XXL Nutrition

vetverlies + spieren hulp gezocht

Deniz1994

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
92kg
Hallo :D:D

Ik zit namelijk met een probleempje.
Ongeveer een jaartje geleden begon ik echt interesse te krijgen in alle dingen die te maken hebben met spieren opbouwen.Ik zoek en lees er ook heel veel over op internet maar het lukt me helaas niet om spieren te krijgen.Ik ben een meisje van 20, 1,73 cm lang en ik weeg 88(licht overgewicht),ik zie er niet dik uit maar stevig gebouwd.Mijn doel is niet echt slank zijn maar een mooi lijf met rondingen en wat spieren.
mijn huisarts wou zelfs niet geloven dat ik 88 kilo woog dus vroeg hij of ik eens op de weegschaal ging staan.

Mijn voeding bestaat vooral uit eiwitrijke dingen voorbeeld
ontbijt : kwark met muesli,sinaasappel,thee of ei,yoghurt en brood
lunch : bruin brood,pindakaas,fruit of groenten
diner ; meestal kip met groenten in de wok
tssndr : fruit,droog koekje,nootjes
maar af en toe laat ik me wel eens gaan

Ben nu al 3 weken bezig met fitness (daarvoor deed ik het altijd thuis maar het werd saai )ik probeer 5 x per week ongeveer 2 uurtjes
ma : benen,billen,buik
di : armen,rug,schouders
wo : benen,billen,buik
do:armen,rug,buik
vr : benen billen buik

Elke week probeer ik iets zwaarder te heffen,na elke krachttraining nog 20 - 30 cardio
maar ik val gene gram af of ik zie niks van spieren.

Ik heb al bijna alles op deze site gelezen en ik weet niet wat ik nog meer kan doen
kan iemand met ervaring mij helpen?ik ben echt in de war soms wordt het me teveel ?????????

Groetjes Denise:)

Niet zoveel je buik trainen.. Daarnaast toch is opschrijven wat je werkelijk eet met de voedingswaarde erbij! Als je zoveel sport moet je wel afvallen anders eet je toch simpelweg te veel.. ;)

Eerst even dit; ik mis borst in je schema? Zou gewoon je hele lijf trainen ;) Ik zou in eerste instantie fullbody of upperbody/lowerbody aanraden. Eventueel push/pull/benen.

Dan dit; wil je nu eerst vet kwijtraken of spieren aankomen? In het begin kan het best goed zijn dat je vet kwijtraakt terwijl je spiermassa aanmaakt en je gewicht dus gelijk blijft. Na een paar weken zou je dat echter wel moeten zien in de spiegel. Als dat niet zo is moet je wat aanpassen als je niet de resultaten produceert die je wil moet je de dingen aanpassen die je doet. Ga voor jezelf eens na wat je belangrijker vindt: vet weg of spier erbij. Als je vet eraf wil gooi je je totale calorieën per dag met 200 per dag oid naar beneden en dan kijk je weer wat er gebeurt en stuur je bij afhankelijk van je resultaat. Wil je spiermassa opbouwen en sterker worden, doe dan 200 calorieën erbij en kijk wat er gebeurt.

Kort gezegd: zorg dat je weet wat je doet aan calorieën in versus calorieën uit en meet welk resultaat dat geeft. Als je niet tevreden ben met je resultaat kan je bijsturen.

Nog wat geworden hiero?

Terug
Naar boven