Biobeast
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 760
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 110kg
- Vetpercentage
- 15%
Bloedonderzoek is natuurlijk het mooist, maar ik kan iedereen in dit topic garanderen die in Nederland woont dat ie bijzonder waarschijnlijk een te kort heeft. Dus ik zou het sowieso supplementeren. Daarnaast is de consensus momenteel ook in de literatuur dat meer dan 1000 IU ED benodigd is voor optimale waarden. Zie o.a. de studies van Vieth et al. en Holick et al.
Daarnaast komt dat het zeer onwaarschijnlijk wordt geacht dat het schadelijk is bij de dosissen die hier in het topic worden genoemd (enkele 1000'en IUs per dag).
Een studie waarbij ze een extreme dosis namen (50.000 IU ED voor 8 weken) is dan wel weer waarschijnlijk om hypervitaminosis D op te lopen. (Barger-lux et al. studie ergens eind vorige eeuw). Maar daar komt alleen Wazzup misschien voor in aanmerking![]()
Ik had vorig jaar ook vit D tekort, zagen ze toevallig bij bloedprikken. Neem dit jaar ook extra vit D

verstandig om te beginnen met 1000,2000 of meteen die 5000 knallen? Ik durf mezelf nou niet echt als buitenmens te beschouwen dus zo heel vaak ziet de zon mijn huid om wat vitamine D aan te maken.