AndroidHealthClinic

Vet verliezen, spiermassa strakker krijgen

StrictlyBM

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
97kg
Beste mensen,
Ik ben StrictlyBM. Ik ben nieuw hier sinds vandaag. Mijn lengte is 1.80 en mijn gewicht staat volgens de weegschaal thuis op: 97 kilo.
Ik heb al globaal een aantal sticky's gelezen over vet verliezen, cutting en gezond/ongezond voedsel etc.
Ik ben lange periodes geblesseerd geweest waarbij ik nu hard aan de slag wil gaan nu deze tijden gelukkig over zijn. Sinds 2 dagen ben ik begonnen met hardlopen (heerlijk weer!), op mijn voeding aan het letten, pushups en trainen met een dumbbell.
Het bevalt mij prima en tot zover heb ik een veel beter gevoel dan voorheen. Het gaat dus zeker de goede kant op hoe kort het ook lijkt. Verder heb ik voor deze 2 dagen met hardlopen (afgelopen donderdag) mijn 1ste voetbal training gehad wat mij erg leuk beviel, alleen merkte ik een groots probleem met mijn conditie helaas wat mij erg frustreerde..

Ik wil dus vet verliezen (vooral rondom buik en benen) en mijn spiermassa strakker krijgen, dus vooral geen spiermassa verliezen tijdens de cardio.. Daarbij hoop ik tegelijk mijn conditie op te bouwen stap voor stap..
Ik ben van plan dit 3 keer per week te gaan hardlopen en verder heb ik 2 keer voetbaltraining per week vanaf aankomende week.
Pushups en dumbbell oefeningen etc doe ik varierend. Soms 4/5 keer per week, soms 3/4.

Hopelijk zijn de medeleden van dit forum topmensen die een ander graag helpen met begeleiding dmv hun ervaringen..

Mvg,

StrictlyBM:)

welkom en succes dan!

• Topic Starter Topic Starter
Het bovenstaande geldt voor iedereen trouwens! Up!

Lees de stickies, en mss zelfs meerdere keren verspreid over enkele dagen... Alle nodige uitleg staat erin.
En vooral, gemotiveerd zijn en dingen uitproberen...

Thx Alphakx.
Up!

Welkom, Ik ben hier ook zowat nieuw en heb al aardig veel hulp gekregen ;)
Veel succes man! thumbs up!

Welkom, Ik ben hier ook zowat nieuw en heb al aardig veel hulp gekregen ;)
Veel succes man! thumbs up!
Thx man, jij ook welkom dan!
Wat goed.. ik hoop stapsgewijs ook steeds verder te komen met info..
Hoe staan de gang van zaken bij jou nu dan?

Gr,

StrictlyBM

Welkom,
Ik heb ook een tijdje hardgelopen voor vetverlies maar dit was voor mij niet de beste optie. Waar het bij vetverlies om draait is dat je tussen de 60-70% van je maximum hartslag moet trainen, bij mij kwam ik met hardlopen te hoog in hartslag en dus een minder effectieve vetverbranding.
Ik ben nu overgestapt op fietsen na mn Kracht training, voor mij beter iig.
Lees de sticky's over cardio staat een berg info in!

Dankjewel!
Ah wat vreemd.. Ik zou dat ook eens moeten doen dan idd (hartslag meten)..
Verder vraag ik mij af, hoe je jouw maximum hartslag kunt berekenen/zien..
Ik ga even uit op onderzoek.. Google is your friend he :)
Ja, zal ik doen hoor.. Hoe staat het nu dan met je en hoeveel heb je kunnen afvallen?

Gr,

StrictlyBM

Wil je spieren kweken?

ik zou gwn lekker naar de sportschool gaan. Met pushups en een dumbbell kom je natuurlijk niet zo ver. Qua cardio zou ik idd gaan fietsen of airwalken.

Ik snap trouwens niet wat je met strakkere spieren bedoelt.

Thx Mafketel.
Daarmee bedoel ik vet verliezen zonder dat dat ten koste van mijn spieren gaat.
Lees mijn 1ste post trouwens voor meer info over mijn verhaal en doelstellingen.

Up!

okidoki, gwn volhouden en dan kom je er wel :)

T'is simpel:

Neem per direct een zwemabonnement en ga 2 à 3 maal per week een uur gaan zwemmen - zonder pauze. Gewoon rustig baantjes zwemmen en soms eens doortrekken. (Kijk stiekem naar die mooie dames en de tijd vliegt voorbij :) )

Ik volg OMF. Ik ga ook vaak gaan hardlopen (telkens 1 uur 20 minuten met ongeveer 10 minuten wandeltijd), maar ook voor mij is dat niet de beste optie. T'is wel goed voor mijn conditie.

+ ga gaan fietsen: ZWEMMEN + FIETSEN + LOPEN = de ideale combinatie volgens mij. :D

Succes!

Als ik jou was zou ik toch die DB's laten liggen en die pushups ook vergeten, en lekker naar de sportschool gaan.

Aangezien je (volgens mij) nog geen ervaring hebt ermee zullen je spieren zich redelijk snel ontwikkelen, mits je goed je best doet. Je komt dan wat droge massa aan, waardoor je calorieverbruik stijgt. Ook ben je sneller en wendbaarder bij het voetbal, en win je gemakkelijker duels. Waardoor je meer plezier krijgt, en dus meer motivatie, en dus sneller je doelen bereikt.

Zoek eens op internet naar 'core training'. Doe er een dag benen bij en je zult happy worden.

okidoki, gwn volhouden en dan kom je er wel :)
Thx, komt goed man ;)

T'is simpel:

Neem per direct een zwemabonnement en ga 2 à 3 maal per week een uur gaan zwemmen - zonder pauze. Gewoon rustig baantjes zwemmen en soms eens doortrekken. (Kijk stiekem naar die mooie dames en de tijd vliegt voorbij :) )

Ik volg OMF. Ik ga ook vaak gaan hardlopen (telkens 1 uur 20 minuten met ongeveer 10 minuten wandeltijd), maar ook voor mij is dat niet de beste optie. T'is wel goed voor mijn conditie.

+ ga gaan fietsen: ZWEMMEN + FIETSEN + LOPEN = de ideale combinatie volgens mij. :D

Succes!
Thx voor jouw reactie! Ik ga het uitzoeken wat betreft het zwemmen en wellicht kan ik een dagje in mijn week een lekkere baan zwemmen!;)

Als ik jou was zou ik toch die DB's laten liggen en die pushups ook vergeten, en lekker naar de sportschool gaan.

Aangezien je (volgens mij) nog geen ervaring hebt ermee zullen je spieren zich redelijk snel ontwikkelen, mits je goed je best doet. Je komt dan wat droge massa aan, waardoor je calorieverbruik stijgt. Ook ben je sneller en wendbaarder bij het voetbal, en win je gemakkelijker duels. Waardoor je meer plezier krijgt, en dus meer motivatie, en dus sneller je doelen bereikt.

Zoek eens op internet naar 'core training'. Doe er een dag benen bij en je zult happy worden.

Yoo, thx for de input.. Ik zal gaan googlen naar Core Training en kijken wat ik daarover kan leren.. Thx nogmaals!

---------- Toegevoegd om 11:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:13 ----------

Trouwens mensen, is het handig als ik mijn dagelijkse voeding ongeveer plaats?
Ik denk dat dat wel essentieel is toch? Ik heb er namelijk een indicatie gevoel bij, niet echt concreet een berekening of iets dergelijks achter liggen..

Terug
Naar boven