MuscleMeat

Virus op laptop

D77

Hoofdtrainer / coach team Delight
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
450
Wie van jullie computer kenners kan mij ff helpen.
Heb diverse virussen in mijn laptop en kan nou geen toegang krijgen tot diverse programma's, waaronder ook internet.
Systeem geeft aan activeer malware programma maar die moet ik eerst aanschaffen, want heb geen activation key. Heeft een jullie een key met bijbehorende mail adres of tips hoe ik mijn laptop opnieuw kan configureren?

Eeuwige karma !!!

heb toevallig gisteren net hetzelfde gehad.
Was een w32/blaster worm.

Start op in veilige modus en dan kan je vanaf daar een systeemherstel doen, was het enige dat ging bij mij.

Ik kon voor de rest niets openen in normale modus, alles sprong weg na een sec. of 2

• Like
Waarderingen: D77
Wie van jullie computer kenners kan mij ff helpen.
Heb diverse virussen in mijn laptop en kan nou geen toegang krijgen tot diverse programma's, waaronder ook internet.
Systeem geeft aan activeer malware programma maar die moet ik eerst aanschaffen, want heb geen activation key. Heeft een jullie een key met bijbehorende mail adres of tips hoe ik mijn laptop opnieuw kan configureren?

Eeuwige karma !!!

http://www.malwarebytes.org/ Voor de malware

Als je alsnog een key wilt, voor welk programma?

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
Ja klopt idd, maar ff voor een leek. Opstarten in veilige modus, hoe???
En alvast bedankt!!

Ja het probleem is dus dat je niets openkrijgt met dat ****ing virus, zelfs virusscanner startte niet meer op.

Druk gewoon tijdens het opstarten wat op F8 en dan kan je daar een herstelpunt kiezen. Je verliest geen data, je bent enkel van dat crappy virus vanaf.

Ja het probleem is dus dat je niets openkrijgt met dat ****ing virus, zelfs virusscanner startte niet meer op.

Druk gewoon tijdens het opstarten wat op F8 en dan kan je daar een herstelpunt kiezen. Je verliest geen data, je bent enkel van dat crappy virus vanaf.
Maar niet iedereen maakt van die herstelpunten.

Probeer het eens TS en dan zien we dan wel weer

Ik maak ook nooit herstelpunten. Die shit gaat automatisch jonge, bv. bij een Windows update oid

hij is nu aan het herstellen eens kijken of het lukt. Maak nu gebruik van alvira virusscanner maar zo te zien is dit geen goeie, nog tips of een linkje naar een betere virus scanner?

Systeem herstel, daar beginnen de problemen pas mee. vooral als je herstel punt langer als 1 dag geleden is.

• Like
hij is nu aan het herstellen eens kijken of het lukt. Maak nu gebruik van alvira virusscanner maar zo te zien is dit geen goeie, nog tips of een linkje naar een betere virus scanner?
Wat je altijd nog zou kunnen proberen is om naar http://www.hijackthis.nl/forum/index.php te gaan, HijackThis te downloaden, een log te maken en op die site zetten. Dan kom je er gegarandeerd vanaf ;) Had toen een infectie op m'n moederbord (was 1 van de 1ste in de wereld ofzo) en op dat forum waren zelfs gasten van Mcaffee, MBAM en nog een andere bezig. Problem solved

Wat je altijd nog zou kunnen proberen is om naar http://www.hijackthis.nl/forum/index.php te gaan, HijackThis te downloaden, een log te maken en op die site zetten. Dan kom je er gegarandeerd vanaf ;) Had toen een infectie op m'n moederbord (was 1 van de 1ste in de wereld ofzo) en op dat forum waren zelfs gasten van Mcaffee, MBAM en nog een andere bezig. Problem solved

Dat heb ik gisteren ook geprobeerd, maar die ****ing virus houdt alles tegen, IE ging gewoon niet meer open. En om zo iets te kunnen omzeilen daar ben ik te noobish voor.

Dat heb ik gisteren ook geprobeerd, maar die ****ing virus houdt alles tegen, IE ging gewoon niet meer open. En om zo iets te kunnen omzeilen daar ben ik te noobish voor.
Hoe zit je nu op dbb dan? Tapatalk? Gewoon in veilige modus starten en dan moet (volgens mij) HijackThis het doen. Anders post ik wel een log voor je daar, zolang jij hem maar maakt.

Hoe zit je nu op dbb dan? Tapatalk? Gewoon in veilige modus starten en dan moet (volgens mij) HijackThis het doen. Anders post ik wel een log voor je daar, zolang jij hem maar maakt.

Wtf kerel ???

Ik heb een systeemherstel gedaan. Dat staat nu bijna al in elke post van dit topic iets over.

Start op in veilige modus en dan kan je vanaf daar een systeemherstel doen, was het enige dat ging bij mij.

btw in veilige modus kon ik niets downloaden.

@ topic starter: is het nu gelukt?

Avira is juist een van de betere. Hier heb je inzage op een korte summary (en volledige reports) (zie de tabel van 2010):
[Link niet meer beschikbaar]

Dit betreft dan wel de betaalde versie, maar de gratis versie gebruikt dezelfde signature database en GUI.

Verder:
Start op in veilige modus, dit doe je door je computer opnieuw op te starten en vanaf het begin gelijk al steeds op f8 te drukken. :)

Vervolgens krijg je dus een zwart menu'tje te zien met witte letters, kies hierbij veilige modus.

Eenmaal opgestart in veilige modus draai je malwarebytes

Wanneer deze is uitgescand, en alles is verwijderd, start je opnieuw op (normale modus, dus gewoon z'n gang laten gaan). Ervan uitgaande dat je het DBB virus hebt getroffen zul je in je browser nog je proxy settings moeten afvinken.
23hwpbb.png

Vervolgens nog even avira 'n full-system scan laten doen en je bent good to go (deze kan je ook doen in veilige modus).

thx guys, systeemherstel did the job!
Heb avira gelijk geupdate.

Avast ;) Al ff geen virus gehad met de nieuwe.

Terug
Naar boven