XXL Nutrition

vetmeting met tang

xxxxl

Cool Novice
Waardering
0
Hoi!

De laatste tijd hard getraind en goed gegeten. Ik ben al veel kilo's kwijt maar ik moet nog heeeeeel veel kilo's. De laatste twee keer dat ik me heb gewogen was ik nauwelijks afgevallen. Maar ik voel en zie dat ik op sommige plekken duidelijk meer spieren heb. Ik wil nu een huidplooimeter kopen, zodat ik mijn vetpercentage in de gaten kan houden. Dan weet ik of ik goed bezig ben of niet.

Weten jullie of er vetmeetmethoden zijn waarbij je met een tang verschillende plekken op het lichaam meet, maar niet op de buik. Ik heb namelijk een flinke buik en ik denk dat het moeilijk is daar een betrouwbare meting te laten verrichten door mijn vriendin.

Ik heb begrepen dat meten op andere plekken ook een prima indicatie geven voor vet op andere plekken (dus ook de buik).

Op Internet las ik ook dat bij obese mannen beter gekozen kan worden voor meten met een lint ipv een huidplooimeter. Een meting over de buik (navel) en net onder de borstkas zou het beste zijn. Graag hoor ik hoe jullie hier over denken.

Misschien links naar goede artikelen op internet? Of zijn er hier trainers die ervaring hebben met het meten van heel zware mensen? Ik hoor het graag.

Bedankt.

de weegschaal en de spiegel zijn voor obese nog het beste vind ik. met een huidplooimeter heb ik geen ervaring dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik heb zelf zo'n meter en dat ding kan max. huidplooien van 50 mm meten. Dus als je denkt dat je daar op een aantal plaatsen boven zit (buik, rug(schouderblad), borst, biceps, triceps, supraileum (net boven je heup), dijbeen) moet je het maar even met de spiegel doen vrees ik. Gewoon hard blijven werken en op een gegeven moment gewoon een huidplooimeter kopen. Die van mij koste zo'n 32 euro geloof ik.

@johny heb jij die huidplooi meter Economic van €32,- zelf?
Zoja wat zijn je ervaringen ermee? hoe goed kan je je vooruitgangen bijhouden....
En als ik er 1tje koop kan ik mij dan gewoon door mijn mammie ermee gemeten worden?
want ik hoor van verschillende hoeken dat je het in principe moet laten doen door mensen die er veel verstand/ervaring van hebben; maar hoe moeilijk kan dat meten zijn?

Laatst bewerkt:
Ik kwam deze tegen:

http://www.bodybow.nl/index.html?arget=p_351.html&lang=nl

Wat is jullie reactie of ervaring ??? hiermee. Wel eerst het verhaaltje lezen aub, want dit is een nieuw soort en is niet te vegelijken met het oude STUURTJE volgens mij. De meting berust nu op een andere methode.

An_G zei:
@johny heb jij die huidplooi meter Economic van €32,- zelf?
Zoja wat zijn je ervaringen ermee? hoe goed kan je je vooruitgangen bijhouden....
En als ik er 1tje koop kan ik mij dan gewoon door mijn mammie ermee gemeten worden?
want ik hoor van verschillende hoeken dat je het in principe moet laten doen door mensen die er veel verstand/ervaring van hebben; maar hoe moeilijk kan dat meten zijn?

Sorry voor de late reply :D.

Je kan gewoon iemand anders leten meten, zolang die maar telkens op dezelfde manier meet. Zo moeilijk is het niet.

Terug
Naar boven