houden (of zelfs te vergroten!).

- buikspieren 1500 sets
- opdrukken 300 x

1500 herhalingen neem ik aan?
En dit doe je 5 keer per week?
Daarnaast 300 keer opdrukken + nog twee borst oefeningen, ook 5x pw? :p

Je schema is gewoon knudde.
5 keer per week zoveel nadruk leggen op je borst gaat gewoon niet werken, je spieren kunnen dat gewoon niet aan het zal een averechts effect hebben.

Daarnaast zie ik helemaal geen benen in je schema, ga eens fatsoenlijk squaten en deadliften. Dit zijn eveneens dé krachtoefeningen waar je het meest mee zult verbranden.

5 dagen in de week 1500 herhalingen buikspieren gaat je ook nergens brengen, verzwaar ze eens, pak een gewicht erbij en zorg dat je niet meer dan 12-15 herhalingen kan maken. 3 of 4 setjes is dan genoeg, zeker als je ook nog zwaar squat erbij.

Ga naar de sectie trainingschema's en lees de stickies. Stel een fatsoenlijk full body of splitschema voor jezelf op en post die.

Ik kan je aanraden om iig squats, deadlifts, benchpress, chins (of bent-over-row) en shoulder press in je schema te verwerken.

Nu moet ik zeggen dat ik je verhaal gewoon uiterst ongeloofwaardig vind.
Met een dergelijk trainingschema 5x per week en een kcal inname van minder dan 2000 kcal per dag ga je vet verbranden, zo simpel is het gewoon. Meal timing heeft hier vrij weinig mee temaken, en "spaarstand" van je lichaam ook niet. Als jij zoveel verbrandt en er maar zo weinig binnenkomt dan zal je lichaam genoodzaakt zijn om haar reserves aan te spreken. (vet en spier) Daar kan je gewoon niet omheen.

Dus óf je eet gewoon veel meer op een dag dan je hier stelt, óf je bent eigenlijk nog maar net begonnen met trainen (of niet eens) en komt hier een verhaal houden waarbij je jezelf een beetje stoer profileert.

Daarnaast vraag ik me af hoe je op 22% vet geraakt bent als je altijd zo fanatiek hebt getrained en zo gezond (en weinig) hebt gegeten.

Of het is een kloontje.

Stoer????....sorry maar hier ga ik niet eens op in...

Vele dank aan martinnopert en aan alle positieve en stimuleerende reacties en adviezen van iedereen en ik wens jullie ook allemaal veel succes met het behalen van jullie doelen...

Ik pas per direct mijn eetschema aan...en zal mijn training meer afstemmen op mijn doel en meer afwisselen..

Nogmaals thanks...

Het enige probleem is dat mijn gewicht blijft haken op 78 terwijl ik 6 maanden geleden rond de 74 / 75 kg zat maar toen trainde ik ook geen spiermassa...mijn vetmassa zat toen rond de 17.5%

ik zit nu al 4 maanden rond de 78kg en mijn vetmassa rond de 22%

Je vetpercentage bij 75 kg was 17.5% en nu 22% bij 78 kg...

eerst: 13,13 kg vet 75-13 = 62 kg vetvrije massa
nu: 17,16 kg vet 78-17 = 61 kg vetvrije massa

je bent dus 4 kilo vet aangekomen en 1 kilo spier kwijtgeraakt.
Dit terwijl je naar eigen zeggen 1750 kcal verbrand (??), 5 dagen in de week en nauwelijks 2000 kcal eet...
Met het trainings en eetschema wat je nu hanteert is het misschien niet heel verwonderlijk dat je spiermassa verliest..
4 kilo vet staat echter gelijk aan zo'n 30400 kcal. Het is dus duidelijk dat er iets niet in de haak is met de info die je hier geeft.

Misschien dat je in je slaap de koelkast plundert? De koektrommel berooft?
Of misschien dat je vriendin of vrouw stiekem boter in je koffie smokkelt.... face it, ze wil je dik hebben. Really nothing you can do.

goedendag heren,

Ik weet al wat jullie denken, alweer zo eentje, sorry maar ja weer zo eentje.
Ik had enkele vragen, ik ben 21 jaar, man, 1,97 en weeg 95,4 kilo.
Heb ook me BMR berekend en ik kwam neer op 2209,7 kcal.
Daarbij heb ik een flinke zwemband(je) en wil ik die graag wegwerken.
Ik heb van alles bekeken hierop de forum alleen kom er niet echt uit, en weet neit echt waar ik moet beginnen en hoopte ik of jullie me een beetje kunnen helpen.
Ik heb een drukbank thuis en dumbbells, en heb ook een abbo bij een sportschool.
Zouden jullie mij kunnen helpen met een trainingsschema en een eetschema, want zelf kom ik er echt niet uit.

grtz Michaël

Terug
Naar boven