AndroidHealthClinic

vetverlies zonder krachtverlies

De Kelt

Cool Novice
Waardering
0
Ik zit met het volgende: Ik heb momenteel nog een kleine vetlaag die alles zo een beetje bedekt zodat ik er niet echt gespierd uitzie , ik wil deze vetlaag wegkrijgen maar ik wil wel mijn gewicht houden en een minimaal aan krachtverlies. Welk trainingsschema kan ik hier het best voor gebruiken?

eetschema zul je bedoelen
-keihard beulen in de gym qua krachttraining
-veel vreten, eiwitten en kh's
-vetverlies via cardio

Er is hier niet een bepaald trainingsschema voor. Je moet het juist gaan zoeken in je voeding. Vet verliezen maar wel hetzelfde gewicht behouden is bijna onmogelijk, of je moet een beginner zijn, of aan de juice ;) Probeer gewoon langzaam je spek kwijt te raken, zo verlies je de minste spiermassa. Niet meer dan 1kg per week in het begin, later 0,5 kg per week maximaal.

• Topic Starter Topic Starter
Dus is het essentieel als ik eerst afval en pas daarna krachtraining begin te doen?

Hoe geraak ik dan de vetlaag kwijt die me mateloos irriteert:p

nou cardio en goeie eetschema :P en kracht training?? :P

Het beste zou dus zijn als ik cardio en kracht door elkaar doe en daarna puur kracht? en natuurlijk op mijn eten letten

Nee, je moet je krachttraining gewoon combineren met je cardio. Als ik ga cutten (vet kwijtraken) doe ik 3x krachttraining in de week en 3x cardio, en ik pas m'n eten aan (minder kcal). Krachttraining is belangrijk voor afvallen, hoe meer spieren, hoe beter je stofwisseling.

Doe je dan 3 dagen cardio en daarna 3 dagen kracht na elkaar of 1 dag cardio en dan 1 dag kracht enzovoort?

Doe je dan 3 dagen cardio en daarna 3 dagen kracht na elkaar of 1 dag cardio en dan 1 dag kracht enzovoort?

Ik doe het op losse dagen. Ik doe maandag, dinsdag en donderdag krachttraining, en dan woensdag, vrijdag en zondag cardio.

Ok, bedankt voor de informatie, hier kan ik wel een schematje mee opstellen:p

ziet dit er goed uit?

ik train 5 dagen per week

kracht: zondag, woensdag

cardio: zaterdag, maandag, donderdag

ziet dit er goed uit?

ik train 5 dagen per week

kracht: zondag, woensdag

cardio: zaterdag, maandag, donderdag

Dat lijkt op mijn schema maar ik doe 6 trainingen per week omdat ik dan 2xfull body bovenlichaam en 1x krachttraining benen kan doen afgewisseld met 3x cardio. Het lastige in mijn schema is het plaatsen van de benentraining aangezien cardio ook vaak met je benen is en ik het als onmogelijk ervaar om bijvoorbeeld te hardlopen een dag na benentraining.

Ik heb het ook geprobeerd om het in 5 dagen te doen maar op 1 dag mijn hele bovenlichaam en mijn benen doen vind ik te zwaar. Geestelijk heb ik er de focus op een moment niet meer voor en lichamelijk ben ik na benentraining al zo ver heen dat ik geen fatsoenlijke borst, schouders.....meer kan doen. 3x cardio zou ik wel laten en nader invullen. Mijn idee is hardlopen/fietsen en 3x anders; 1x op kracht dwz heuveltraining 1x zo lang mogelijk 1x snelheid dwz intervaltraining. (houd benen kracht training zo ver mogelijk van de snelheid en krachtcardio vandaan)

ok, heel erg bedankt voor de tips. Ik ga proberen om de 2 dagen krachttraining per week te verwisselen zodat alles aan de beurt komt tot ik mijn vetlaag kwijt ben, dan ga ik wat verminderen met cardio zodat ik de krachttraining kan verspreiden over 3 dagen en de cardio 2 dagen.

Terug
Naar boven