MuscleMeat

vitamine

beachbarry

Novice
Waardering
0
hallo allemaal
ik heb een vraag welke vitamine en andere supplementen zijn onmisbaar voor een normale trainings week. ja protaiene en multievit. dat weet ik. maar wat moet ik daar nog bij nemen. alvast bedankt weer. :help:

hehe protaiene bestaat niet, proteine is geen vitamine, maar gewoon eiwit;)
multivit idd nemen, neem geen synthetische.
Je kunt ervoor kiezen om bv vit B en C nog extra te nemen, maar kijk uit met vetoplosbare vitamines zoals A D en E, daar moet je niet teveel van krijgen, watdat betreft voldoet een multi wel.

beachbarry zei:
hallo allemaal
ik heb een vraag welke vitamine en andere supplementen zijn onmisbaar voor een normale trainings week. ja protaiene en multievit. dat weet ik. maar wat moet ik daar nog bij nemen. alvast bedankt weer. :help:

in principe is iedere vitamine onmisbaar, voor je spiergroei is vooral vitB belangerijk, als je multivitames koopt neem dan altijd de "sport" variant, hier zit zo'n 300% ADH vitB in de overige vits 100% ADH.

whey, creatine, lijnzaad,... zijn ook goede sups (prijs/resultaat) maar niet onmisbaar (kijk maar naar spike ;) )

verder zijn er nog honderden andere sups maar daar moet je voor jezelf maar uitmaken of die hun geld waard zijn...

• Topic Starter Topic Starter
het gaat mij niet zo zeer om de prijs als ik maar weer eens wat vooruitgang boek. waar is die lijnzaad trouwens goed voor

beachbarry zei:
het gaat mij niet zo zeer om de prijs als ik maar weer eens wat vooruitgang boek. waar is die lijnzaad trouwens goed voor

goede vetten voor je voedingsschema en wat extra bescherming voor je gewrichten.

oh en gekke bekken trekken... :D

D. zei:
hehe protaiene bestaat niet, proteine is geen vitamine, maar gewoon eiwit;)
multivit idd nemen, neem geen synthetische.
Je kunt ervoor kiezen om bv vit B en C nog extra te nemen, maar kijk uit met vetoplosbare vitamines zoals A D en E, daar moet je niet teveel van krijgen, watdat betreft voldoet een multi wel.

Wat is er mis met teveel vitamine E?

jopiepoekie zei:

vit D en E sla je op in je vet, de overige sla je op in je lichaamsvocht en plas je uit als je ze teveel binnen krijgt, dit kan dus niet met D en E.

niet te veel van nemen dus...

jopiepoekie zei:

Kan je dingen krijgen die je juist probeerd tegentegaan, bijv kanker
slechte(goedkope) vitamine C bijvoorbeeld kan je nierstenen van krijgen

Zoals hierboven word gezegt die vitaminen lossen op in vet en kan je lichaam niet zomaar kwijt dus gaat het zich opstapelen/verzamelen en krijg je enge ziektes :rolleyes:

Vit C pis je toch uit, oke niet goed voor de niertjes maar dat je direct ook niersteen krijgt??

En die vit A D E , volgens mij is het erg moeilijk om daar een overschot mee te krijgen, teminste dat lijkt me.

Eet geen ijsberenlever (of kabeljauw lever ), want dan krijg je vrij snel vitamine-A vergiftiging...

Een bekend geval van vitamine A vergiftiging vond plaats tijdens de overwintering van Willem Barentsz in het Behiuden Huys. Tijdens de winter werd een ijsbeer geschoten en de bemanning beschouwde de lever als een feestmaal. Echter, de lever van ijsberen bevat zoveel vitamine A, dat een groot deel van de bemanning acute vitamine A vergiftiging opliep....

Gebruikelijke symptomen van vitamine A vergiftiging: misselijkheid, duizeligheid, overgeven, diarree, droge huid, haaruitval, hoofdpijnen, verlies van eetlust en pijnlijke lippen. Ernstigere symptomen zijn hevige pijnen in de beenderen, het verdikken van de langere botten, wazig zien, huiduitslag, het opzwellen van de lever en milt, afnemende activiteit van de schildklier en abnormale afwijkingen van de slijmvliezen, huid en ogen.

Vitamine D-2 (ergo calciferol; plantaardige vorm) kan in het bijzonder bij kinderen giftig zijn wanneer ze in overmatig grote hoeveelheden wordt ingenomen; gedacht wordt hier aan een maandenlange dagelijkse dosis van 300.000 tot 800.000 I.E. voor volwassenen, of 30.000 tot 50.000 I.E. voor zuigelingen en kinderen. De giftigheid van vitamine D-3, de dierlijke vorm van vitamine D in levertraan van vissen, is daarentegen nog niet aangetoond. De symptomen van een acute overdosis vitamine D zijn: overmatig urineren, verlies van eetlust, overgeven, diarree, duizeligheid, spierzwakte, misselijkheid, vermoeidheid en verkalking van het zachte weefsel van longen, hart en bloedvaten. Algehele malaise of depressiviteit kan eveneens voorkomen. Daarnaast bestaat een verhoogde kans op calciumneerslag in de lever, longen, nieren en maag

http://www.swiss.nl/HTML/productcode_3.html

damn

zal m'n dagelijkse portie ijsberenlever dan maar schrappen... :sad:

:D

jopiepoekie zei:
Vit C pis je toch uit, oke niet goed voor de niertjes maar dat je direct ook niersteen krijgt??

En die vit A D E , volgens mij is het erg moeilijk om daar een overschot mee te krijgen, teminste dat lijkt me.

Je heb verschillende soorten kwaliteit C

beachbarry zei:
Als je geen vooruitgang boekt lijkt het me sterk dat dat te wijten is aan een gebrek aan supps!!!!
Kijk eerst eens naar je voeding- en slaappatroon en naar je training.
Hoe lang train je al?

Dani zei:
Als je geen vooruitgang boekt lijkt het me sterk dat dat te wijten is aan een gebrek aan supps!!!!
Kijk eerst eens naar je voeding- en slaappatroon en naar je training.
Hoe lang train je al?

Supps dienen puur als aanvulling op je normale voeding. Zelfs zonder supps en goede voeding zul je met een juist schema en voldoende rust vooruit gaan. Post even je dieet misschien kunnen we daar iets in aanpassen. Verder kun je een goede multi vitamine als Mega 2 nemen en ja proteine poeders en weightgainers kun je altijd als aanvulling nemen op je normale voeding

een heleboel mensjes (waaronder KaLe) nemen ook extra Vit C tot zich. Waarvoor is dit noodzakelijk en waar koopt men dit tegen welke prijs?

Terug
Naar boven