XXL Nutrition

Vitamine c + creatine

Stoell

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
73kg
Goeiemorgen:rolleyes:

Nou zat ik net even nog eens het vitamine sticky door te lezen, kom ik bij vitamine C aan, waarbij staat "vochtafdrijvend".
Nou lijkt me dat niet de meest ideale combinatie met creatine(mono), of is dit effect maar heel beperkt?
Kom eigenlijk neer op een van de bijwerkingen van alcohol anders :o

Na wat onderzoek erop uitgekomen dat ik ADAM vitamine caps ga bestellen, nu is de aanbevolen dosering 3 caps, maar is het ook voldoende als ik maar 1 cap inneem? Of heb ik echt 3 caps nodig om er uberhaupt iets van te merken?

Laatst bewerkt:
Ik neem juist altijd crea met een vit C kauwtablet (omdat daar al suikers in zitten). Vitamine C heb ik voorgeschreven gekregen van een internist. Van vochtafdrijvendheid weet ik niks... Wat het wel doet in hoge doses is binden met toxische stoffen die je dan weer vrolijk uitplast. Verder is ascorbinezuur een zuur, maar wat dat met vochtafdrijvendheid te maken zou kunnen hebben? Geen idee.

Hoi stoell,

Als je voeding op orde is heb je feitelijk geen vitamine supps nodig. <---

Met uitzondering maak ik hierop vitamine D3 omdat je deze kunt winnen uit zonlicht.

Vitamine C vochtafdrijvend? Ik hoor ook iets nieuws wat wel inderdaad klopt is dat je teveel aan vitamine C uitplast.

Vitamine suppletie zul je alleen iets van merken als je er ergens een tekort van hebt. Dat weet je alleen eigenlijk als je bloed laat prikken. Verwacht geen superman krachten van een vitaminepotje. Het kan zijn dat je wat meer energie hebt of betere nachtrust ondervind. 3 pillen per dag is overkill. Hou het dan op 1 multimineraal als aanvulling op: Een gevarieërde voeding.

• Topic Starter Topic Starter
Ahh okee, dan zal het wel een haast onmerkbaar effect hebben.
Had zoiets al wel verwacht omdat er maar weinig over te vinden valt, maar ik dacht, laat ik toch maar even een topic openen :)

Mijn voeding is in principe op orde, eet gevarieerd, maar krijg groente haast niet naar binnen. En weinig zon in de winter natuurlijk. Het kan dus zijn dat ik ergens wel iets te kort kom.

Als ik maar 1 cap per dag inneem, kost het me maar 5 euro in de maand, vind ik het geld wel waard om te kijken of ik er iets van merk :)

Bedankt voor de informatie :)

Ahh okee, dan zal het wel een haast onmerkbaar effect hebben.
Had zoiets al wel verwacht omdat er maar weinig over te vinden valt, maar ik dacht, laat ik toch maar even een topic openen :)

Mijn voeding is in principe op orde, eet gevarieerd, maar krijg groente haast niet naar binnen.

Dat is nogal tegenstrijdig. Als je geen groente en fruit binnen krijgt heb je je voeding duidelijk niet op orde.

Maar ik denk niet dat je er iets van gaat merken. (hooguit als je een verstokte roker bent)

Terug
Naar boven