XXL Nutrition

vetverlies door alleen trainen?

larouge

Novice
Waardering
0
Lengte
1m61
Massa
58kg
Vetpercentage
24%
Hallo allemaal,

Ik volg dit forum al een jaar en heb nu toch besloten een account aan te maken.
Ik ben een vrouw van 22,1m61 en weeg 58 kilo.

Ben 7 kilo afgevallen sinds vorig jaar maar ben nog niet helemaal tevreden. Zie nog steeds een beetje buikje en wil het graag strak en lichtjes gespierd hebben. Ik doe zelf aan cardio en kracht (vooral squats en buikspieren)
zo'n 2 a 3 keer per week. Ben mijn gewicht vooral verloren door clean te eten (het paleo principe maar dan wel aangevuld met eiwitten) omdat ik voorheen maar 1x in de week sportte. nu ben ik qua clean eten sinds 2 weken lakser in geworden en eet ik eigenlijk wat ik maar wil. Mijn vraag is kan je ook gewicht verliezen door alleen te trainen? En wat zou mijn eet schema eigenlijk moeten zijn? ik heb geen idee! ben echt een noobie daarin.

Om een voorbeeld te geven dit eet ik als ik gezond eet haha:

ontbijt: havermout met amandelmelk, bosbessen of banaan en wat kaneel
lunch: omelet van eiwitten en cottage cheese met groenten
tussendoor: griekse yoghurt met fruit of rijstewafel met avocado/kipfilet
avond: kip of vis met quinoa en groenten
tussendoor: nootjes of pure chocolade

Voeding is 80% training 20%...

Je "gezond" eten is niet zo verkeerd hoor, maar je moet trainingsdagen van rustdagen kunnen onderscheiden qua calorieverbruik (eiwitten als een constante, vet en KH'en naargelang rust/trainingsdag)

Alles kan, maar er is een verschil tussen iets effectiefs doen en iets doen en maar hopen dat het werkt.

Je "gezond" eten is niet zo verkeerd hoor, maar je moet trainingsdagen van rustdagen kunnen onderscheiden qua calorieverbruik (eiwitten als een constante, vet en KH'en naargelang rust/trainingsdag)

Say what?

OT: als je zorgt dat je op een kCal deficit blijft ga je afvallen.

• Topic Starter Topic Starter
hmm dus op dagen dat ik train minder vet en meer kh en op dagen dat ik niet train meer in de vetten gaan zitten?

Voeding en trainen zijn beide belangrijk. Is je voeding niet op orde, wordt het niets. Maar is je training niet op orde, wordt het eveneens niets. De balans tussen beide is alles bepalend.

Daarnaast is het op trainingsdagen enkel interessant om andere intakes te hanteren, indien het verschil erg groot is. Ik fiets bijv. met regelmaat in weekenden afstanden in de orde van 80 - 120 km. En éét ik op zo'n dag ruim 1500 - 2000 kcal extra om het deficit te overbruggen. Indien je geen excessieve cardio uitspattingen hebt zoals dit, of zelfs helemaal geen cardio in je schema hebt, hoef je helemaal geen onderscheid te maken tussen rust en trainingsdagen.

Terug
Naar boven