Fitness Seller

Vetverbranden skaten

dafff17

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
92kg
hey iedereen!
ben nieuw op de site en ik leer er veel van maar nu vroeg ik me dit af:

ik ben weer begonnen met skaten...
dit wil ik elke avond/ late middag gaan doen...
maar hoe pak ik dit het beste aan?

weetjes:
slechte conditie
fiets elke dag half-uur tot uur naar school(brug over)
streetdance...
aardig buikje/overgewicht dat eraf moet!:P

dus wie heeft er tips?
misschien ook voor het opbouwen van langer gaan skaten?
en eventueel over dat interval trainen.. kan dat ook met skaten?

Laatst bewerkt:
Leuke manier van cardio!

Ik zou het zoals bij alles, rustig opbouwen. Zou beginnen met 15/20 minuten eerste 2/3 minuten warm worden, alles strekken van te voren natuurlijk. Verder zou ik interval training doen. Zou dan kiezen om steeds 10 a 15 sec te sprinten en na mate je conditie beter word dit steeds langer maken totdat je uiteindelijk op de minuut zit. Je moet er zelf ook mee spelen conditie opbouwen hoeft in principe niet moeilijk te zijn:)

Zo doe ik het met hardlopen, fietsen etc. Werkt goed:)

• Topic Starter Topic Starter
Leuke manier van cardio!

Ik zou het zoals bij alles, rustig opbouwen. Zou beginnen met 15/20 minuten eerste 2/3 minuten warm worden, alles strekken van te voren natuurlijk. Verder zou ik interval training doen. Zou dan kiezen om steeds 10 a 15 sec te sprinten en na mate je conditie beter word dit steeds langer maken totdat je uiteindelijk op de minuut zit. Je moet er zelf ook mee spelen conditie opbouwen hoeft in principe niet moeilijk te zijn:)

Zo doe ik het met hardlopen, fietsen etc. Werkt goed:)

klinkt goed:P hoe wou je btw gaan sprinten met skates?:P whaha vind skaten leuk maar ben het niet gewend om veel vaart te hebben xD

skaten of inline-skaten?

Nuja, tot een jaartje of 2 terug deed ik geregeld een ronde van 20km skaten op een klein uurtje.. Nu 2 jaar niet meer gedaan :mad: Ga er zaterdag weer eens eventjes mee beginnen, is zeer leuke vorm van cardio :D

inline skaten:P

hey iedereen!
ben nieuw op de site en ik leer er veel van maar nu vroeg ik me dit af:

ik ben weer begonnen met skaten...
dit wil ik elke avond/ late middag gaan doen...
maar hoe pak ik dit het beste aan?

weetjes:
slechte conditie
fiets elke dag half-uur tot uur naar school(brug over)
streetdance...
aardig buikje/overgewicht dat eraf moet!:P

dus wie heeft er tips?

vergeet voeding en krachttraining niet uiteraard (misschien wel NOG belangrijker dan cardio)

misschien ook voor het opbouwen van langer gaan skaten?

Gewoon rustig opbouwen. Het is minder belastend dan hardlopen voor je gewrichten, dus je spieren vertellen je wel wanneer je genoeg hebt gehad.

en eventueel over dat interval trainen.. kan dat ook met skaten?

natuurlijk kan dat. Gewoon stukje hard sprinten, stukje bijkomen.

Vooral daarom dat ik het dus nice cardio vind :gay: :D

Zelf heb ik wel snel last van mijn knieën omdat ik skate in een redelijk diepe hoek en dus continu spanning op mijn knieën heb staan (dan is interval wel lekker, want dan kan ik tenminste af en toe mijn benen strekken).

maar goed, die knieën van mij zuigen nogal.

Zelf heb ik wel snel last van mijn knieën omdat ik skate in een redelijk diepe hoek en dus continu spanning op mijn knieën heb staan (dan is interval wel lekker, want dan kan ik tenminste af en toe mijn benen strekken).

maar goed, die knieën van mij zuigen nogal.

De mijne ook :(

Perfecte manier om droger te worden, gewoon opbouwen elke keer een kwartiertje langer en goed luisteren naar je lijf.
Kijk nog eens kritisch naar je voeding en gooi eventuele rotzooi als chocolade, chips, prik en frituur overboord.

vergeet voeding en krachttraining niet uiteraard (misschien wel NOG belangrijker dan cardio)

Gewoon rustig opbouwen. Het is minder belastend dan hardlopen voor je gewrichten, dus je spieren vertellen je wel wanneer je genoeg hebt gehad.

natuurlijk kan dat. Gewoon stukje hard sprinten, stukje bijkomen.

Want waarom is krachtraining zo belangrijk?

Nog een vraagje mocht krachttraining erg belangrijk zijn:P
hoe train je thuis zonder enige gewichten??:P kan dat?

optrekken aan deurpost, buikspieren kan je doen en natuurlijk opdrukken. triceps kan je doen door je hielen op je bedrand te doen en je handen op een stoel etc...

optrekken aan deurpost, buikspieren kan je doen en natuurlijk opdrukken. triceps kan je doen door je hielen op je bedrand te doen en je handen op een stoel etc...

dat optrekken gaat al niet werken xD dan lig ik op de grond....
opdrukken,,, zou ik moeten oefenen(iemand een lesje:Pik lig altijd onderuit)
en die triceps gaat hem ook niet worden i thinkxd ben beginnertje heh

kan moeilijk opeens elke spier in mn lichaam gaan trainen als ik er alles mee breek door op me bek te gaan xD je moet toch de manier waarop leren XD wil het best gaan doen hoor xD brengen jullie me naar het ziekenhuis XD

nee maar moet geen spieren overbelasten ofcourse

wil best moeite doen voor het trainen hoor;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven