AndroidHealthClinic

vetpercentage

Als ik jou was zou ik max 200 Kcal onder behoefte gaan eten, daarnaast hard trainen.

Je zult sowieso wel wat beginnersgains maken. Je moet ook kijken naar het totale plaatje (dus ook je lengte).
Als je dit zo doet en volhoudt zul je zeker een transformatie ondergaan.

Hier foto van me buik kunnen Julie beter beoordelen

Als je een paar kilo spiermassa opbouwt zonder vet aan te zetten ben je gelijk al flink droger.
Als je nu 500cal onder je onderhoud gaat zitten ben je straks bizar mager en nog steeds met bar weinig en misschien nog wel minder spiermassa.

Als je een paar kilo spiermassa opbouwt zonder vet aan te zetten ben je gelijk al flink droger.
Als je nu 500cal onder je onderhoud gaat zitten ben je straks bizar mager en nog steeds met bar weinig en misschien nog wel minder spiermassa.

Exact, imo een heel goed advies.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Maar moet ik dan met gezonde voeding op onderhoud eten en flink trainen of iets er boven?

Op onderhoud, goed voedsel.

Om je wellicht nog meer in verwarring te brengen, misschien is je manier van trainen nog wel belangrijker dan je voeding.

En proberen zelf informatie op te zoeken, dingen te bedenken en niet alles voor te laten kauwen. Anders krijg je nooit resultaat als je alles gaat vragen zonder zelf research te doen ;) Ik snap datje nog een kind bent, maar beter jong geleerd, oud gedaan!

TS, kijk op de aanbevolen boeken pagina van dit forum. Bestel het bovenste boek (Beyond Brawn) bestudeer dit van voor tot achter en terug. Hou je daar minimaal een jaar aan vast en laat je niet afleiden door andere adviezen.

Zo word je je eigen ervaringsdeskundige en er is niets beters dan dat! ;)

TS is een beginner dus kan wel degelijk, het zal gewoon niet lang duren

Jij denkt dat een beginner zn training & dieet zo krijgt dat hij vet gaat droppen en massa gaat gainen? een beginner op tren ace misschien ja.

Via huidplooimeting en weegschaal

Uitkomst van de weegschaal kan je naast je neerleggen, totaal onbetrouwbaar. De huidplooimeting is redelijk betrouwbaar, mits uitgevoerd door een deskundige (bv gemiddelde van 3 opeenvolgende metingen).

Daarbij zou ik me niet vastklampen aan een meting, maar aan de spiegel én regelmatig even een foto laten maken van je gehele lichhaam (ook de benen).

Goed eten met een voedingsplan gebaseerd op je VVM dus 67 minus 16% maakt +/- 56 kg. 3100 kcal is dus veel te veel. Zorg dat je dagelijks +/- 100 gram eiwitten eet verdeeld over de dag en de rest koolhydraten en vetten.

Zwaar trainen, compound oefeningen met laag volume en hoge intensiteit. Max een uur in de gym met na iedere trainingsdag een dag rust en zo min mogelijk andere fysieke activiteit.

Focus op training, geduld en doorzettingsvermogen! ;)

Jij denkt dat een beginner zn training & dieet zo krijgt dat hij vet gaat droppen en massa gaat gainen? een beginner op tren ace misschien ja.

Kan perfect. Het verschil in impuls tussen niet trainen en wel trainen is gigantisch. Als je dan je carbs niet super laag houdt en voldoende eiwit binnenkrijgt gaat gelijktijdig vet verliezen en massa gainen in het begin zonder probleem. Ervanuitgaande van een deftig schema en progressive overload etc uiteraard.

Enig idee hoeveel een beginner wel kan gainen de eerste periode en tot 2 jaar?
Groei potentie van een beginner ligt idioot hoog en energie verbruik schiet gigantisch omhoog en de metabolisme en partitioning schiet omhoog.

Dus ja een beginner kan vlot spiermassa aanzetten en bf% flink droppen.

Enig idee hoeveel een beginner wel kan gainen de eerste periode en tot 2 jaar?
Groei potentie van een beginner ligt idioot hoog en energie verbruik schiet gigantisch omhoog en de metabolisme en partitioning schiet omhoog.

Dus ja een beginner kan vlot spiermassa aanzetten en bf% flink droppen.
Ik kan hier redelijk over meepraten,ik ben zo'n 4 kilo aangekomen de laatste 6-7 weken..ongeveer van de 64 kilo naar 68-69, en mn buik word veel droger en mn massa in rug(vleugels en onderrug)-benen(vooral hamstrings en kuiten)-borst(meer definitie) zijn aardig vooruit gegaan ,

Ik kan hier redelijk over meepraten,ik ben zo'n 4 kilo aangekomen de laatste 6-7 weken..ongeveer van de 64 kilo naar 68-69, en mn buik word veel droger en mn massa in rug(vleugels en onderrug)-benen(vooral hamstrings en kuiten)-borst(meer definitie) zijn aardig vooruit gegaan ,

Komt dit omdat je droger wordt of omdat je massa aan t plakken bent waardoor je groter/droger oogt?

Terug
Naar boven