AndroidHealthClinic

Vetverbranden zonder spiermassa verliezen

Chicalicious

Novice
Waardering
0
Oye Chica's!

Effe een vraag en ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Ik wil graag een six pack (licht) maar weet dat plaatselijk vetverbranden niet kan. Daarnaast wil ik meer spiermassa bij mn onderlichaam (met name kuiten). Ik ben volgens mij het voorbeeld van een appel (vet eerst bij de buik) dus heb extra moeite met behalen van resultaat. Bovenlichaam komt enorm snel aan en de rest.... blijft achter, snif.

Verder let ik goed op mn voeding:
Ontbijt: brinta of magere yoghurt met grapefruit en cornflakes
Lunch: 2 volkoren crackers met smeerkaas & tomaat of 2 eieren met tomaat
avondeten: salade met zalm, tomaat, komkommer. of 2 eieren met 2 tomaten op bruin brood of groente met ommelet en tonijn
Tussendoor: 30gr amandelen en 1 of 2x grapefruit

Dus, er moet boven vet weg en onder spiermassa bij. Vooral onderbuik is een probleem. How the **** ga ik dat voor elkaar krijgen.

Any tips??

Thanx alvast!

als er vet weg moet zul je gewoon meer moeten gaan cardio-en, simple as that. Je lichaam bepaald zelf welk vet het wil aanspreken, dus je zal net zolang moeten doorgaan totdat je onderbuik aan de beurt is. Om je spieren te sparen kun je whey of bcaa tabs toevoegen aan je dieet. Je krijgt trouwens wel erg weinig eiwitten binnen vind ik.

Ik weet niet wat je doet aan training. maar je eet echt bizar weinig.

Als je te weinig eet zal je vetpercentage slecht of heel moelijk gaan afnemen. En als je ook nog flink train zal je spiermassa verliezen.

Goed van je dat je ook bezig bent met je voeding, maar je eet echt veeeeelste weinig!!
En als je persee onder spier wilt en boven vet wilt verliezen zit er niks anders op dan gewoon trainen trainen trainen en cardio om je vet% te verminderen...

En dan ook belangrijk, eet MEER en meer eiwitten om je spieren sneller te laten herstellen/groeien.

ben het eens met mijn bovenstaande BB vrienden.
Je eet niet veel. je lichaam staat vast in de spaarstand omdat je weinig eet. Het slaat alle vet op om reserve op te bouwen. Meer eten dus.
Ongeveer zoiets:
7 uur 's-morgens brinta of havermouth.
ca.2 uur daarna (9 uur) 2 boterhammen kip/kalkoen/tonijn
ca.2 uur daarna (11 uur) 2 eieren + banaan
ca.2 uur daarna (13 uur) 2 boterhammen met kip/kalkoen/tonijn
ca.2 uur daarna (15 uur) een bak magere kwark met annanas
ca.2 uur daarna - gewoon avond eten
ca 2 uur later nog een beetje kwark of magere yogurt
tussendoor veel drinken (Water, Thee, Koffie - alles zonder suiker)
geen boter gebruiken op je brood en bakken in olie.

Zoals je kan zien is er om de 2 uur een eetmoment.
je lichaam krijgt hierdoor het signaal dat er genoeg eten binnenkomt en slaat het vet niet meer op. (buiten het feit dat in de bovenstaande voeding weinig vet en wel veel eiwit zit)

je zal nu veel energie krijgen en dat kan je mooi gebruiken door elke dag te bewegen
train je op een sportschool of wil je alles zelf thuis en buiten gaan doen?

Laatst bewerkt:
probeer eerst zelf uiterekenen wat je voedingsbehoeftes zijn...van daaruit kan je gaan bepalen hoeveel van iets je nodig hebt

je kan niet gewoon zeggen ik eet brinta in de ochtend...je moet wel genoeg eten en niet te veel of te weining

• Topic Starter Topic Starter
Meer eten.... daar heb ik zekerssssss geen moeite mee :D

Super thanx for the info.

En Gross, ik stap meteen over op je advies. Yeah! Maareh, die bruine boterhammen kunnen geen kwaad? Ik eet nu al zeker een maand geen brood dus als ik dat weer ga doen, slaat mn lichaam dat dan niet op?

En Gross, ik stap meteen over op je advies. Yeah! Maareh, die bruine boterhammen kunnen geen kwaad? Ik eet nu al zeker een maand geen brood dus als ik dat weer ga doen, slaat mn lichaam dat dan niet op?

waarom at je geen brood meer??
probeer de bruine boterhammen te vervangen met volkoren boterhammen
wit en bruin brood verschillen niet veel met elkaar maar volkoren wel

