MuscleMeat

Vet verliezen & spiermassa winnen - mogelijk?

Het is gewoon niet mogelijk. En al helemaal niet met dat voedingschema. 1 KG spier per week is al super progressie dat een enkeling voor elkaar krijgt, en jij zegt hier dat je ff met wat special K 1,5 KG per week doet.

Mocht het een super voedingsschema zijn dan zou ik nog zo iets hebben van "dat ik varkens nog nooit heb zien vliegen betekent niet dat ze het niet kunnen". Maar zo? Nah...

Het is wel mogelijk maar vet verliezen samen met spiermassa winnen kan niet tot nauwelijks. Je kan wel je vetpercentage naar benenden helpen en spiermassa aanzetten. Hierbij heb je wel meer vetmassa maar in verhouding word het minder.

Ben in afgelopen maand 2,5 kilo zwaarder geworden maar in vetpercentage naar beneden gegaan. Ik weet niet of dit komt omdat ik nog maar 4 maanden bezig ben maar het is dus wel mogelijk!

Het is wel mogelijk maar vet verliezen samen met spiermassa winnen kan niet tot nauwelijks. Je kan wel je vetpercentage naar benenden helpen en spiermassa aanzetten. Hierbij heb je wel meer vetmassa maar in verhouding word het minder.

Ben in afgelopen maand 2,5 kilo zwaarder geworden maar in vetpercentage naar beneden gegaan. Ik weet niet of dit komt omdat ik nog maar 4 maanden bezig ben maar het is dus wel mogelijk!

NB: dat je vetpercentage omlaag gaat hoeft niet te betekenen dat je ook vet verliest.

@ Wazzup:
Dat heb ik ook niet gezegd, ik bedoel dat je vetpercentage best naar beneden kan gaan maar dat je vetmassa wel stijgt. Mijn excuses als het er een beetje vaag verwoord staat maar wij bedoelen precies hetzelfde! :rolleyes:

Ja same here. Het is een raadsel.
Ik word steviger en gespierder, maar de weegschaal blijft op 72 staan.
Ik vermoed dat ik gewoon dicht bij een cleanbulk lig.

harder bulken?

Hoi,

Ik train nu al meer dan een jaar, morgen word ik 17 :p
Ik zit 3 keer 2 uur in de sportschool, daarnaast op Cios. Ik neem elke dag 1 eiwit shake (hard body) eet gewoon veel boterhammen, gezond en voedsel die eiwit rijk zijn. Alleen doe ik niet overdreven zoals 2/3 op een dag noten eten of kwark meenemen naar school.
Volgens anderen ben ik onwijs gespierd. Zelf zie ik dat niet in de spiegel.
Zelf vind ik dat ik net iets te veel vet heb en dat er 3 kilo er af mag.
Nu vond ik dit een goede vraag, of je spieren kan kweken en dit kan combineren met cardio.
Is het mogelijk om eerst 3 kwartier te carioen en daarna 2 uur te beunen op kracht toestellen, zodat je vet verbrand en spieren kweekt?
Graag zo duidelijk mogelijk antwoord. Ik ben nog geen prof. in bodybuilding. (de meeste terms ken ik niet eens zo goed)

Alvast bedankt!

Krachtraining na cardio is niet aan te raden omdat je dan te moe bent om vol aan de slag te gaan. Eerst krachtraining!

3 kilo vet kwijtraken en toch spieren aanzetten kan niet. Je hebt energie nodig om spierweefsel erbij te krijgen. Die energie zijn calorieeen. Tijdens dit proces kom je altijd in vetmassa aan. Dit hoeft niet veel te zijn maar toch. Zoals eerder genoemd kijk ik hier naar vetmassa, niet naar vetpercentage.

Ga eerst gewoon lekker eten, 6/7 keer op een dag. Probeer voor eiwit/koolhydraten/vetten een verhouding van 40/40/20 aan te houden (dit doe ik zelf, zijn nog wel eens discussies over) Ontbijt met havermout of brinta, flink wat broodjes kipfilet mee naar school, goed eten bij het avondeten en 's avonds een hele bak kwark achterover gooien! (die van de Aldi is geweldig, aardig te eten, de ene keer smaakt hij beter dan de andere keer :P en niet duur!)

En als je nu al met je hoofd bij de zomer bent denk dan elke keer als je iets te junken wil pakken dat het niet de beloning is voor hard trainen maar zie je nieuwe lichaam als jouw beloning! ( eens in de tien dagen mag het best hoor! ;) )

Rupert

Dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon veel en goed blijven eten (uiteraard geen vet) Ik eet brinta voor het leven namelijk :p
Niet cardio doen en alleen kracht training blijven doen dan verdwijnt dat laagje vet ( is niet veel maar wil het strak hebben).
Maar moet ik dus ook veel calorrieen in nemen?

Laatst bewerkt:
Ja het is gewoon de bedoeling dat je veel eet en zo veel massa aanzet met liefst zoveel mogelijk spier erin. Je kan dus niet je voeding aanpassen zodat je net die drie kg massa verliest.
Maar zoals nog al is gepost, soms is het vaag dat je bf toch omlaag gaat, en je kracht en massa omhoog..

Heej jongens,

Ik had een vraag en hoop dat jullie me niet doorverwijzen naar iets anders ofzo, jullie weten er vast wel wat vanaf =)

Ik ben 16 jaar (16,5 eigenlijk) 1,74 en 62 kg. Ik ben nu een jaar thuis bezig met halters etc en ik boek zeker progressie. Ik eet ook veel (zeker wel een half brood per dag) drink veel melk, eet veel fruit (waaronder veel bananen) ontbijtkoek, eierkoeken etc. Ik zit wel met een klein laagje vet, maar wil dat eraf trainen vlak voor de zomer.

Is het een goed plan om nu zoveel mogelijk (gezond) te eten, goed te trainen (ook veel rusten) en zo gespierd mogelijk te raken en voor de vakantie het vet eraf rennen? Is dit niet slecht voor mijn groei, want ben nu hard aan het groeien. Ik train thuis eigenlijk alles (schouders rug buik armen 'vleugels' en benen. Dus is dat afvallen slecht voor de groei en ben ik verder wel goed bezig? Niet dat dit mijn groei belemmert ofzo? Train ongeveer 2x in de week. Hoop natuurlijk niet dat ik mijn spieren verlies als ik cardio ga doen! Of zal dit wel het geval zijn? Heb nu sterke buikspieren dus wil gewoon afvallen zodat dat mijn spieren beter uitkomen.

Terug
Naar boven