XXL Nutrition

vetmeten met huidplooimeter hulp nodig

patmuscle

Huge Freak
Waardering
770
ik heb dus een huidplooi vetmetertje van body fit shop
http://www.bodyenfitshop.nl/vetpercentagemeter/sequoia-fitness/metacal-bodyfat-caliper

vraag 1

in de handleiding staat dat je borst, benen en buik moet meten dus 3 plekken , klopt dit wel mij is altijd verteld om 4 punten te meten

vraag 2
meting gedaan net
been 0 mm
buik 22mm
borst 5mm

bij elkaar opgeteld kom ik uit op totaal van 27 mm

en als ik op het tabel kijk en me leeftijd zoek kom ik uit op 10 procent vet

meet ik het zo goed???

Laatst bewerkt:
=

vraag 2
meting gedaan net
been 0 mm
buik 22mm
borst 5mm

bij elkaar opgeteld kom ik uit op totaal van 27 mm

en als ik op het tabel kijk en me leeftijd zoek kom ik uit op 10 procent vet

meet ik het zo goed???
:no:

---------- Toegevoegd om 14:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:32 ----------

Je kunt deze eens proberen...

0 gaat nergens over........zelfs bij een mr o kan je nog iig huid pakken........dus minder als 1 gaat amper. Kan wel zijn dat je huid+vet te dik is om vast te klemmen.

• Topic Starter Topic Starter
0 gaat nergens over........zelfs bij een mr o kan je nog iig huid pakken........dus minder als 1 gaat amper. Kan wel zijn dat je huid+vet te dik is om vast te klemmen.
tog is het zo kerel, ik sta rechtop en ontspannen houding en echt ik kan gewoon niks pakken

maar welke meting moet ik doen? biceps triceps buik en benen?

ik heb nu 3 punts meting gedaan

Vet meten met de plooimeter is een vak apart. Je moet weten welke specifieke plekken je moet pakken, weten dat je alleen vet pakt, en geen spiermassa of teveel huid, en een goeie vetmeting is op minimaal 5 punten.

Wil je het zelf doen, lees er eens wat over, staat genoeg info over op het forum. Aanrader is het in het begin 3 tot 5 keer te meten, en het gemiddelde van de uitkomsten te nemen. Het beste is nog het iemand anders laten doen.

Vet meten met de plooimeter is een vak apart. Je moet weten welke specifieke plekken je moet pakken, weten dat je alleen vet pakt, en geen spiermassa of teveel huid, en een goeie vetmeting is op minimaal 5 punten.

Wil je het zelf doen, lees er eens wat over, staat genoeg info over op het forum. Aanrader is het in het begin 3 tot 5 keer te meten, en het gemiddelde van de uitkomsten te nemen. Het beste is nog het iemand anders laten doen.
oke bedankt voor je antwoord ff 1 vraag nog

dus ji zegt 5 punten nemen welke dan???

biceps , triceps, benen, buik en borst goed?

Bij mij word het altijd gedaan op de triceps, benen, buik, borst en rug.

oke bedankt super

Als je nou die 5 punten pakt - welke tabel hoort daar dan bij?

en je vet meten op internet
met je lengte gewicht buik omtrek nek omtrek en heup omtrek
zou dat nauwkeurig werken .

Daarnaast is die tang ook dikke poep ;)

Ik heb die tang ook gehad, de kwaliteit laat gewoon te wensen over.

Ik vind het lastig te bepalen waar de meting nou eindigt, heb jij daar geen last van?

Terug
Naar boven