Nee dat bruine brood moet geen probleem zijn.
het gaat om het juiste beleg (kip/kalkoen is erg eiwit rijk en vetarm)
probeer anders als je echt snel wil afvallen 1 boterham per keer ipv 2
Het gaat er in dit geval om dat je veel eiwitten binnen krijgt om spiermassa vast te houden en energie hebt om te trainen.
Uiteraard moet je er wel bij gaan bewegen om je benen en kuiten te ontwikkelen. sport je op een sportschool? (is wel makkelijker dan kan je lopen, steppen en fietsen - allemaal goed voor je kuiten)
Probeer dag 1 cardio te doen bijv. hardlopen (kan je ook buiten doen) en dag 2 kracht buikspieren, , rug, armen enz enz je hele boven lichaam dus. Volgende dag weer cardio en zo om en om. Op zondag mag je lekker uitrusten. is dit te zwaar dan las je op woensdag nog een rustdag in.

ik ben niet zo een fan van de weegschaal maar in dit geval zou ik toch 1x in de week als je opstaat (bijvoorbeeld op zondag) even kijken of je afvalt 0.5 / 1kg per week is mooi (ga je te snel dan is het ook niet goed ivm het jojo efect)
Als dit lukt dan ben je in 1 maand ca 4 kg kwijt

probeer het maar eens 2 weken en kijk dan of dit voor jou werkt.

Laatst bewerkt:
je zal nu veel energie krijgen en dat kan je mooi gebruiken door elke dag te bewegen
train je op een sportschool of wil je alles zelf thuis en buiten gaan doen?[/quote]

---------------------------------------------------------------------

Om de 2 uur oh menn ik word er gewoon vrolijk van.... :p
Vandaaaaaaaaar dus dat ik af en toe bijna van mn stokje ging. Aha. Zal de sterren (subtiele verbloeming van de blauwe vlekken door duizeligheid) die ik overdag zag n beetje gaan missen ;)

Ik train nu op een sportschool en jog (en doe ook buikspieren) 's ochtends (ma tm vrij) voor mn ontbijt buiten in t park. 's avonds jog ik alleen als ik toe ben aan een zeer pittige interval of gewoon een adrenaline kick aangezien inmiddels is gebleken dat ook grijpgrage nudisten van de natuur houden.
Verder op ma, di & vrijd: 1 uur bodypump (ga hier op jullie advies nog n uurtje cardio aan toevoegen, dacht zelf aan spinning)
woe & zo: 1 uur fatburn (ook groepsles) & 1 uur spartelen op de fitnessapparaten, zoals roei apparaat, crosstrainer, en beenapparaten.
Beetje ok mn trainingsschema?

integendeel ik bedoel het niet verkeerd...

bruinbrood wordt sneller door je lichaam opgenomen dan volkoren brood (bevat veel langzamere koolhydraten en dat heb je juist nodig)

bruinbrood heeft voornamelijk bruine suiker

tegen de topic starter.. idd hoog in eiwitten is goed om je massa vastehouden..maar hoeveel is veel eiwitten?? zou even gaan uitrekenen wat je behoeftes zijn..En wat veel mensen doen is zo min mogelijk vet eten.. Vetten zijn juist goed voor je koolhydraten zijn de boosdoenders

in elk dieet die ik zie..zie je dat mensen zo min mogelijk vet willen eten..
wat een slechte combinatie is..is hoog in vet gaan en hoog in koolydraten. Zodra je koolhydraten naar binnenwerkt schiet je insuline omhoog..hoe sneller de koolkhydraten hoe erder je insuline omhoog schiet (Vandaar dat ik je aanraard volkoren brood te nemen)

ik zeg niet dat je veel vet moet gaan eten. Maar vetten zijn belangrijker voor het lichaam dan koolydraten

wat ik je wel vraag om te doen. Reken aub je voedingsbehoeftes uit en ga daar ongeveer 100 a 200 kcal bovenopzitten en die extra kcal bestaat dan uit proteine

waarom at je geen brood meer??
probeer de bruine boterhammen te vervangen met volkoren boterhammen
wit en bruin brood verschillen niet veel met elkaar maar volkoren wel

Nou, ik stond n x heerlijk mn lunch te bereiden (2 volkoren boterhammen met gebakken ei en tomaat), toen ik als reactie van een body building friend of mine kreeg: "HEY! Weet je wel hoeveel calorieen er in 1 bruine boterham zitten!??!?"
:(

En dat... was dus de laatste x dat ik van een bruine boterham heb genoten.

Maargoed, het mag dus wel! Ik ga ff naar de super....

haha koop maar volkoren brood...hoeft je insuline niet zo hoog te gaan

ik kan je eventueel helpen je dagelijkse behoeftes te berekenen als je wilt...
men zegt je moet 2 a 3 broodjes per maaltijd eten...

ik ben echt een voedingsfreak..loop zelf met een weegschaal rond (no joke)
let op elke gram die ik eet omdat ik ook met een expiriment op me lichaam bezig ben

*edit

teveel eigeel is niet ok voor je max 1 a 2 eigeel.. want in eigeel zitten alle vetten die je lichaam niet nodig heeft als je over de 1 a 2 eigeel gaat

train je op een sportschool of wil je alles zelf thuis en buiten gaan doen

---------------------------------------------------------------------

Om de 2 uur oh menn ik word er gewoon vrolijk van.... :p
Vandaaaaaaaaar dus dat ik af en toe bijna van mn stokje ging. Aha. Zal de sterren (subtiele verbloeming van de blauwe vlekken door duizeligheid) die ik overdag zag n beetje gaan missen ;)

Ik train nu op een sportschool en jog (en doe ook buikspieren) 's ochtends (ma tm vrij) voor mn ontbijt buiten in t park. 's avonds jog ik alleen als ik toe ben aan een zeer pittige interval of gewoon een adrenaline kick aangezien inmiddels is gebleken dat ook grijpgrage nudisten van de natuur houden.
Verder op ma, di & vrijd: 1 uur bodypump (ga hier op jullie advies nog n uurtje cardio aan toevoegen, dacht zelf aan spinning)
woe & zo: 1 uur fatburn (ook groepsles) & 1 uur spartelen op de fitnessapparaten, zoals roei apparaat, crosstrainer, en beenapparaten.
Beetje ok mn trainingsschema?

Nou je doet genoeg aan beweging dat is dus geen probleem.
Bodypump is ook goed voor je bovenlichaam en de benen.
Nou van die nudisten ga je ook wel harder rennen denk ik:D
Zou het even zo een paar weken houden en kijken of dit werkt.

hoe lang was je al zo bezig met dat crashdieet en hoeveel viel je af?

wat ik je wel vraag om te doen. Reken aub je voedingsbehoeftes uit en ga daar ongeveer 100 a 200 kcal bovenopzitten en die extra kcal bestaat dan uit proteine

Thanx voor de toelichting senor. Nou ben er net achter hoe ik mn voedingsbehoefte moet uitrekenen maar ik weet mn vetpercentage niet & heb geen meetlint. Dus... dat wordt vanavond id sportschool dus ff op die weegschaal. Spannendddd.... ;)

Maareh, extra kcal bestaat uit proteine -> uhmm, meaning een eiwit shake?

Thanx voor de toelichting senor. Nou ben er net achter hoe ik mn voedingsbehoefte moet uitrekenen maar ik weet mn vetpercentage niet & heb geen meetlint. Dus... dat wordt vanavond id sportschool dus ff op die weegschaal. Spannendddd.... ;)

Maareh, extra kcal bestaat uit proteine -> uhmm, meaning een eiwit shake?

probeer deze formule even

gewichtx2= uitkomst
uitkomstx16=uikomost
uitkomst-400

op hoeveel kom je uit

Je sport wel veel en at echt te weinig, denk dat je daardoor ook niet veel verschil bent gaan merken, omdat je lichaam niet genoeg energie binnen kreeg waardoor het ook spieren gaat gebruiken als energie leverancier.

Goed dat je de tips gaat opvolgen om meer te eten :).

Ik wens je veel suc6 :). De discipline die heb je wel, je sport goed :) als je dat al goed kunt volhouden, denk ik dat de rest ook wel moet lukken.

hoe lang was je al zo bezig met dat crashdieet en hoeveel viel je af?

Oh menn Groske.... dit is echt een heeeele pijnlijke vraag. Ik zat zelfs te twijfelen of ik er even een privé bericht van zou maken maar ach, lachen is gezond dus hier iig vast 90% van de dagelijks aanbevolen behoefte:

Nou, moi was 8 weken aan het crashdieet, van ma tm vrijdag. Op zaterdag normale dag (beetje opletten maar pizza ging er wel toch erg makkelijk in...) en zondag ochtend & middag crashdieet en savonds normaal avondeten.
Maar... met trainen schommelde ik erg (ene week heel fanatiek, andere week met moeite 2x pwk trainen) en geen cardio.
Resultaat in de eerste 6 weken: nada. :o
Laatste 2 weken: zelf maar die zweep gepakt en even flink gezweept -> harder gaan trainen en ochtende cardio gaan doen. Toen eindelijk gaan zakken van 57 naar 54k. en ik merk dat ik steeds zwaarder in gewichten kan.

Hey en guess what... ik kom net van de super en heb ff ingredienten voor mn nieuwe eetschema gehaald, MET volkoren brood. Ik was niet bij de bakker weg te slaan! Normaal knijp ik mn neus dicht en sprint ik voorbij (dat is die cardio elke ochtend), maar nu... nu vloog ik de bakker om zn nek, bedankte hem voor het verspreiden van de heerlijke broodlucht, deed de salsa met een stokbrood en werd romantisch met een volkoren brood. Hmm... had ik beter kunnen switch.... OW MENN wat dwaal ik af. Komt door de extra energie van die koolhydraten... Gros zn schuld! :p

Dus: ik ga jullie tips ff uitproberen!

Ow nog 1 ding: als ik n eiwitten shakie in de ochtend neem (30 gram), kan ik er dan nog wel 1 nemen (met water en 20gr dextrose) 30min. v mn training? Of wordt t dan 2 mucho?

thats the spirit...zo hoor ik het graag
en zulke mensen als jou help ik dan onwijs graag

zou je voor mij even het formulletje uit willen rekenen... kan ik je wat advies geven hoeveel gr van iets je moet eten ongeveer

gewicht x 2 = uitkomst
uitkomst x 16 = uitkomst 2
uitkomst 2 - 400 = onderhouds gewicht

Terug
Naar boven